פיברומיאלגיה תאונת עבודה

פיברומיאלגיה היא תסמונת ראומטולוגית, שבשנים האחרונות זוכה לתשומת לב רבה של חוקרים ואנשי רפואה בכלל. מי שלוקה בפיברומיאלגיה, סובל מכאבים מופשטים בחלקי גוף שונים. לאחרונה הכיר בית המשפט בקשר בין המחלה לאירועים טראומטיים מסוימים. המשמעות היא שבית המשפט רואה בתסמונת פיברומיאלגיה תאונת עבודה לכל דבר ועניין. בשורות הבאות נרחיב מעט את היריעה וננסה להבהיר את הקשר האפשרי בין תאונת עבודה לבין התפתחות תסמונת פיברומיאלגיה.

מהי בעצם פיברומיאלגיה? מי חשוף לסיכויים גבוהים ללקות בתסמונת הזאת? מהם הגורמים האפשריים להתפרצות שלה? מה הקשר האפשרי בין פיברומיאלגיה תאונות עבודה או אירוע דומה אחר? למה חשוב להסתייע בשירותיו של עו”ד תאונות עבודה בדרך להכרה בפיברומיאלגיה כתוצאה של תאונת עבודה? בשורות להלן נשיב לשאלות הללו בהרחבה ובבירור.

פיברומיאלגיה תאונת עבודה והקשר ביניהן

למרות שאין אבחנה ברורה באשר לגורמים לפיברומיאלגיה, קיימת הסכמה רחבה בקרב חוקרים ואנשי רפואה בכמה נושאים. אחד הנושאים החשובים לעניין זה הוא הקשר בין פיברומיאלגיה תאונת עבודה או אירוע טראומטי אחר. בדיקות ומחקרים שונים הוכיחו פעם אחר פעם את הקשר בין תאונת עבודה שעבר מאן דהו, לבין התפרצות פיברומיאלגיה אצלו.

גם בית הדין לעבודה בישראל אימץ את הקשר הזה. יחד עם זאת, בית המשפט מתייחס לכל מקרה לגופו. המשמעות היא שכל מי שחווה את התסמונת הזאת בעקבות תאונת עבודה או אחרת, חייב להסתייע בשירותיו הטובים של עו”ד תאונות עבודה. זאת על מנת להוכיח את הקשר לתאונה ואת הצורך של הנפגע לקבל סעד בעקבות המצב.

מה זה בעצם פיברומיאלגיה?

פיברומיאלגיה היא, כאמור, תסמונת ראומטולוגית.. מי שסובל מהתסמונת הזאת, חווה כאבים עזים בחלקים שונים של הגוף. בשורות להלן נרחיב מעט על התסמינים של המחלה ועל הקשר האפשרי בין פיברומיאלגיה תאונת עבודה או פגיעה אחרת, הגורמת להתפרצות המחלה.

מהם תסמיני הפיברומיאלגיה?

אבחון פיברומיאלגיה מתבצע על פי התסמינים האופייניים הבאים:

כאבים כרוניים מי שסובל מפיברומיאלגיה, סובל לרוב מכאבים כרוניים מתמשכים. עם זאת, יש מטופלים שאצלם מתרחשת מעת לעת הקלה.
המיקום של הכאבים לרוב, הכאבים הם מפושטים והמטופל חווה אותם בכל הגוף. ואולם יש מטופלים החווים את הכאבים באזורים משתנים בגוף.
התקדמות המחלה פיברומיאלגיה איננה מחלה ניוונית. המשמעות היא שהמטופל נשאר במצב יציב. אם חלה הידרדרות במצבו, זה בדרך כלל לא קשור למחלה.
תסמינים למעט הכאבים, התסמינים של פיברומיאלגיה אינם ברורים או מוחלטים.
מי סובל מפיברומיאלגיה מרבית המטופלים החווים תסמיני פיברומיאלגיה הם נשים. ההערכה היא שבין 3% לבין 4% מהאוכלוסייה סובלים מהתסמונת הזאת, במידה כזאת או אחרת של חומרה.

בשנים האחרונות מקדיש המחקר הרפואי תשומת לב מרבית לפיברומיאלגיה. זאת, בתקווה למצוא תסמין פיזיולוגי ברור, שיאפשר לפתח תרופות. בנוסף, קיימות הוכחות לקשר בין פיברומיאלגיה תאונת עבודה או פגיעות פיזיות בנסיבות אחרות, שגרמה להתפרצות פיברומיאלגיה. יחד עם זאת, בגלל האופי הייחודי של התסמונת, יש צורך להסתייע בשירותיו של עו”ד תאונות עבודה בדרך למיצוי הזכויות של המטופל.

למאמר: אובדן כושר עבודה לחולת פיברומיאלגיה

מי חשוף לסיכויים לחלות בפיברומיאלגיה ומהם הגורמים האפשריים לה

כאמור לעיל, בין שלושה לארבעה אחוזים מהאוכלוסייה, סובלים מפיברומיאלגיה ברמה כזאת או אחרת של חומרה. יש המסוגלים להתמודד עם הכאב, ולנהל אורח חיים נורמלי, פחות או יותר. מנגד, יש הסובלים מפיברומיאלגיה בעוצמות גבוהות, מה שמונע מהם כל אפשרות לנהל חיי שגרה תקינים. יש הסובלים מהתסמונת ללא כל אירוע שגרם להתפרצות. מנגד, יש כאלה שלקו בה בעקבות אירוע מכונן ספציפי. ככל שעובר הזמן הולכים ומתבררים הקשרים בין פיברומיאלגיה תאונת עבודה או אירוע טראומטי אחר.

הגורמים האפשריים לפיברומיאלגיה

הגורמים האפשריים לפיברומיאלגיה הם כדלקמן:

פיברומיאלגיה תאונת עבודה והקשר ביניהם אחד הגורמים הדומיננטיים לפיברומיאלגיה הוא, כאמור, אירוע טראומטי. זה כול להיות תאונת דרכים, תאונת עבודה או אירוע אחר.
לחצים נפשיים יש חוקרים המזהים קשר ממשי בין פיברומיאלגיה ולחץ נפשי, כולל לחצים בעבודה. עם זאת, בתי המשפט עדיין לא הכירו בפיברומיאלגיה כתוצאה מלחץ נפשי כסוג של תאונת עבודה.
גורמים פסיכוסומטיים יש הגורסים כי פיברומיאלגיה היא מחלה פסיכוסומטית, ולפיכך הדרכים לטפל בה אינן בהכרח רפואיות אלא כרוכות בשימוש בשיטות רפואיות אלטרנטיביות.
תורשתיות בעוד שהקשר בין פיברומיאלגיה תאונת עבודה כבר הוכח, הרי שאין הוכחות לקשר בין פיברומיאלגיה לתורשה. זאת אף שאין לשלול את הקשר הזה לחלוטין. ככל שיצליחו החוקרים לחשוף את הביטויים הפיזיולוגיים של המחלה מעבר לכאבים, כך ניתן יהיה לעמוד על קיומו של קשר כזה.

הטיפולים והסעד הנדרש לחולי פיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה, מעצם טבעה, כרוכה בכאב כרוני אצל מי שסובל ממנה. לא אחת קרה שהכאב משבית את המטופל לחלוטין ומונע ממנו כל אפשרות לעבוד ולהתפרנס בעצמו. לחילופין, האפשרויות של חולה פיברומיאלגיה לעבודה מוגבלות משום שאין לדעת מתי הכאבים יתפרצו.

טיפולים בין אם הוכח קשר בין פיברומיאלגיה תאונת עבודה או פגיעה פיזית ובין אם לאו, מי שסובל מהתסמונת חייב להיות מטופל במשככי כאבים. משככי הכאבים מסייעים למטופל לחיות עם הכאב ולנסות לנהל חיי יום יום שגרתיים.
טיפולים אלטרנטיביים מעבר לטיפולים תרופתיים, עשויים רופאים שונים לטפל בתסמונת באמצעים אלטרנטיביים. עם האמצעים הללו ניתן למנות טיפולים פסיכולוגיים, שיסייעו למטופל להתגבר על הכאב. לחילופין, מטופלים רבים מקבלים מרשמים לקנאביס רפואי, שהוכח כיעיל מאוד במקרים כאלה.
סעד כלכלי חולה פיברומיאלגיה איננו מסוגל, במרבית המקרים, לקיים שגרת עבודה. כתוצאה, היכולת שלו להתפרנס נפגעת מאד. המשמעות היא שהמטופל יצטרך לקבל גם סעד כלכלי.

כיצד עו”ד תביעות ביטוח יכול לסייע בנושא פיברומיאלגיה תאונת עבודה?

עו”ד העוסק בתביעות ביטוח ותאונות עבודה, יפעל בכמה מישורים, על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור הלקוח שלו:

  • איסוף הפרטים ובניית התיק: ע”ד תאונות עבודה ישקוד על השגת מסמכים ובניית תיק רפואי שיבסס את הקשר בין ההתפרצות של פיברומיאלגיה תאונות עבודה ו/או אירוע טראומטי אחר.
  • חוות דעת מרופא מומחה: במקרים רבים, עורך הדין עשוי לשלוח את המטופל לקבלת חוות דעת רפואית של רופאים מומחים. חוות הדעת עשויה להוות נדבך מרכזי בדרך להוכחת הקשר בין האירוע הטראומטי המשמעותי לבין התפרצות פיברומיאלגיה.
  • ייצוג משפטי: אם הנתבעים מחליטים לנהל משפט, עו”ד תאונות עבודה ייצג את המטופל וילווה אותו לכל אורך ההליך המשפטי. לעיתים, אם הנתבעים מגישים ערעור, עורך הדין ימשיך לייצג את המטופל עד להשגת התוצאות הרצויות.

 

למאמר: פעולות שיש לבצע לאחר תאונת עבודה

למאמר: תביעה כנגד המעביד בתאונות עבודה

פיברומיאלגיה תאונת עבודה וההכרה בפיברומיאלגיה כנכות

אחד ההישגים המשפטיים היותר משמעותיים בהקשרנו, היא ההכרה בפיברומיאלגיה כנכות. משמעות הדבר היא שכל מי שסובל מתסמיני הפיברומיאלגיה, יוכל לתבוע גם מהמדינה את הסעד המתבקש לאור המצב. יחד עם זאת, חשוב לפעול על מנת לקבל את הזכויות הנדרשות גם מקרנות הפנסיה. וכאן, העניינים הם לא כל כך פשוטים.

למאמר: זכויות עובד בתאונת עבודה

מדוע חשוב להסתייע בעורך דין תאונות עבודה לשם הכרה בפיברומיאלגיה כתאונת עבודה

מהאמור לעיל אפשר להבין דבר אחד חשוב: כיוון שפיברומיאלגיה איננה מחלה שהתסמינים שלה (למעט הכאב) הם ברורים, הנטייה אצל כל המעסיקים, כמו גם קרנות הפנסיה והפיצויים, היא להביא כל תביעה בעקבות פיברומיאלגיה לפתחו של בית המשפט. קשה להשתחרר מהרושם כי הקשר בין פיברומיאלגיה תאונת עבודה ופגיעה פיזית בכלל עדיין לא התבסס. בכל פעם מחדש עלול התובע הסובל מכאבים להיתקל ביחס מזלזל, תוך שהסבל שלו איננו מוכר. עו”ד תאונות עבודה הוא, במקרים הללו, איש המקצוע שנלחם את המחלה של המטופל.

זקוקים לסיוע מעורך דין בנושא פיברומיאלגיה תאונת עבודה? לחצו כאן!

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית תאונת עבודה? לחץ כאן!

שאלות ותשובות - פיברומיאלגיה תאונת עבודה

בשנים האחרונות הוכר בקרב אנשי מקצוע קשר בין התפרצות של פיברומיאלגיה, שהיא תסמונת הגורמת לכאבים בגוף, לבין אירועים טראומתיים כמו נזק שנגרם כתוצאה מתאונת עבודה.

כן. במידה וניתן להוכיח שהנזק שנגרם לעובד ושהתפרצות הפיברומיאלגיה נגרמה כתוצאה מתאונת עבודה שעבר, ניתן להגיש תביעת נכות מול המוסד לביטוח לאומי, ולקבל קצבת נכות בגין מצבו הרפואי של העובד.

חשוב מאוד לאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים, שמעידים על מצבו הרפואי של העובד ועל הנזק שנגרם לו, וכן את הפרטים והתיעוד של תאונת העבודה שהתרחשה. עוד חשוב לקבל חוות דעת מרופא מומחה, שיעיד על מצבו של העובד.

עורך הדין יעניק ייעוץ וייצוג משפטי בכל הקשור לתביעה, יאסוף את כלל המסמכים הרלוונטיים וידאג לחוות דעת רופא מומחה.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ