ייצוג מעסיקים בצווי מניעה למניעת פיטורים מצד עובדים

אם אתם מעסיקים עובדים, ככל הנראה אתם מבינים כי לא פעם אתם תצטרכו לפטר עובד מסיבה כזאת או מסיבה אחרת. אך מה קורה במצב שבו אתם רוצים לפטר עובד, אך הוא מצידו מוציא לכם צו מניעה שבאמצעותו הוא מונע את פיטוריו? במקרה כזה חשוב לקבל ייצוג מעסיקים בצווי מניעה למניעת פיטורים של עובד.

זוהי יכולה להיות סיטואציה מתסכלת במיוחד. בית הדין לעבודה מתערב בבחירות שאתם מקבלים לטובת העסק שלכם, ובפועל אתם תצטרכו להמשיך לשלם לעובד את השכר. ייצוג מעסיקים בצווי מניעה למניעת פיטורים מצד עובדים זוהי הדרך הטובה ביותר עבורכם להילחם על ההחלטות שלכם. הרי בתור בעלי עסק יש לכם את הזכות המלאה להחליט מי נחוץ ומי לא נחוץ לכם.

התנאים למתן צו למניעת פיטורי עובד

העילות השכיחות לצוו מניעה לפיטורי עובד הן:

  • פיטורים של עובד בעל קביעות בעבודה, בדרך כלל במקומות עבודה ציבוריים וממשלתיים.
  • פיטורים של עובדת בזמן ההיריון או לאחר הלידה.
  • פיטורים בגיל מבוגר עד גיל הפרישה.
  • פיטורים ללא הליך שימוע שנחשבים כפיטורים שלא כדין.

בכל אחד מהמקרים לעיל, בית הדין לעבודה יטה להתערב ולבטל את הפיטורים או לכל הפחות ייתן סנקציה כספית בגין פיטורים שנבעו מאחת מהסיבות לעיל.

עם זאת, חשוב לציין כי אם המעסיק יוכיח שסיבת הפיטורים היא סיבה מוצדקת שלא קשורה לעצם היותה של עובדת בהיריון לדוגמא או לגילו של העובד, הרי שבית הדין לעבודה יכשיר את הפיטורים. כמו כן, במקרים רבים, גם כאשר בית הדין יחשוב כי הפיטורים לא היו ממניעים עניינים, הוא יעדיף מתן פיצוי כספי לעובד ולא אילוץ הצדדים להמשיך את יחסי העבודה ביניהם.

האם אפשר להתמודד עם צווי מניעה למניעת פיטורים ללא עורך דין?

עורך דין לדיני עבודה אשר מכיר את התחום על בוריו, יוכל לספק לכם את כל המידע הנחוץ לכם. הוא ידע בדיוק מה אתם צריכים לדרוש ועל איזה חוק או פסיקה אתם יכולים להתבסס כאשר אתם מקבלים את ההחלטה לפטר את אותו עובד.

באופן עקרוני אתם לא חייבים להיות מיוצגים על ידי עורך דין כאשר אתם נלחמים כנגד עובדים שהוציאו נגדכם צווי מניעה. אך בפועל אתם צריכים להבין כי מדובר על משימה לא פשוטה, וברוב המקרים נדרש הידע המשפטי והניסיון של עו”ד דיני עבודה.

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה? לחץ כאן

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ