רשלנות רפואית פגיעה בעצב

המושג רשלנות רפואית מתייחס לטעויות או לפעולות מכוונות של גורמים במערכת הבריאות, המובילים לפגיעה בחולים. פגיעות עצביות הן אחד מסוגי הנזקים הנפוצים שעלולים לנבוע מרשלנות רפואית. פציעות עצביות יכולות להיות חמורות ועלולות לגרום לכאבים ארוכי טווח, נכות ואובדן תפקוד. במאמר זה, נבדוק את הגורמים וההשפעות של רשלנות רפואית פגיעה בעצב, לצד האפשרויות המשפטיות הזמינות עבור מטופלים הסובלים מפגיעות מסוג זה.

מה בין רשלנות רפואית פגיעה בעצב ותביעות פיצויים?

פגיעות עצביות יכולות להתרחש במהלך הליכים וטיפולים רפואיים שונים, כולל ניתוח, מתן הרדמה וזריקות. אולם כאשר הפגיעה בעצב מתרחשת על רקע חריגה של הגורם המטפל מרמת המקצועיות המצופה ממנו או מנהלי הבטיחות והטיפול שבהם הוא נדרש לעמוד, יש מקום לבחון את האפשרות להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית פגיעה בעצב.

באילו דרכים עשויה רשלנות רפואית פגיעה בעצב לבוא לידי ביטוי?

פגיעה בעצב שהיא תוצר של מחדל רפואי יכולה להתרחש בכמה אופנים:

  1. פגיעה בעצב בעקבות שגיאות ניתוחיות: פציעות עצביות יכולות להתרחש במהלך ניתוחים עקב שגיאות שנעשו על ידי המנתח או הצוות הניתוחי. לדוגמה, אם מנתח חותך בטעות עצב תוך כדי ניתוח, החולה עלול לסבול מנזק עצבי.
  2. פגיעה בעצב בשל שגיאות הרדמה: הרדמה משמשת כדי להקהות את הכאב של המטופל במהלך פרוצדורות כירורגיות. עם זאת, אם הרופא המרדים נותן יותר מדי או מעט מדי הרדמה, החולה עלול לסבול מנזק עצבי.
  3. פגיעה בעצב במתן זריקות באופן בלתי תקין: הזרקות עלולות לגרום לפציעות עצביות אם המחט מוחדרת בצורה לא נכונה, או אם התרופה מוזרקת לעצב במקום לשריר או לווריד.
  4. פגיעה עצבית בעקבות אבחון שגוי או אבחון מושהה: פציעות עצביות יכולות לנבוע גם מאבחון שגוי או אבחון מושהה של בעיה רפואית. אם גורם רפואי לא מצליח לאבחן בעיה המשפיעה על העצבים, כגון תסמונת התעלה הקרפלית, החולה עלול לסבול מנזק עצבי.

ההשפעות של פגיעה עצבית עקב רשלנות רפואית

פגיעות עצביות יכולות לגרום למגוון רחב של תופעות, בהתאם לחומרת ולמיקום הפציעה. להלן חלק מההשפעות הנפוצות של פגיעה עצבית עקב רשלנות רפואית:

  • כאב: פגיעות עצביות יכולות לגרום לכאבים עזים שעלולים להיות קשים לטיפול בתרופות.
  • חוסר תחושה או עקצוץ: פגיעות עצביות עלולות לגרום לחוסר תחושה או עקצוץ באזור הפגוע.
  • אובדן תחושה: פגיעות עצביות עלולות לגרום לאובדן תחושה באזור הפגוע, מה שמקשה על ביצוע משימות יומיומיות.
  • חולשת שרירים או שיתוק: פגיעות עצביות עלולות לגרום לחולשת שרירים או אפילו שיתוק, תלוי במיקום ובחומרת הפציעה.
  • אובדן תפקוד: פגיעות עצביות עלולות לגרום לאובדן תפקוד באזור הפגוע, מה שמקשה על ביצוע משימות יומיומיות או עיסוק בפעילויות שהנפגע נהג לבצע בעבר.

סובלים מההשלכות של פגיעה בעצב ומעוניינים לקבל פיצוי הולם? זה הזמן לפנות לעו”ד כפיר דיין דובב: 03-649-5030.

אילו פעולות משפטיות רשאים לנקוט מטופלים שסבלו מפגיעה עצבית עקב רשלנות רפואית?

מטופלים שסבלו מפגיעה עצבית עקב רשלנות רפואית עשויים להיות זכאים לפיצוי בגין פציעתם. להלן חלק מהאפשרויות המשפטיות העומדות לרשות הנפגעים:

הגשת תביעת רשלנות רפואית

מטופלים יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית פגיעה בעצב, נגד הגורם הרפואי או שגרם לפציעה או המוסד הרפואי שבו הוא מועסק.

פשרה

במקרים מסוימים, הגורם הרפואי או המוסד הרפואי הנתבעים עשויים להציע פשרה למטופל כדי להימנע מהגעה לבית המשפט.

תביעות ביטוח

מטופלים יכולים להגיש תביעת ביטוח לחברה שממנה רכשו ביטוח רפואי כדי לכסות את עלויות הטיפול בפגיעתם.

קצבת נכות

חולים שסבלו מפגיעה עצבית קשה עשויים להיות זכאים לקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי ו/או מקרן הפנסיה שלהם או פוליסת אובדן כושר עבודה (אם יש ברשותם כזו).

מתי יש מקום לתבוע על פגיעה עצבית?

פגיעה עצבית עקב רשלנות רפואית עשויה לשבש את שגרת החיים של הנפגע מקצה לקצה, משום שהיא עלולה לגרום לכאבים ארוכי טווח, נכות ואובדן תפקוד. לכן מטופלים שסבלו מפגיעה עצבית עקב רשלנות רפואית עשויים להיות זכאים לפיצוי בגין פציעתם.

האפשרויות המשפטיות העומדות לרשות הנפגעים כוללות הגשת תביעת רשלנות רפואית, פשרה עם הגורם הרפואי או המוסד האחראי לפציעתם, הגשת תביעת ביטוח או בקשה לקבלת קצבת נכות. כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית מוצלחת, על המטופל להיות מסוגל להוכיח כי הגורם הרפואי שהסב לו את הנזק לא סיפק סטנדרט סביר של טיפול וכי כשל זה הוא שגרם בצורה ישירה לפגיעה העצבית שלו.

האם חלה תקופת התיישנות על הגשת תביעות רשלנות רפואית פגיעה בעצב?

חשוב לציין כי ישנן מגבלות זמן ספציפיות להגשת תביעת רשלנות רפואית, המכונה חוק ההתיישנות. לפי סעיף 5(1) לחוק ההתיישנות, תביעה המבוססת על רשלנות רפואית צריכה להיות מוגשת בתוך שבע שנים מיום האירוע שגרם לנזק העצבי. לאחר הגשת התביעה לבית המשפט, נעצרת תקופת ההתיישנות.

חשוב להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית מנוסה כדי לתכנן את הגשת התביעה במסגרת חלון הזמן הרלוונטי וכדי להבטיח שתוכלו להשיג את הפיצוי הכספי המגיע לכם.

לסיכום

פגיעות עצביות עקב רשלנות רפואית יכולות להיות הרסניות, ולגרום לכאבים ארוכי טווח, נכות ואובדן תפקוד. לחולים שסבלו מפגיעות עצביות עקב רשלנות רפואית ישנה הזכות להגשת תביעת רשלנות רפואית כנגד הגורם הרפואי או הגוף הרפואי האחראים לכאורה לפציעתם.

אם אתם סבורים שנגרם לכם נזק עצבי עקב רשלנות רפואית, חשוב לפנות לייעוץ משפטי מעורך דין נזיקין מנוסה, כדי לבחון את קיומה של עילה מבוססת לדרישת פיצויים. מעוניינים לבדוק את זכאותכם לפיצוי עקב רשלנות רפואית שגרמה לפגיעה בעצב? עו”ד כפיר דיין דובב ישמח לסייע. פנו למשרדנו כעת: 03-649-5030

רשלנות רפואית פגיעה בעצב
רשלנות רפואית פגיעה בעצב
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ