תביעת עיזבון ותלויים במקרה של מוות כתוצאה מתאונת עבודה

תאונות עבודה הן מציאות ישראלית מצערת, אך כשהן מסתיימות במוות, המציאות המצערת הופכת להיות מצב שעמו בני המשפחה של הנפטר חייבים לדעת איך להתמודד. במצב זה עליהם להגיש תביעת עיזבון ותלויים.

במקרה של פטירת עובד כתוצאה מתאונת עבודה, לבני המשפחה שלו יש זכות לקבלת קצבאות בהתאם לחוק הביטוח הלאומי, אבל אחד הדברים שחשוב להבין הוא שהתביעה שתוגש תהיה תביעת תלויים ולא תביעת שארים, בהתאם לטופס ב.ל. 213.

אז הנה כל מה שאתם צריכים לדעת אם בן משפחה שלכם נפטר כתוצאה מתאונת עבודה ומחלת מקצוע. בין היתר, נבין מה היא בדיוק קצבת תלויים, נדבר קצת על האופן הנכון להגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי; ונבין מה עושים אם התביעה נדחית.

זכויות בני משפחה של עובד שנפטר לאחר פגיעה בעבודה

כשעובד עצמאי או שכיר נפטר כתוצאה מתאונת עבודה, בני משפחתו זכאים לקבלת מענק או קצבה מהביטוח הלאומי. קצבה זו נקראת גמלת תלויים, ובני המשפחה זכאים לה אם הנפגע נפטר כתוצאה מתאונת עבודה או מחלת מקצוע.

בני המשפחה שזכאים לגמלת תלויים הם אלמנות, אלמנים או הילדים של המבוטח, בתנאי שהם עונים על תנאי הזכאות. כלומר, בתנאים מסוימים הם יימצאו זכאים לקבלת גמלת אחים, הורים, סבים או סבתות, אם הוכח שהמבוטח שנפטר היה המפרנס העיקרי שלהם.

אם נמצא שבני המשפחה לא עומדים בתנאי הזכאות לקצבת תלויים, במצבים מסוימים הם עשויים להיות זכאים לקבלת מענק מטעמי צדק. יש לבדוק זכויותכם בהגשת תביעת עיזבון ותלויים.

איך מתנהלים מול הביטוח הלאומי?

תביעה לקצבת תלויים צריכה להיות מוגשת למוסד לביטוח לאומי בתוך פרק זמן של שנה ממות המבוטח, וסכום הקצבה, שמשולם כאחוז מסוים מהמשכורת של הנפטר, יכנס מדי חודש לחשבון הבנק של בן המשפחה הזכאי.

בני משפחה שנמצאו זכאים לקבלת קצבת תלויים, זכאים גם לתוספת של השלמת הכנסה אם יש להם הכנסה נמוכה, אבל לא מגיעה להם כל קצבה נוספת מהביטוח לאומי, למעט קצבת ילדים.

מה קורה אם התביעה נדחית?

במקרים מסוימים, תביעת בני המשפחה של אדם שנפטר כתוצאה מתאונת עבודה, עשויה להידחות בשל סיבות כגון:

  • העדר חובת רישום בני משפחה תלויים, על ידי הנפטר.
  • בני המשפחה איחרו להגיש את התביעה והחמיצו את פרק הזמן שנקבע על ידי הביטוח הלאומי להגשת תביעת תלויים.
  • הנפטר לא שילם את דמי הביטוח או אחר לשלם אותם.

למרות מצבים אלו, ולמרות שהתביעה עשויה להידחות על ידי הביטוח הלאומי, יתכן שבני המשפחה יהיו זכאים לקבלת מענק מטעמי צדק.

זכויות לשאירים מקרן הפנסיה או חברת הביטוח

כל עובד בישראל זכאי לקבל הפרשות לביטוח פנסיוני מהמעסיק שלו שכולל בין היתר סכום ביטוח למקרה פטירה וביטוח אובדן כושר עבודה.

בנוסף על הזכויות מהביטוח הלאומי שאירים זכאים לקבל גם קצבת שאירים מקרן פנסיה שבבעלות הנפטר או סכום ביטוח למקרה פטירה מביטוח החיים של הנפטר.

למאמר: מעסיק שלא שילם פנסיה והעובד איבד כושר עבודה או נפטר

למאמר: מהי פנסיית שאירים בקרן פנסיה?

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח חיים? לחץ כאן

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה? לחץ כאן

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית תאונת עבודה? לחץ כאן!

 

לכן חשוב תמיד לקבל ייעוץ משפטי

אם בן משפחה שלכם נפתר כתוצאה מתאונת עבודה או מחלת מקצוע, חשוב לקבל ייעוץ משפטי של עורך דין שעוסק בדיני עבודה, על מנת לוודא שאתם מקבלים את הקצבאות או המענקים שמגיעים לכם בהתאם לחוק.

ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי עשויה להיות ארוכה ומייגעת, ויש לקחת בחשבון שהגשת תביעה היא הליך מקצועי שיכול להוביל לתוצאות הרצויות אם מתנהלים נכון. גמלת תלויים תעזור לכם מבחינה כלכלית והייעוץ והליווי שתקבלו מעורך דין שבקיא בתחום, יעזור לכם לוודא שאתם מתנהלים נכון ועד למיצוי מלוא זכויותיכם מול הרשויות.

תביעת עיזבון ותלויים

שאלות ותשובות - תביעת עיזבון ותלויים במקרה של מוות כתוצאה מתאונת עבודה

בני המשפחה של עובד שנפטר כתוצאה מתאונת עבודה זכאים לקצבה הנקראת “גמלת תלויים” מהביטוח הלאומי. זוהי גמלה שניתנת במידה והוכח שהעובד שנפטר היה המפרנס העיקרי של בני המשפחה.

את התביעה מגישים אל המוסד לביטוח לאומי, לא יאוחר משנה מיום מותו של העובד המבוטח. במידה והתביעה מתקבלת, הקצבה תשולם באופן חודשי לבן המשפחה שנמצא זכאי לקבלה.

במידה והביטוח הלאומי דחה את התביעה של התלויים בעובד שנפטר, ייתכן שניתן יהיה “לעקוף” החלטה זו ולקבל מענק כספי מטעמי צדק.

על מנת שהתביעה של התלויים לא תידחה על ידי הביטוח הלאומי, ועל מנת לקבל פיצויים הולמים לבני משפחתו של העובד שנפטר, מומלץ לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין דיני עבודה.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ