אובדן כושר עבודה – איך תשלם פחות מס?

מיסוי בגין קצבת אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה – איך תשלם פחות מס ?, נכון, זה שאלה שלא רצית לשאול אי פעם, אבל אם אתה או הקרובים אליך נמצאים בסטטוס של אובדן כושר עבודה כדאי ואף רצוי שתקראו את המאמר הבא.

כאשר אדם מאבד כושר עבודה הוא זכאי לקבל קצבת אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח או קרן הפנסיה שבבעלותו. קצבת אובדן כושר עבודה נחשבת כגמלה מחליפת הכנסה ולכן חייבת בתשלום מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות, כשכר לכל דבר ועניין.

כאשר חברת הביטוח מכירה בזכות לקבלת קצבת אובדן כושר עבודה היא מחוייבת למסות את המבוטח במס מלא, כאשר ברירת המחדל היא ניכוי במקור של 45% וזאת באם המבוטח לא המציא אישור פקיד שומה על ניכוי מופחת.

לעיתים ראינו, כי גם עו”ד אובדן כושר עבודה מנוסה ומיומן אינו מייעץ ללקוח נכון או בכלל ביחס להפחתת חבות המס שלו לאחר קבלת הקצבה, וייעוץ נכון בהקשר זה עשוי לחסוך מיסים של עשרות אלפי שקלים ואף יותר.

 

תשלום קצבת אובדן כושר עבודה רטרואקטיבי ותשלום קדימה

במקרים רבים, מבוטח יזכה לקבלת קצבת אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח לאחר מו”מ ממושך או ניהול הליך משפטי בבית המשפט. במקרה כזה, עלולה להיצבר חבות של תשלומים רטרואקטיבים של הקצבה בגין חודשים או לעיתים אף שנים אחורה.

אולם, מה שחשוב להבין, הוא כי בעת קבלת התשלום הרטרואקטיבי, מבחינת חברת הביטוח הכספים משוייכים לאותה שנת מס שבהם הם משולמים וכך נוצרת חבות מס גדולה מאוד. גם פקידי שומה אינם פוטרים באופן אוטומטי מפני מיסוי כבד בסיטואציה שכזו.

לעיתים, מתרחשת סיטואציה הפוכה בה המבוטח מקבל את תשלומי הקצבה קדימה, מה שמכונה היוון קצבאות, וגם במקרה כזה המיסוי עלול להיות כבד שכן הסכום משולם בתשלום אחד בתוך שנת מס מסויימת, הגם שהוא משולם בגין שנים רבות קדימה.

חוזר מס הכנסה מס’ 3/2015 “מיסוי תשלומים המתקבלים בגין פוליסות ביטוח מפני אובדן כושר עבודה – בעקבות תיקון 190 לפקודה”.

חוזר מס הכנסה 3/2015 קבע את הסדרי המס המקלים לשתי הסיטואציות שתוארו לעיל:

  1. מקרה בו משולמת קצבת אובדן כושר עבודה רטרואקטיבית בתשלום אחד.
  2. מקרה בו משולמת קצבת אובדן כושר עבודה קדימה בהיוון קצבאות בתשלום אחד.

לפי החוזר למבוטח יש הזכות לפרוס את הכספים שהתקבלו עד ל-6 שנים קדימה או אחורה, בתלוי העניין ועל פי ההסכם שנחתם בין הצדדים או המהות של התשלומים.

פריסת מס משמעותה כי על אף שהכספים התקבלו בתשלום אחד יש לראות בהם רעיונית כאילו התקבלו על פני כמה שנים, אחורה או קדימה, ובאופן זה נטל המס עלול לרדת ממקסימום של 50% עד ל-0% במקרים מסויימים.

 

הרצאה של עו”ד כפיר דיין דובב בנושא מיסוי קצבאות אובדן כושר עבודה

 

איך מקבלים את הפטור / הפחתת מס?

במקרים רבים, פקידי השומה אינם יודעים להתמודד עם בקשות מסוג זה ואלה מועברות לנציבות מס הכנסה בירושלים. ברור לחלוטין כי יש להוכיח את מהות התשלומים שהתקבלו, בגין אלו שנים, אחורה או קדימה, כדי לזכות בפטור או בהקלת המס.

עם זאת, הדרך לחישוב הפריסה היא לעיתים מורכבת ואדם מן השורה אינו מסוגל לבצע אותם באופן שיפחית לו את שיעורי המס למינימום האפשרי, דבר שעלול לחסוך לעיתים עשרות אלפי שקלים ויותר.

במקרה כזה, אנו מציעים לפנות למשרדנו עו”ד כפיר דיין דובב כדי לקבל את ההכוונה המתאימה לשם הפחתת נטל המס.

 

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

 

התשובות לשאלות הנפוצות בתביעות אובדן כושר עבודה:

 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ