מגבלת פיצוי בביטוח אובדן כושר עבודה

חלק נכבד מעובדים במדינת ישראל אינם יודעים בדיוק מה מגיע להם במסגרת פוליסת ביטוח המנהלים הכוללת פיצוי בביטוח אובדן כושר עבודה או קרן הפנסיה הכוללת אף היא כיסוי של פנסיית נכות. חוסר הידע הזה בא לידי ביטוי כאשר הם צריכים לקבל את הפיצוי, אך בפועל הם מופתעים לדעת שהם לא מקבלים בדיוק את מה שהם חשבו וזאת משום שקיימת מגלת פיצוי בביטוח אובדן כושר עבודה.

בכדי למנוע מכם מצב של אי נעימות, תוכלו לפנות לעורך דין אובדן כושר עבודה על מנת שיענה לכם על כל השאלות. אחת מהסוגיות המרכזיות שעשויות להעסיק אתכם היא מגבלת שכר בפיצוי אובדן כושר עבודה, שמשפיעה על הסכום שאותו תקבלו בסוף כל חודש.

תקרת הפיצוי הינה 75% מהשכר המבוטח

חשוב לציין כי במקרה של אובדן כושר עבודה אף אחד מהמבוטחים לא יקבל מחברת הביטוח פיצוי של 100% מהשכר שאותו הוא קיבל בשנה החולפת. ברוב המקרים חברות הביטוח מתחייבות בפוליסה לשלם עד 75% מהשכר הממוצע בשנה החולפת, כך שזה פחות מהשכר שאליו העובד התרגל. (עוד על: קיטום בתביעת אובדן כושר עבודה)

חשוב לציין שאנו מדברים על 75% משכר המבוטח ולא מהשכר המלא בהכרח שכן ייתכנו מצבים בהם חלק מרכיבי השכר לא בוטחו על ידי המעביד בצדק או שלא בצדק. לכן, בפועל המבוטח צפוי בכל מקרה לקבל הרבה פחות מהשכר שהיה מורגל אליו.

האם יש מגבלת שכר בפיצוי אובדן כושר עבודה?

על פי מרבית פוליסות הביטוח בישראל קיימת תקרה של 75% לפיצוי אובדן כושר עבודה כאמור. אולם קיים סעיף נוסף שקובע כי תקרה זו תחול על כל הפוליסות בכל החברות בהן מבוטח המבוטח, כלומר, שהתקרה של 75% תהא מכל חברות הביטוח גם יחד.

במקרים בהם המובטח מבוטח ביותר מחברת ביטוח אחת על יותר מ-75% מהשכר הכולל, אזי שיבוצע קיזוז בין חברות הביטוח לגובה מירבי של 75% מהשכר הממוצע של המבוטח במשך 12 החודשים האחרונים.

כיצד נקבע גובה הפיצוי לאובדן כושר עבודה אצל עצמאים?

כאשר מדובר בעובד עצמאי חברת הביטוח תבקש לראות את דו”ח השומה של השנה שלפני קרות מקרה אובדן כושר העבודה וזאת כדי לבחון שנת השתכרות מלאה ומדווחת של העצמאי.

הדבר יכול לגרום כמובן לעיוותים במקרים בהם שכרו של העצמאי עלה בשנה השוטפת האחרונה, ובמקרים כאלה יש להוכיח את ההכנסה העדכנית באמצעות דו”חות רווח והפסד, דיווחי המע”מ החודשיים וכולי.

חשוב להיוועץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה

במקרים כאלה בהם גובה השכר בפועל עולה על תקרת הפיצוי לאובדן כושר עבודה חשוב להיוועץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה וזאת במיוחד בשל הסיבות הבאות:

  1. ישנם מצבים בהם ניתן להוכיח כי השכר בפועל היה גבוה יותר מאשר זה שבתלושים לשכיר או בדו”חות השומה לעצמאי.
  2. ישנם מקרים בהם קמה עילה נגד המעסיק שלא שילם כדין לביטוח הפנסיוני.

ראה מאמר: מעסיק שלא שילם לביטוח פנסיוני והעובד איבד כושר עבודה או נפטר

אנשים שנמצאים במצב של אובדן כושר עבודה נמצאים בסערת רגשות ובמצב בעייתי, ולכן הם לא באמת מסוגלים להתמודד עם המלחמות הללו שיכולות להיות מייגעות. אתם לא צריכים להילחם על הזכויות שלכם לבדכם! עו”ד אובדן כושר עבודה ידאג שתקבלו את כל הכסף שאתם צריכים לקבל, נשמח לבחון את המקרה שלכם ולכוון אתכם לדרך שתביא לכם את הפיצוי המירבי במהירות האפשרית.

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעו”ד תאונות עבודה? לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ