קצבת אובדן כושר עבודה כתוצאה מבעיות דיכאון וחרדה – מתי זה מגיע?

אובדן כושר עבודה כתוצאה מבעיות דיכאון וחרדה זה לא חדש. דיכאון, חרדה ומחלות נפשיות הוגדרו על ידי המומחים כמגפה של המאה 21. מסתמן כי הקדמה מביאה לצד יתרונותיה גם מתחים ואתגרים הכרוכים בניהול החיים במיוחד בישראל הרוויה בלחצים ועומסים ממילא.

מאידך, הקדמה עצמה מביאה אותנו להכיר במחלות דיכאון וחרדה אשר רבים סבלו מהן עד כה בלי שקיבלו את ההכרה כי מדובר במחלה לכל דבר ועניין. כמו כן, מחלות נפשיות אחרות כמו אישיות גבולית, מאניה דיפרסיה (בי פולרי/דו קוטבי), מצבים פסיכוטיים, סכיזופרניה, הפרעת הסתגלות ומחלות רבות אחרות.

האם לאנשים הסובלים מבעיות דיכאון וחרדה מגיעה קצבת אובדן כושר עבודה? תחום הרפואה אמר את דברו וכמדי שנה מתווספים לא מעט אנשים שסובלים מבעיות נפשיות ברמה כזו או אחרת. מאידך, ההכרה במחלה שלעצמה לא מספקת פרנסה או פיצוי בשל אובדן השתכרות. 

בעקבות חוסר היכולת לתפקד ולהתפרנס בכבוד, לעיתים קרובות, נדרשים הלוקים בבעיה נפשית בעזרה של חברת הביטוח או קרן הפנסיה ומוגדרים בשפה הפשוטה “בעלי אובדן כושר עבודה”. 

לחצו כאן לקרוא עוד על אובדן כושר עבודה נפשי

ביטוח אובדן כושר עבודה כתוצאה מבעיות דיכאון וחרדה

במסגרת פוליסות ביטוח המנהלים וקרנות הפנסיה נכלל כיסוי לאובדן כושר עבודה או פנסיית נכות, שהם מוצרים די דומים. למרות ששני הכיסויים הללו מכירים במצב של מחלה או הפרעה נפשית כגורם לאובדן כושר עבודה, עדיין קשה יותר להכיר במצב שלא תמיד יש לו מבחן אובייקטיבי כמו בדיקת דם או צילום CT.

מבין הפוליסות המוצעות בשוק הביטוח מוצע ביטוח מקצועי המכסה מקרים של אובדן כושר עבודה על בסיס עיסוקי או מקצועי ולעומת זאת פוליסות המכירות באובדן כושר עבודה לכל עיסוק סביר שהן נחותות יותר. כמו כן, קיימות פוליסות לאובדן כושר עבודה חלקי מעל 25% וקיימות פוליסות שמכסות רק אובדן כושר עבודה מוחלט שמעל 75% שהן נחותות יותר. בכל המקרים האלה, אובדן כושר עבודה נפשי, יכול ליפול בין הכסאות.

עדיין, יש חברות ביטוח שמחריגות מצבים נפשיים שגורמות לאובדן כושר עבודה נפשי או מגבילות את הפיצוי לתקופה של 365 ימים – אלה פוליסות שצריך להתרחק מהן. 

כיצד  מתייחסת תכנית אובדן כושר עבודה לדיכאון, חרדה ואובדן כושר עבודה נפשי? 

יש מגוון מחלות נפש או הפרעות נפשיות שמזכות בקצבת אובדן כושר עבודה, גם אם ולמרות שחברות הביטוח עלולות להערים קשיים . 

במצבים של דכאון ממושך או חרדה למשל, חלק גדול מהאנשים לא ידרוש את המגיע לו נוכח חוסר היכולת להודות בבעיה, החשש מהסטיגמה החברתית או הפחד להתמודד מול חברות הביטוח. אם אתם סובלים מחרדה או דכאון או כל הפרעה נפשית אחרת צרו קשר איתנו ונסייע לכם לקבל את ההחלטות הנכונות ולהעריך את סיכויי תביעתכם. 

חשוב מאוד כי במקרה של אובדן כושר עבודה נפשי לא להתמודד לבד עם חברות הביטוח ולהיעזר בעורך דין אובדן כושר עבודה מקצועי ומיומן בתחום.

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

תשובות לשאלות נפוצות במקרה של אובדן כושר עבודה עם עו”ד כפיר דיין דובב:

חרדה

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ