חישוב אובדן השתכרות עתידי

במקרה של מחלה או תאונה, או במקרה של רשלנות רפואית, ישנם מצבים בהם האדם הנפגע מאבד את יכולת ההתפרנסות שלו כתוצאה מנכות זמנית או קבועה שנקבעה לו, עקב אי יכולת לעבוד במשרה מלאה או רק במשרה חלקית. בתביעות נזיקין יש לבצע חישוב אובדן השתכרות עתידי על מנת להחליט מהו גובה הפיצויים להם הוא זכאי. לפי אילו קריטריונים נקבעים הפיצויים?

מהו אובדן השתכרות עתידי?

״אובדן השתכרות עתידי״ הוא מושג המציין את ההפסדים הכספיים של אדם שנפגע בתאונה או שמצבו הרפואי החמיר כתוצאה מרשלנות רפואית – והוא איבד עקב כך את כושר ההשתכרות שהיה לו לפני קרות האירוע.

לדוגמה, אדם שהפך לנכה לאחר תאונת דרכים, או חולה סרטן שנאלץ לעבור טיפולים כימותרפיים קשים בעקבות אבחנה שגויה או מאוחרת של המחלה שלו. אובדן ההשתכרות העתידי מתייחס לא רק לשכר עצמו אלא גם להטבות סוציאליות והכנסות לפנסיה שהצטמצמו או נעלמו לחלוטין כתוצאה מכך. את גובה הנכות קובעים רופאים מומחים ואת אובדן כושר העבודה ייקבע בבית המשפט עצמו על סמך חוות הדעת של הרופאים.

באילו מקרים מחשבים אובדן השתכרות עתידי?

חישוב אובדן השתכרות עתידי הינו רלוונטי במקרים של תביעות נזיקין – כתוצאה מרשלנות של צד ג׳. על התובע להוכיח שאכן נגרם לו עוול אשר היה ניתן למנוע.

בין תביעות הנזיקין הנפוצות ביותר ניתן למנות:

  • רשלנות רפואית
  • תאונות עבודה
  • תאונות דרכים

תחום תביעות הנזיקין הוא רחב. גם תאונות אשר נגרמו כתוצאה מתשתיות רעועות, קצר חשמלי, שריפות וכדומה – שקרו עקב אי ביצוע נהלי בטיחות של העירייה, מסעדה, ע״י קבלן בנייה או כל מוסד אחר – הינן רלוונטיות גם כן.

איך מחשבים אובדן השתכרות עתידי?

סכום הפיצויים שיקבל התובע, אם הצליח להוכיח שאכן נגרם לו נזק, הוא נגזרת של מספר גורמים ומשתנה בהתאם למקרה הספציפי של כל תובע.

בבית המשפט מסתכלים על כושר ההשתכרות של התובע לפני המקרה ואחרי המקרה וגם בודקים או מעריכים מה היה יכול היה להיות השכר הפוטנציאלי שלו במידה ולא עבר תאונה או מחלה, וכל זאת עד גיל הפנסיה. החישוב נעשה לפי אחוזי הנכות שלו (נכות תפקודית ונכות רפואית).

בנוסף בודקים:

  • את רמת ההשכלה של התובע
  • מקצועו ומקום עבודתו של התובע לפני האירוע – המהווים אינדיקציה על יכולת ההשתכרות העתידית שלו.
  • גובה השכר (ישנה תקרה מסוימת שעד אליה מחשבים את השכר).
  • גילו

מיצוי הזכויות באמצעות עורך דין רשלנות רפואית ונזיקין

תביעות נזיקין הינן תביעות נפוצות ביותר וחולשות על כל תחומי החיים אך כל מקרה לגופו. בכל צורך של תביעת נזיקין יש להתייעץ עם עורך דין מקצועי. עורך הדין מלווה את הלקוחות לאורך כל התהליך, מדריך ומסביר על אופן התביעה והמסמכים הדרושים להגשת התביעה, על מנת למצות את כל הזכויות ולמקסם את סכומי הפיצויים של התובע.

אם אתם סבורים כי נגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית או נזיקין נשמח לסייע לכם בייעוץ והכוונה לגבי סיכויי תביעתכם – שלחו פרטים בטופס ההתקשרות ועורך דין יחזור אליכם.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית?  לחץ כאן!

מעוניין להיעזר בעו”ד אובדן כושר עבודה ופנסיית נכות?  לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ