הכל על פנסיית נכות בקרן פנסיה

מהם התנאים לקבלת פנסיית נכות בקרן פנסיה עקב אובדן כושר עבודה?
מהי תקופת אכשרה בקרן פנסיה?
איך מגדילים את הסיכוי לזכות בתביעת פנסיית נכות?

כאשר נדרשת פנסיית נכות מקרן פנסיה חשוב לקבל סיוע של עורך דין פנסיית נכות העוסק בתביעות מול קרנות הפנסיה.

כל שכיר בישראל זכאי לקבל פנסיה כאשר הוא פורש מעבודתו בין אם זה בגיל הרשמי בו יוצאים לפנסיה ובין אם מדובר בפרישה מוקדמת. אך מה עושים עובדים שכירים (או עצמאים שדאגו לבטח את עצמם), אשר נפגעו במהלך עבודתם ונחשבים לנכים שאינן מסוגלים להמשיך בעבודתם?
במקרים כאלה זכאים למה שנקרא פנסיית נכות מקרן הפנסיה אשר דומה לקצבת אובדן כושר עבודה מחברת ביטוח.

עיקר הכיסוי לפנסיית נכות הוא כאשר עובד מאבד את כושר היכולת שלו לעבוד באופן מלא או חלקי. במצבים אלה הוא זכאי לפנסית נכות וזאת במידה ונקבע לו 25% נכות לפחות, כתוצאה מפגיעה פיזית ו/או מנטאלית. במקרה כזה, המבוטח יהא זכאי לקבל פנסיה של עד 75% מגובה המשכורת המבוטחת.

מי יכול לקבל פנסיית נכות וכיצד מקבלים אותה?

פנסיית נכות ניתנת אך ורק לנכים אשר הוכרו על פי תקנון קרן הפנסיה כפי שהוגדרו על ידה. על פי רוב מדובר בהגדרה של 25% נכות לכל הפחות בהם משולם פיצוי חלקי ועד 100% נכות בהם משולמים לכל היותר 75% מהמשכורת המבוטחת.
במקרים רבים קרן הפנסיה תדחה את התביעה בטענה כי המבוטח איננו עומד בתנאים. זאת, על מנת להימנע מתשלום של פנסיית נכות מסיבות שונות אשר העיקריות שבהן:

(א) המבוטח לא איבד מיכולתו להשתכר ואינו נחשב כמי שאיבד כושר עבודתו.
(ב) המבוטח סבל ממחלות קודמות בטרם הצטרף לקרן הפנסיה.

כדי להעלות את הסיכוי שקרן הפנסיה תכיר בזכאות המבוטח לפנסיית נכות, יש להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות – אשר ידע לעמוד מול קרן הפנסיה ולהציג את הטיעונים שלכם, ולתבוע את אשר מגיע על פי תקנון הקרן.

מהי תקופת אכשרה בקרן הפנסיה?

במסגרת התקנונים של קרנות הפנסיה השונות קיימת תקופת אכשרה שהיא למעשה התקופה בה המבוטח לא יכוסה על מחלות קיימות עימן הצטרף לקרן הפנסיה.

עם זאת, בקרן פנסיה בלבד, לאחר תקופה של 60 חודשים מיום ההצטרפות המבוטח ייחשב כמי שהצטרף בריא לכל דבר ועניין גם אם כאשר הצטרף לקרן סבל ממחלה כזו או אחרת. הדבר חשוב ביותר שכן הוא מאפשר סוג של “מחיקת העבר” ביחס למחלות קיימות ולכן יש עדיפות למי שחולה להצטרף לקרן פנסיה על פני פוליסת ביטוח חיים או ביטוח מנהלים, שם לא קיים תנאי כזה.

מדוע חשוב סיוע של עורך דין פנסיית נכות ואובדן כושר עבודה?

חשיבות הסיוע של עו”ד פנסיית נכות ואובדן כושר עבודה היא רבה במיוחד מול קרנות הפנסיה. זאת, משום שערכאת הערעור על החלטת קרן הפנסיה היא ועדת ערר שמתקיימת על ידי קרן הפנסיה עצמה ולא בית המשפט, כפי שקורה בביטוחי חיים וביטוחי מנהלים.

על פי הכללים, קביעת ערכאת הערעור בנושאים רפואיים תיחשב כסופית ולבית הדין לעבודה לא תהא הסמכות להתערב בהחלטת וועד הערר בנושאים רפואיים. לכן, יש חשיבות עצומה למצות את הערעור עד תום כי במובנים רבים זו “התחנה האחרונה”.

עורך דין אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות, ידע להביא מומחים אשר יוכיחו שהמבוטח אינו יכול לעבוד עוד באופן מלא או חלקי. במצבים אלה  מגיעה לו קצבה בגין אובדן כושר עבודה / פנסיית נכות, לאור העובדה שאינו עובד ואינו מסוגל לכלכל את עצמו באמצעות עבודה המתאימה לכישוריו, השכלתו והכשרתו.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

למאמר: חוק ביטוח אובדן כושר עבודה

למאמר: תביעת אובדן כושר עבודה

למאמר: אובדן כושר עבודה נפשי

דוגמא לקבלת ערעור על ידי קרן פנסיה למבוטחת שסבלה מפיברומאילגיה וקושי נשימתי לשיעור של 100% קצבת נכות

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

ראיון עם עו”ד כפיר דיין דובב בנושא תביעות אובדן כושר עבודה:

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ