צו מניעה זמני בבית הדין לעבודה

אם פוטרתם מעבודתכם שלא כדין, יש לכם זכות להגיש צו מניעה זמני בבית הדין לעבודה, לקבלת צו שיבטל וימנע את הפיטורין. צו זה נקרא ‘צו מניעה’ או “צו מניעה זמני” והוא מהווה החלטה שיפוטית שאוסרת (מונעת) מהמעביד לפטר את העובד, והפיטורין מבוטלים.

צו מניעה ניתן במקרים חמורים וחריגים בלבד, כגון בנסיבות של פיטורין שאינם חוקיים, שיכולים לגרום לעובד לנזק משמעותי שאינו הפיך.

מקרים שכיחים בהם סיכויי קבלת צו מניעה זמני בבית הדין לעבודה:

  • אם הועסקתם בחברה ממשלתית או ציבורית וחשפתם מקרה שחיתות חמור שבעקבותיו פוטרתם.
  • יש לכם קביעות באותו מקום עבודה אך פוטרתם ללא סיבה ממשית או הגיונית.
  • פיטורים סמוך לגיל הפרישה שלכם.
  • פיטורין במהלך הריון.

למאמרנו: פיטורים בהיריון

כל אלה מקרים בהם הפיטורין עלולים להיות בלתי חוקיים וזכותכם המלאה לתבוע את המעסיק בגין הפרת זכויותיכם.

למאמרנו: פיטורין שלא כדין ללא הליך שימוע

צו מניעה זמני וצו מניעה קבוע

מכיוון שהליך משפטי בבית הדין לעבודה עלול להימשך שנים מוגש קודם צו מניעה זמני בבית הדין לעבודה, ובהמשך צו מניעה קבוע. באם מתקבל צו המניעה הזמני, הוא תקף כל עוד ההליך המשפטי נמשך, והוא מסתיים עם תום ההליך המשפטי. הצו יכול להפוך לצו קבוע בסיום ההליך המשפטי.

אם אתם רוצים להגיש צו מניעה זמני, חשוב שתפעלו במהירות. לא תוכלו להגיש את הבקשה לאחר שהפיטורים נכנסו לתוקפם וזאת בשל טענת שיהוי שהרי אם אתם מבקשים סעד דחוף מבית הדין, עליהם להראות שאתם פעלתם בדחיפות מירבית.

לכן, הבקשה והתביעה צריכים להיות מוגשים מיד, בתוך מספר ימים ממועד הפיטורין, ותמיד מומלץ להגיש את הבקשה כבר במהלך תקופת ההודעה המוקדמת, ובדחיפות מירבית.

תביעה כספית במקביל לבקשה לצו מניעה זמני

ברוב המקרים, בקשה לצו מניעה זמני מוגשת גם עם תביעה כספית, אותה יש להגיש בתוך שבוע ממועד הגשת הבקשה הדחופה לצו מניעה זמני, או במועד מאוחר יותר, אם בית הדין לעבודה יתיר זאת.

תביעה כספית נוגעת במקרים רבים לנושאים הקשורים לפיטורין, הנזק שנגרם לתובע כתוצאה מהפיטורין, כולל נזק של מניעת התקדמות מקצועית, אובדן הכנסה עתידית, נזק כלכלי, ועוגמת נפש. ככל שהעובד מפרט בכתב התביעה יותר טענות כספיות שקשורות לזכויות סוציאליות אחרות שלו, ואינן מתמקדות בפיטורין, יש לפרט אותן בשלב הגשת התביעה הכספית.

היות וחשוב מאוד לקבל החלטה דחופה בבקשה לצו מניעה זמני, כדי שניתן יהיה לקבוע אם העובד יכול להמשיך להיות מועסק במקום עבודתו, או שהפיטורין נכנסים לתוקף, ההחלטה מתקבלת ברוב המקרים כעבור מספר ימים עד שבועות בודדים, וההחלטה על התביעה הכספית מתקבלת בנפרד במסגרת דיונים משפטיים רגילים שנפרשים על פני תקופה ארוכה.

בשורה התחתונה: אל תמתינו. בית המשפט יחשוב שאתם מהססים ויחליט נגדכם בהתאם.

עיכוב בהגשת הבקשה עלול להוביל לדחיית הבקשה בטענה של ‘שיהוי’. במילים אחרות, דחיית בקשתכם תתבסס על הטענה שהשתהיתם עם הגשת הבקשה לצו וזוהי עילה טובה מבחינת הצד שכנגד ומבחינת בית המשפט לדחות את תביעתכם כמו גם את הבקשה לצו מניעה זמני.

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה?  לחץ כאן!

צו מניעה זמני של עובד

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ