בקשה לפיטורי עובדת בהריון בתמ”ת

בקשה לפיטורי עובדת בהריון בתמ”ת, מה עושים?

אחת העובדות שלכם נכנסה להריון. יש לה תפקיד חשוב בחברה שלכם אבל בלי קשר להיריון שלה, היא לא בדיוק מבצעת אותו על הצד הטוב ביותר.

לפי סעף 9 לחוק עבודת נשים חל איסור לפטר עובדת בהיריון או להרע את תנאי העסקתה וזאת באם עבדה מעל 6 חודשים בחברה. זאת, אלא אם ניתן היתר על ידי הממונה על עבודת נשים במשרת התמ”ת.

נציין, כי חל איסור לפי חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה לפטר עובדת בהיריון אף אם לא מלאו לה 6 חודשי העסקה, אולם במקרה כזה, אין חובת פנייה לתמ”ת ונטל ההוכחה חל על העובדת להראות כי הפיטורים נבעו בשל קשר להיריון ולא מסיבות אובייקטיביות אחרות.

במקרה כזו חשוב מאוד להיוועץ לאורך כל הדרך עם עו”ד דיני עבודה מנוסה אשר ידע לתת לכם את המגבלות בפיטורים שכאלה וכן להעריך את הסיכויים של בקשה לפיטורי עובדת בהיריון בתמ”ת.

אם הממונה על עבודת נשים במשרד התמ”ת תסבור שהפיטורין נבעו בשל ההיריון בלבד, ללא קשר למצב החברה או לתפקודה של העובדת, לא תקבלו אישור לבקשתכם.

מה בדיוק אומר החוק?

במקרה בו העובדת התקבלה לעבודה מטעמכם, ללא קבלן כוח אדם, החוק מחייב קבלת אישור מיוחד של הממונה על עבודת נשים לפיטוריה. אם העובדת התקבלה לעבודה באמצעות קבלן כוח אדם, החוק חל עליכם ועליה במידה שווה, ולכן הממונה צריכה לאשר לכל אחד מכם את הפסקת העבודה.

אם לא נמצאה סיבה מוצדקת לאישור פיטורי העובדת, אתם מנועים מלפטר אותה, ואינכם יכולים גם לפגוע בגובה המשכורת שלה או בהיקף המשרה שלה, גם אם התפוקה שלה ירדה. אישור להורדת השכר או הפחתת שעות העבודה יתקבל רק אם העובדת ביקשה, וקיבלה, אישור רפואי לשנות את היקף משרתה.

חשוב לקבל ליווי משפטי מקצועי מהרגע הראשון!

כדי להגיש בקשה לממונה באגף ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה והמסחר, חשוב שתקבלו ליווי משפטי מקצועי. משרדנו עוסק בדיני עבודה כבר למעלה מ-15 שנים, ואנחנו מייצגים (בין היתר) מעסיקים שנתקלים בבעיות כאלה בדיוק.

כדי לוודא שאתם מתנהלים בצד החוק, חשוב להגיש את הבקשה כראוי

עם הליווי שלנו, נקפיד לוודא שהגשת הבקשה מתבצעת כראוי, כדי להגביר את הסיכויים להשגת האישור המבוקש. כך, למשל, חשוב לצרף לבקשה מסמכים הנוגעים לעניין פיטורי עובדת בהריון:

  • אישור רפואי המעיד על ההיריון.
  • דו”ח על ירידה בביצועי העובדת כגון מכירות נמוכות או תפוקות אחרות שאינן תקינות.
  • אישורים או ראיות על חוסר מוטיבציה מכוונת של העובדת בעבודתה.
  • גיליון נוכחות היעדרויות תכופות, וכל מסמך שמעיד על ירידה בתפקוד העובדת.
  • אישור מטעם רואה החשבון שלכם, שמאמת את המצב הכלכלי של העסק, והצורך בהפחתת כוח אדם. באישור זה תצטרכו לפרט רשימה של עובדים אחרים שפוטרו או עתידים להיות מפוטרים, כולל שנות הוותק שלהם ותפקידם.
  • אם העובדת עברה על החוק במסגרת עבודתה, או ביצעה פעילות פלילית כלשהי והחלטתם לפטר אותה למרות הריונה, עליכם לצרף לבקשה גם את תלושי השכר שלה, אישור הגשת תלונה במשטרה, חוזה עבודה וגיליון נוכחות.

עם מילוי כל הפרטים הנדרשים, וצירוף כל המסמכים הרלוונטיים, נגיש את הבקשה, ואם יש לכם סיבה מוצדקת לפטר את העובדת, רוב הסיכויים הם שבקשתכם תאושר.

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה? לחץ כאן

בקשה פיטורי עובדת בהריון

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ