אובדן כושר עבודה עד גיל 65 או 67?

אובדן כושר עבודה נחשב לביטוח חיוני לכל אדם ומאפשר בשעת הצורך שמירה על רמת חיים סבירה  –  גם ללא יכולת התפרנסות כתוצאה ממחלה או תאונה. הארכת היציאה לפנסיה בשנת 2004 גרמה לצורך בשינויים והתאמות גם לפוליסות אובדן כושר העבודה, אשר משולמות רק עד גיל היציאה לפנסיה.

שינויים בחוק הפרישה והארכת היציאה לפנסיה

רמת החיים בעשרים השנה האחרונות עלתה באופן משמעותי, ואנשים רבים ממשיכים לעבוד גם לאחר שיצאו לפנסיה באופן רשמי.

הסיבות לכך הן בעיקר בשל העובדה שקצבאות הפנסיה שחסכו לא מאפשרות להם להתקיים בכבוד והם חייבים לעבוד על מנת לשמור על רמת חיים בסיסית, או בשל הרצון להמשיך בשגרת החיים ולשמור על סדר יום קבוע וליצור קשרים חברתיים.

המדינה, בהתאם, מחוקקת חוקים המתאימים לאורחות החיים המשתנים, וכבר בשנת 2004 נחקק חוק אשר מאריך את גיל הפרישה לגברים ל-67 במקום 65, ולנשים מגיל 60 ל- 62. לחוק זה יש גם השפעה על מבוטחים להם ביטוח אובדן כושר עבודה, אותו רכשו לפני השינויים. 

עד איזה גיל ניתן לקבל פיצויים מביטוח אובדן כושר עבודה?

מי שרכש פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה לפני השינויים מ-2004 בפנסיה יגלה כי הוא מבוטח רק עד גיל 65, זאת אומרת, הוא ימצא את עצמו ללא הכנסה של שנתיים במקרה של אובדן כושר עבודה בגיל זה, ועד שיצא לפנסיה לפי החוק.

העניין הינו רלוונטי גם למי שכבר נמצא במצב של אובדן כושר עבודה ומקבל פיצויים, ועלול לגלות שחברות הביטוח יעצרו את התשלומים בגיל 65, לפי מה שצוין וסוכם בפוליסה.

מי שרכש ביטוח אובדן כושר עבודה מעבר לשנת 2004 יקבל את הפיצויים עד גיל 67. ההגדרות בפוליסה עד לאיזה גיל ישולמו הפיצויים, וגובה עלות הפרמיה ניתנים לבחירה באופן אינדיבידואלי.

כל מבוטח יכול להחליט עד איזה גיל הוא מעוניין להיות מבוטח, לצורך העניין למי שמעוניינים לצאת לפנסיה מוקדמת.

עם זאת, יש לקחת בחשבון את הסיכונים הכרוכים בכך, שכן מי שחס וחלילה יזדקק לפיצויים של חברת הביטוח, יכול להגיע למצב בו התשלומים מסתיימים לפני הגיעו לגיל הפנסיה והוא יכול למצוא את עצמו ללא הכנסה (הנושא תקף לעצמאים ולשכירים כאחד).

מי שמבוטח בקרן פנסיה, לא משנה החל מאיזו שנה, מבוטח עד לגיל 67. 

ייעוץ מול עורך דין: למה כדאי?

שינויים בחוק בנוגע לפנסיה עלולים לגרום למבוטחים רבים הרעה בתנאי הפוליסה, ולכן יש לפנות לחברת הביטוח בבקשה לעריכת שינויים במקרה הצורך.

אם חברת הביטוח מערימה קשיים בנודע לפוליסה, ופרט אם מדובר על נושאים הקשורים להארכת תשלומי הפיצויים, מומלץ לפנות לעורך דין בעל ניסיון בתביעות מסוג אובדן כושר עבודה.

תפקידו של עורך הדין במקרה זה הוא להדריך את הלקוח ולתת לו הסבר מקיף על הזכויות שלו בהתאם לתנאי הפוליסה אותה רכש, ולתת לו מידע נוסף על הזכויות המגיעות לו לפי חוק.

למאמר: 10 שאלות ותשובות באובדן כושר עבודה

למאמר: אובדן כושר עבודה ביטוח מנהלים – כל מה שצריך לדעת

למאמר: הכל על פנסיית נכות בקרן פנסיה

למאמר: סוגי הפוליסות לאובדן כושר עבודה

למאמר: מהן החרגות בפוליסת אובדן כושר עבודה?

כל הפניות נשמרות בדיסקרטיות מלאה ותחת חיסיון של עו”ד – לקוח.

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעורך דין תאונות עבודה? לחץ כאן!

ראיון עם עו”ד כפיר דיין דובב בנושא תביעות אובדן כושר עבודה

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ