מהו אובדן כושר עבודה מקצועי

כשאתם רוכשים פוליסת אובדן כושר עבודה, חשוב לתת את הדעת על הגדרת אובדן כושר עבודה מקצועי בפוליסה, כך שאם וכאשר יקרה מצב שבו לא תוכלו להמשיך לעבוד, תהיו מכוסים לחלוטין.

עם הגשת התביעה, חברת הביטוח תבחן את המצב כדי לקבוע אם אתם מסוגלים לחזור לעבודתכם ולהמשיך לעבוד בהתאם לתחום הכשרתכם, המקצוע שלכם, השכלתכם והניסיון שצברתם במקצוע. זוהי הגדרת פוליסה שאינה כוללת כיסוי לאובדן כושר עבודה עיסוקי או מקצועי.

כך, למשל, במקרה שבו מורה מאבדת את מיתרי קולה, היא לא תקבל אחוזי נכות גבוהים, אך תתאים להגדרת אובדן כושר עבודה מקצועי מלא, שכן דיבור הוא עיקר עיסוקה, ולכן תוכל לתבוע את מלוא ההחזרים מחברת הביטוח, בהתאם לפוליסה שרכשה.

מה היא בדיוק פוליסת אובדן כושר עבודה מקצועי?

כמו פוליסה רגילה של אובדן כושר עבודה, פוליסת אובדן כושר עבודה מקצועי מזכה את המבוטח בפיצוי של סכום חודשי קבוע, במקרה שיכולתו לעבוד נפגעה. אך במקרה זה, המונח ‘אובדן כושר עבודה’ מתייחס ליכולת המבוטח להמשיך לתפקד במקצוע שלו.

הפיצוי נקבע מתום תקופת ההמתנה שנקבעה בפוליסה, ולמשך כל התקופה שבה המבוטח אינו מסוגל להמשיך לתפקד במקצוע שלו, בשל חוסר כשירותו לעבודה, או עד לסיום תקופת הביטוח. תנאי נוסף לקבלת דמי הפיצוי החודשיים הוא שלמבוטח אין מקורות הכנסה, רווחים או תגמולים ממקומות אחרים, בתקופה בה הוא נמצא בלתי כשיר לעבודה.

למאמרנו: 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

מתי הנכות מוגדרת כמקצועית?

אם המבוטח מצליח להוכיח פגיעה ביכולתו להמשיך לעסוק בעיסוק שקדם לאירוע הביטוחי, ברמה של 75% לפחות, הוא זכאי לפיצויי אובדן כושר עבודה. במקרים בהם הפגיה היא בשיעור נמוך יותר הפיצוי שישולם יהיה יחסי. הדרישה אינה להוכחת נכות רפואית כמו בתביעות ביטוח לאומי אלא להוכחת אובדן היכולת להמשיך לעסוק במקצוע, וזהו הבדל משמעותי שחשוב להבין אותו.

כך, למשל, אם נגר איבד אצבע בכף ידו הימנית כתוצאה מתאונה, ואינו יכול להמשיך לעסוק במקצועו, ניתן לקבוע שהוא חווה נכות תפקודית ברמה של 75% ומעלה, ולכן זכאי לקבלת התגמולים מחברת הביטוח, אם יש לו פוליסה של אובדן כושר עבודה עיסוקי או מקצועי.

מתי הפגיעה מזכה באחוזי נכות גבוהים אך לא בפיצויים על אובדן כושר עבודה?

במקרה אחר, כשאדם סובל, למשל, מאובדן שמיעה, ועיסוקו הוא בתחום האינטרנט, כלומר, הוא יושב מול מחשב ואינו צריך לדבר או להקשיב לאחרים, אלא להקליד ולקרוא נתונים במחשב, ניתן לקבוע לו אחוזי נכות גבוהים.

אבל מכיוון שנכותו אינה פוגעת בהמשך עיסוקו במקצוע שלו, הוא לא יהיה זכאי לקבלת פיצויים בגין אובדן כושר עבודה מקצועי (כי המקצוע שלו לא נפגע).

למאמרנו: הכל על פנסיית נכות בקרן פנסיה

מתי חשוב לקבל ייעוץ מקצועי?

קודם כל, תמיד, כי זה אף פעם לא מזיק, וחשוב שתבינו את זכויותיכם במלואן. עורך דין מיומן בתביעות אובדן כושר עבודה, יכול לבחון את המקרה שלכם ולקבוע אם אתם אכן סובלים ממחה או תאונה שהובילה לאובדן כושר עבודה. במקרה זה, מומלץ שלא להתנהל לבד מול חברות הביטוח, שעשויות להערים קשיים למכביר.

במשרד עורכי דין כפיר דיין דובב ושות’ תוכלו לקבל את הליווי המקצועי של עורכי דין שבקיאים בתחום ובפסיקה, כך שההתנהלות שלכם מול חברת הביטוח תהיה קלה יותר.

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

תשובות לשאלות נפוצות במקרה של אובדן כושר עבודה עם עו”ד כפיר דיין דובב:

אובדן כושר עבודה מקצועי

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ