דמי פגיעה בעבודה: כמה מקבלים, לכמה זמן, ואת מי בכלל תובעים?


דמי פגיעה בעבודה

עובדים עצמאיים או שכירים שמבוטחים במוסד לביטוח לאומי בגין תאונות עבודה, זכאים לקבלת פיצויים לאחר תאונה שהתרחשה בדרך לעבודה, במהלך יום העבודה או ביציאה הביתה.

המטרה היא לפצות את העובד בגין אבדן הכנסתו והתשלום מתחיל עם המוסד לביטוח לאומי, שמכסה את פרק הזמן שבו העובד מקבל טיפולים רפואיים ולא יכול לעבוד בשל הפגיעה, לפרק זמן של 90 ימים מהתרחשות התאונה.

עובדים שכירים מקבלים מהמעסיקים תשלום על יום הפגיעה, והביטוח הלאומי משלם לעובד על היומיים שלאחר התרחשות התאונה, אם הוכח שהעובד לא יכול היה להמשיך בתפקידו במשך 12 ימים לפחות, בלי תשלום על יום הפגיעה, שבתות וחגים. הכסף נכנס ישירות לחשבון הבנק של העובד.

מה הם דמי פגיעה בעבודה?

דמי פגיעה הם תשלום שמתקבל מהמוסד לביטוח לאומי לעובדים שנפגעו בעבודתם. זהו סכום פיצוי שמשולם בגין אובדן הכנסה או שכר בעקבות מחלת מקצוע, פגיעה בעבודה או תאונת עבודה. התשלום ניתן רק בתנאי שהעובד הוכיח שכתוצאה מהפגיעה אינו יכול להמשיך בעבודתו או לעסוק במקצוע מתאים אחר, בכפוף לאישורים רפואיים.

החישוב מתבצע לפי של 75% מההכנסה, בהתאם לשכר שהיה לעובד בשלושת החודשים שקדמו לתאונה. מהסכום הזה מנכים דמי ביטוח לאומי, מס הכנסה ודמי ביטוח בריאות.

בתור התחלה, אנחנו מדברים על 12 הימים הראשונים שלאחר הפגיעה. המעסיק משלם לעובד 75% מהשכר על שלושת ימי המחלה הראשונים, ולאחר שלושת הימים, העובד מקבל מהביטוח הלאומי תשלום בגובה של 75% משכרו.

במילים אחרות, מהיום הרביעי, הביטוח הלאומי משלם לעובד דמי פגיעה בשיעור של 75% משכרו, עד לפרק זמן של 90 ימים.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות אובדן כושר עבודה

זקוק לעו"ד אובדן כושר עבודה?

איך מקבלים את התשלום?

כדי לקבל את התשלום בגין דמי פגיעה, העובד מתבקש להגיש למוסד לביטוח לאומי תעודת אי כושר שנערכת בהתאם לחוק הביטוח הלאומי, וחתומה בחתימת רופא.

אם בתום 90 הימים העובד עדיין אינו מסוגל לשוב לעבודתו או לעסוק במקצוע אחר עקב התאונה או הפגיעה, הוא יכול להגיש תביעת נכות.

איך תובעים גמלת נכות?

כדי לקבל גמלת נכות, העובד מתבקש להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה בתוך פרק זמן של שנה מהתרחשות התאונה.

התהליך מתחיל עם הגשת טופס ב.ל. 200 הנוגע לתביעה לקביעת דרגת נכות ולתשלום גמלת נכות מעבודה. לטופס זה חשוב לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים, כולל אישורים רפואיים להוכחת הנכות. אם העובד קיבל כבר דמי פגיעה, מומלץ להגיש תביעת נכות סמוך לסיום תקופת תשלום דמי הפגיעה.

עם הגשת התביעה, העובד מתבקש להתייצב לפני ועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי, להכרה בנכותו ולקביעת דרגת הנכות. כדאי מאוד להופיע למפגש עם הוועדה בליווי של עורך דין מומחה בתאונות עבודה, על מנת לוודא שהתביעה שהוגשה כוללת את כל הפרטים והמסמכים המתאימים, ושהתהליך מתנהל כראוי ועל פי חוק.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות 

לייעוץ ראשוני עם עו"ד כפיר דיין דובב התקשר עכשיו 03-6495030

להערכת סיכויי תביעתך ללא התחייבות: