לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

איך ניתן לממש ביטוח חיים?

פוליסת ביטוח חיים מעניקה סכום לפיצוי או קצבה חודשית כפי שנקבע מראש במקרה של פטירת המבוטח. בני משפחה רבים של נפטרים מגלים להפתעתם כי חברת הביטוח לא מאשרת את תביעת מימוש ביטוח החיים מסיבות שונות ומשונות, וזאת למרות זכאותם המלאה. מסיבה זו חשוב כל כך להתייעץ תחילה עם עורך דין לפני שמגישים תביעת מימוש ביטוח חיים לחברת הביטוח. במאמר זה נסביר איך ניתן לממש ביטוח חיים ומדוע חשוב כל כך להסתייע בעורך דין בתהליך זה. 

 

ביטוח חיים

ביטוח חיים מיועד להבטיח תשלומים חודשיים או תשלום אחד חד פעמי, וזאת על פי תנאי הפוליסה, במקרה והמבוטח נפטר. זה מאפשר למשפחתו להמשיך לנהל את משק הבית ואת המחייה לאחר לכתו. ביטוח החיים נמצא בדרך כלל כרכיב בביטוחי מנהלים, בביטוחים פרטיים הנעשים על ידי המבוטח, ולרוב מתבקשים בעלי המשכנתאות לבצע ביטוח זה כדי להבטיח כי יהיה מי שימשיך לשלם את תשלומי המשכנתא לאחר פטירת החייב. במידה והמבוטח נפטר, יכולה משפחתו לפנות אל חברת הביטוח ולבקש לממש את ביטוח החיים. אולם כאן ייתכן ויתקלו במכשול לא פשוט.

חברות הביטוח הינן גופים עסקיים המצפים לראות שורת רווח בסוף השנה, ולכן נוטות למצוא סיבות לדחות את התביעה גם אם יש זכאות מלאה. משפחה אשר זה עתה איבדה את יקירה עשויה להתקשות למצוא את הכוחות להיאבק בה, ולא פעם משפחות מוותרות על המאבק או נכנעות בסופו של דבר לתכתיבי חברת הביטוח לפיצוי מופחת מתוך “טוב ליבה והתחשבותה”. אך לא כך צריכים להיות פני הדברים. באמצעות פנייה לעורך דין הבקיא בתחום, ניתן להגיע לתוצאות יפות ולמצות את הזכויות של המשפחה, ולממש את רצונו של הנפטר לדאוג למשפחתו לאחר לכתו.

 

 

מהן הסיבות הנפוצות לדחיית תביעה למימוש ביטוח חיים?

חברות הביטוח מגלות יצירתיות רבה בסיבות לדחיית תביעה למימוש ביטוח חיים, ומבוטחים מקבלים לעיתים תשובות משונות ביותר, ולפעמים שרירותיות לחלוטין. אך הסיבות הנפוצות ביותר הינן:

 

 חלפו שלוש שנים מיום פטירת המבוטח

  • לפוליסות ביטוח רבות יש תקופת התיישנות של שלוש שנים, אלא אם כן הוצהר אחרת בפוליסה. משפחות רבות מגלות רק בשלב מאוחר כי לנפטר היה ביטוח חיים, או שבגלל פערי הבנה ושפה לא יכלו לממש את זכותן לתבוע זאת. במידה וחלפו שלוש שנים מיום פטירת המבוטח, רצוי מאד להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח חיים בכדי למצוא דרכים לממש אותה בכל זאת, למרות ההתיישנות, במידה ואפשר.

 

  • הפרת חובת הגילוי – אחת הטענות האהובות ביותר על חברות הביטוח היא כי המבוטח הסתיר מידע מפניה, וכי לא הצהיר אמת בעת החתימה על הסכם הביטוח. לדוגמא, אם אדם נפטר בשל התקף לב, תטען חברת הביטוח שבוודאי היה חולה לב אך מנע ממנה את המידע הזה, ואילו הייתה יודעת או שהייתה מסרבת לבטחו, או שהייתה גובה ממנו פרמיה יקרה יותר. אף על פי שטענה זו נראית לגיטימית, יש דרכים רבות להתמודד איתה ולאפשר למשפחה לקבל את הכסף המגיע לה.

 

  • חריגים – חברת הביטוח יכולה לטעון כי מותו של המבוטח אינו מכוסה בשל חריגים. לדוגמא, אדם אשר שם קץ לחייו בטרם חלפה שנה מן החתימה על הפוליסה, וגורמים נוספים רבים אשר רשומים כ’חריגים’.

 

  • פוליסה שלא שולמה – חברות ביטוח רבות טוענות שהפוליסה לא שולמה כסדרה. יש לבחון דבר זה, ובמידה ובאמת לא שולמה הפוליסה צריך להבין למה ואיך קרה הדבר, והאם הוא הובא לידיעת המנוח או לא.

 

 

מדוע חשוב כל כך לפנות לעורך דין לפני הגשת תביעת מימוש ביטוח חיים?

במידה ויקירכם נפטר והותיר אחריו ביטוח חיים, מומלץ מאד לפנות לעורך דין הבקיא בתחום מן הסיבות הבאות:

 

ניהול תיק התביעה מול חברת הביטוח

משפחה מתאבלת לא צריכה בנוסף לכך גם להיאבק מאבק הרואי מול חברת ביטוח המגישה כתף קרה למבוטחיה. באמצעות פנייה לעורך דין, כל ניהול התיק יועבר אליו לרבות שליחת מסמכים, דין ודברים עם חברת הביטוח כאשר עורך הדין מייצג את המשפחה, ניהול משא ומתן אם יש צורך בכך, ובנוסף גם הדרכה, ליווי וייעוץ לאורך כל הדרך, כדי שהמשפחה תוכל להתכנס בכאבה ללא דאגות נוספות.

 

מיצוי זכויות הנפטר מול חברת הביטוח

חברות רבות מבינות שלא יוכלו לדחות על הסף את התביעה ללא סיבה מוצדקת, לכן עשויות לנסות להתחכם ולהראות כאילו הן פועלות על פי משורת הדין, מתוך טוב לב ומתוך דאגה, אך למעשה מנסות להגיע עם משפחת הנפטר לסכום לפיצוי נמוך בהרבה מן המגיע להן. באמצעות עורך דין ניתן יהיה למנוע זאת ולמצות את זכויות משפחת הנפטר ולדאוג שיקבלו את כל המגיע להן על פי הנכתב בפוליסה.

 

חברות ביטוח נוטות פחות לדחות תביעות עם עורך דין

למרות הציניות שבדרך ולמרות שזה לא צריך להיות כך, חברות ביטוח מערימות פחות קשיים כשהן רואות חתימת עורך דין מתנוססת בקצה התביעה. זה לא אומר שהן לא יכולות לנסות ולדחות את התביעה או לעמוד על הרגליים האחוריות שלהן, במיוחד ויש סיבה מוצדקת לדחיית הבקשה, אך בדרך כלל ייטו פחות לנסות ולהקשיח עמדות מול המשפחה האבלה.

מעוניין להיעזר בעו”ד דין ביטוח חיים? לחץ כאן!

איך ניתן לממש ביטוח חיים?

שאלות נפוצות - איך ניתן לממש ביטוח חיים?

כעקרון, בעולם מתוקן, די היה להגיש בקשת מימוש ביטוח חיים לחברת הביטוח על מנת שזו תתחיל להעביר קצבה חודשית למשפטת הנפטר. אך המציאות מלמדת אחרת. משפחות רבות נתקלות בדחייה של בקשתן למימוש ביטוח החיים מסיבות שונות. באמצעות פנייה לעורך דין ניתן יהיה לנהל מול חברת הביטוח משא ומתן עד למימוש זכויות הנפטר, ואם לא יהיה מנוס מכך, גם להגיש תביעה לדין נגד חברת הביטוח המסרבת. 

לחברות הביטוח סיבות רבות לדחיית תביעה לממש ביטוח חיים, אך הנפוצות והמוכרות ביותר הינן אי תשלום הפרמייה, הגשת הצהרה שיקרית לגבי מצב בריאות המבוטח, חריגים או שחלה כבר תקופת התיישנות על התביעה. על מנת למנוע זאת, מומלץ להתייעץ תחילה עם עורך דין הבקיא בתחום. עורך הדין יבחן את הפוליסה והתצהירים השונים וייעץ למשפחה כיצד לנהוג בכל מקרה של דחייה.

עורך הדין יעניק מנסיונו ומן הידע שלו כיצד לנהוג בכל מקרה של דחייה. אם יש מקום לצאת למאבק מול חברת הביטוח, עורך הדין ייצג את המשפחה מול חברת הביטוח וינסה לממש את הזכויות שלה בדרכי משא ומתן או באמצעות פנייה לבית המשפט תוך דאגה כי כל זכויות המשפחה נשמרות. בדרך זו תוכל המשפחה להתכנס בכאבה ולהקדיש את מלא תשומת הלב להשתקמותה ללא דאגות נוספות. 

על מנת למנוע עוגמת נפש ומאבקים מיותרים, חשוב לפנות לעורך דין עוד לפני הגשת תביעת מימוש ביטוח חיים כדי לקבל ייעוץ והדרכה כיצד לעשות זאת נכון. עורך הדין יבדוק את הפוליסה ואת התנאים שבה, ויגיש בשם המשפחה את התביעה, ייצג וינהל את התביעה נגדה תוך הקפדה על מימוש כל זכויותיה של משפחת המבוטח. 

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ