קרן הפנסיה שילמה 4 שנים – ואז החליטה שהמבוטחת בריאה

במקרים רבים חברות הביטוח וקרנות הפנסיה מקשות על המבוטחים לקבל את קצבת הנכות או קצבת אובדן כושר עבודה שמגיעה להם כאשר חלו או נפגעו בתאונת עבודה. במקרה של לודמילה קרן הפנסיה הפסיקה לשלם את פנסיית הנכות לאחר 4 שנים ששילמה כי החליטה שלודמילה בריאה. צפו בכתבה ששודרה בחודש ינואר 2020 בערוץ 13 בהשתתפותו של עו”ד כפיר דיין דובב, אשר מייצג את לודמילה מול קרן הפנסיה בתביעה הנכות.

במקרה של לודמילה, קרן הפנסיה דווקא אישרה במשך 4 שנים קצבת נכות וזאת על רקע של מחלות רבות שלודמילה סובלת מהן. אולם ביום בהיר אחד קרן הפנסיה החליטה לשלול את המשך קצבת הנכות וזאת בטענה כי כביכול לודמילה אינה עומדת בתנאי התקנון ואינה מוכרת כנכה מעל 50%. זאת בלי שהיה כל שינוי לטובה במצבה של לודמילה.

בפועל, ולצערה של לודמילה, לא היה כל שינוי לטובה במצבה הבריאותי אלא אף ההפך. קרן הפנסיה לא הציגה או הפנתה למסמך רפואי אחד שבו יש עדות לשיפור במצבה הרפואי ולמרות זאת קבעה באופן שרירותי שהקצבה תופחת מ-100% ל- 50% בלבד.

בימים אלה עו”ד כפיר דיין דובב  ערער על החלטת קרן הפנסיה להפחית את הפיצוי ואנו מקווים כי החלטה זו תשונה בקרוב.

למרבה הצער, המקרה של לודמילה בו קרן הפנסיה הפסיקה לשלם אינו חריג ופעמים רבות חברות הביטוח דוחות תביעות אובדן כושר עבודה באופן שרירותי ובמקרים אחרים מפחיתות מגובה הפיצוי לפיצוי חלקי בשל נכות חלקית כביכול. אולם חשוב להבין כי חובתה של קרן הפנסיה במקרים כאלה היא להוכיח כי חל שיפור לטובה במצבו של המבוטח אשר הוכר קודם באובדן כושר עבודה מלא על ידי הקרן.

אולם גם במקרים כאלה אנו מציעים שלא להרים ידיים ולפנות למשרד עו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות אשר ידע להעריך את סיכויי תביעתכם וכן לפעול באופן המיטבי מול קרן הפנסיה או חברת הביטוח לשם מיצוי זכויותיכם. מניסיוננו, במקרים רבים ניתן לקבל את הקצבה בערעור גם ללא צורך בנקיטת הליך משפטי ארוך ויקר.

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעו”ד תאונות עבודה? לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ