אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה

עובדים אשר נפצעו או חלו ונגרם להם אובדן כושר עבודה והמבוטחים בקרן פנסיה, לא תמיד מודעים להיקף הכיסוי הביטוחי והפיצוי בגין מצב של אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה.

אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו באופן כללי האדם לא יכול להמשיך ולעבוד בעבודתו עקב מצבו הבריאותי. כאשר דנים באובדן כושר עבודה, לרוב מתייחסים לרכיב הקיים בקרן פנסיה או בביטוח מנהלים, כאשר מתוך הסכום אשר מופרש לביטוח הפנסיוני מצד המבוטח  או מעסיקו, מועבר סכום קבוע (המשתנה בהתאם למסלול) למקרים בהם האדם יאבד את כושר עבודתו. הפיצוי הניתן הוא תשלום של 75% מן השכר ושחרור מתשלום פרמיות, כל זמן שהמבוטח עדיין מוגדר במצב של אובדן כושר עבודה.

מה נותן הכיסוי של אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה?

בדרך כלל, קרן הפנסיה מגינה רק באופן כללי ביותר על המבוטח במצבים של חלילה אובדן כושר עבודה, כלומר מגינה מפני מצבים בהם אובדן כושר עבודה מוגדר כחוסר יכולת לעסוק בעיסוק התואם את הכשרתו והשכלתו של האדם. ההגדרה הזו לא כוללת התייחסות למקצועו הספציפי של המבוטח ולכן משמעותה המעשית היא שאם האדם יאבד את יכולתו לעסוק במקצוע בו עבד בשנים האחרונות אך עדיין יהיה מסוגל לעבוד במקצוע אחר, הוא לא ייחשב לכזה שאיבד את כושר עבודתו. חשוב לציין כי ההגדרה המופיעה בקרנות הביטוח היא “עיסוק סביר”, מונח אשר מטבע הדברים נתון לפרשנות ולכן מהווה סיבה להתחמקות מתשלום מצד חברות הביטוח.

בנוסף, קרנות הפנסיה מבטחות מפני מקרים בהם נגרם אובדן כושר עבודה כתוצאה ממחלה קיימת. אולם, כיסוי זה נכנס לתוקף רק בחלוף חמש שנים ממועד ההצטרפות (“תקופת אכשרה”), ובכלל, חשוב לדעת כי מחלה קודמת מהווה לא אחת תירוץ לאי תשלום הפיצוי מטעם חברת הביטוח מטעמי מסירת מידע לא מלא לחברת הביטוח טרם ההצטרפות.

עוד עניין שחשוב להזכיר הוא העובדה כי תנאי הכיסוי במקרה של אובדן כושר עבודה בפנסיה כפוף לתקנון הקרן. רבים אינם מודעים לעובדה כי תקנון הקרן ניתן לשינוי, שכן הוא איננו חוזה ולכן יש לקחת זאת בחשבון.

חשיבות הפנייה לעו”ד העוסק בתביעות אובדן כושר עבודה

כמשרד המתעסק עם דחיות תביעות אובדן כושר עבודה באופן תדיר, אנו נתקלים כמובן ברשימה גדולה מאוד של סיבות מגוונות המהוות בסיס לדחייה.

עם זאת, גם אם מבוטח נתקל בסירוב ובדחיית תביעה חשוב לנו להדגיש כי לרוב טרם נאמרה המילה האחרונה בנושא ופעמים רבות, בעזרת פנייה לעו”ד העוסק בתביעות כאלה מול קרנות הפנסיה, ניתן לערער על החלטת חברת הביטוח ואף לנהל עמה הליכים באופן מקוצר וענייני, שיביאו בסופו של דבר להצלחה בתביעה. חשוב לציין כי מומלץ לפנות לעו”ד אובדן כושר עבודה מנוסה בטרם הגשת התביעה ולו רק להיוועצות ראשונית, על מנת להגדיל את הסיכויים להצלחה בתביעה ובנוסף, למנוע בזבוז זמן וכסף מיותרים.

אם יש לך ביטוח מנהלים חשוב לקרוא את מאמרי: אובדן כושר עבודה בביטוח מנהלים

למאמר: הכל על פנסיית נכות בקרן פנסיה

למאמר: אובדן כושר עבודה נפשי

למאמר: תביעת אובדן כושר עבודה

מה עושים שקרן הפנסיה לא משלמת? עו”ד כפיר דיין דובב בכתבת תחקיר של ערוץ 13:



נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

שאלות ותשובות - אובדן כושר עבודה בקרן פנסיה

בקרן הפנסיה או בביטוח מנהלים קיים רכיב של אובדן כושר עבודה, אשר אליו מופרש חלק מהסכום הכולל שמפריש המבוטח או מעסיקו לקרן הפנסיה מדי חודש. ברכיב זה ניתן להשתמש כאשר אדם מאבד את כושר עבודתו.

הפיצוי הניתן בביטוח אובדן כושר עבודה הוא תשלום של 75% מהשכר המבוטח, וכן שחרור מתשלום פרמיות לאורך כל זמן שהמבוטח נחשב במצב של אובדן כושר עבודה.

לא. לעיתים קרובות חברות הביטוח דוחות את תביעות אובדן כושר העבודה מסיבות שונות, בין אם מחריגה מתנאי הפוליסה ובין אם מסיבות מגוונות אחרות.

מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין אובדן כושר עבודה, שעוסק בתביעות מסוג זה באופן יום יומי, ויודע בצורה הטובה ביותר מה צריכה לכלול התביעה על מנת להתקבל בידי חברות הביטוח.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ