רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה

בדיקת קולונוסקופיה היא אחת מהבדיקות הפולשניות הלא נעימות ביותר עבור אנשים. הבדיקה לא נעשית רק כאשר ישנה בעיה, אלא גם באמצעי לזיהוי מוקדם של מחלות הקשורות למעי, לרקטום ולחלחולת. בגלל שהבדיקה היא כל כך שכיחה, הסיכוי שתתרחש במסגרתה רשלנות רפואית הוא יחסית גבוה. רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה יכולה לגרום להרבה מאוד נזק, ולכן, יש להבין מהן העילות להגשת תביעת נזיקין בגינה, ולבחון את הדרכים שבהן אפשר לקבל פיצוי, אם אכן הוא מגיע.

מתי מבצעים בדיקת קולנוסקופיה?

קולונוסקופיה היא בדיקה שיש לבצע אותה בנקודת זמן המתאימה לה. אין טעם לבצע אותה בגיל מוקדם מדי או ללא סימנים מקדימים, ולכן, נושא ההפנייה הוא קריטי. בתחום של קולונוסקופיה רשלנות רפואית היא נפוצה יחסית, בגלל הפניות לא נכונות, במקרים בהם אפשר להסתפק בבדיקות שהן אינן פולשניות. יש כיום כלים רפואיים מתקדמים בהם אפשר להשיג תוצאות איכותיות במיוחד, מבלי להיכנס עם המכשירים אל תוך הגוף.

מדוע מבצעים בדיקת קולונוסקופיה וכיצד?

בדיקת הקולונוסקופיה היא למעשה בדיקה בה מוכנס צינור גמיש לפי הטבעת של המטופל, אשר מאפשר למצוא ממצאים חריגים כמו גושים או אבצסים שונים. אם הרופא אכן מצא אלמנטים אבנורמליים, הוא יכול אף לקחת ביופסיה כדי לבחון היתכנות למחלת הסרטן.

כל התהליך נעשה כאשר המטופל תחת טשטוש, כך שהכאב לא יהיה כל כך גדול. כדי לבצע את הבדיקה בצורה נכונה, על הרופא להיות מאוד מיומן ומאוד עדין. לא כולם כאלה ולכן, רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה היא יחסית שכיחה.

המטרה העיקרית של בדיקת קולונוסקופיה

המטרה העיקרית של בדיקות קולונוסקופיה היא לבדוק את ההיתכנות של מחלות באזור המעי. הצינור הגמיש עולה במעלה המעי כדי לראות האם יש גושים אשר מתריעים על סרטן המעי, אותו חשוב מאוד לאתר בשלב מוקדם.

מעבר, לכך יש עוד הרבה מאוד מחלות הרלוונטיות למעי, אשר משפיעות על אנשים בצורה קיצונית בנושא אוכל, ספורט ודיאטה, ולכן, יש להגיע למסקנות בצורה מהירה לחתור אל הפתרונות. רשלנות רפואית באבחון מחלות מעי היא רשלנות קשה במיוחד, כי המצב יכול להתדרדר במהרה, ולהקשות מאוד על המטופלים.

האם אפשר לאתר בעיות במעי בזמן בדיקת קולונוסקופיה?

לאחר קבלת תוצאות הבדיקה ואם אכן יש בעיות במעי הגס, אנשים נכנסים די במהרה לחדר הניתוח, כדי להוציא את הגידול או לטפל בבעיה בדרך כירורגית אחרת. כאן, יש את הנושא של רשלנות רפואית בניתוח מעי אשר מתקשר לבעיית אבחון בקולונוסקופיה.

גם כאן, יש קשר ישיר בין הדברים, כאשר הבעיות יכלו להימנע אם הבדיקה הייתה מתבצעת כמו שצריך. הרי יש שני דרכים בהם יכולה להסתיים רשלנות רפואית בנושא קולונוסקופיה – פספוס של בעיה, וצמיחה שלה, או איתור בעיה לא קיימת, וניתוח מיותר.

למאמר: רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי

רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה: מתי מתרחשות טעויות בבדיקת קולונוסקופיה

רשלנות בקולונוסקופיה יכולה לקרות בכמה שלבים שונים של התהליך. הרי ההליך נקבע בגלל חשש כלשהו, או לאור הגעה לגיל מבוגר יחסית. לכן, חשוב לעשות אותו תחת תנאים מסוימים, וכן לבצע אותו כמו שצריך. הרבה דברים יכולים להשתבש בשלבים שונים של התהליך, כמו:

  1. הפנייה לא נכונה לקולונוסקופיה
  2. היעדר הסכמה או אי החתמה על טפסי הסכמה
  3. ביצוע לקוי של הבדיקה עצמה וגרימת נזק מהותי לגוף
  4. פענוח לא נכון של הממצאים
  5. אי הפנייה לטיפול מתאים לאחר קבלת הממצאים
  6. מעקב לא נכון לאחר הבדיקה

למאמר: רשלנות רפואית מעקב

מדוע חשוב להסביר לפציינט את השלכות הקולונוסקופיה?

הרבה מאוד רופאים כושלים בנושא של העדר הסברה, ולכן, גם היעדר הסכמה מודעת לביצוע הבדיקה. לפני בדיקת קולונוסקופיה, על הרופא להסביר למטופל בדיוק מה הן הסכנות והיתרונות של הבדיקה. עליו להסביר על תופעות הלוואי, ולהחתים אותו על טופס הסכמה, לאחר שהפציר בו לקרוא את כולו. אם כל הדברים הללו לא קוראים, לא בטוח שההסכמה של המטופל תהיה קבילה בבית המשפט.

כיצד מתרחשת רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה?

מרבית הרופאים אשר מבצעים רשלנות רפואית בבדיקת קולונוסקופיה עושים זאת במהלך הבדיקה עצמה. הבדיקה כאמור היא מורכבת ובעייתית, ויש צורך במיומנות גבוהה מאוד וידיים יציבות. הרבה רופאים גורמים לנזק ברקטום או במעי עצמו, פוצעים את המטופל וגורמים לו לכאבים שלא לצורך. במקרים כאלו, כאשר הכאב הוא קיצוני ומתועד, הסיכויים של הצלחת התביעה היא גדולה מאוד, וכך גם גדלים הסיכויים לפיצויים משמעותיים.

המקרים בהם מתרחשת רשלנות רפואית לאחר בדיקת קולונוסקופיה

לאחר הבדיקה, מגיע שלב הממצאים. בדיקת קולונוסקופיה רשלנית יכולה להגיע גם לאחר שהבדיקה מסתיימת, שכן הרופאים לא הצליחו לאתר שום דבר. הרופאים אמורים לאתר בעייתיות מסוימת, ואם הם אינן בטוחים בכך, הם צריכים לפעול כמו רופא סביר ולהפנות את המטופל לבדיקות נוספות. לא תמיד הדבר קורה, ולכן, יש הרבה מאוד תביעות רשלנות בתחום הקולונוסקופיה הנידונות בבית המשפט.

מה עושים אם נפלתם קורבן לרשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה?

כאשר אנשים נופלים קורבן לרשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה, הם צריכים לפנות בצורה מסודרת לעורך דין מתאים. יש כיום הרבה עורכי דין העוסקים ברפואה, אך הדבר הנכון לעשות הוא לפנות לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה כדי לקבל את השירות הנכון והטוב ביותר.

עורכי הדין עם הניסיון המקצועי המתאים, ידעו כיצד לגשת לנושא ואיך להתמודד עם סוללת עורכי דין של מוסדות רפואיים. עם עורך דין נכון, אפשר להגדיל את הסיכויים לקבל פיצויים אשר יכסו על עוגמת הנפש.

על הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה

אחד היתרונות הגדולים של עורכי דין עם ניסיון בתביעות פיצויים בשל כשלים בביצוע קולונוסקופיה, הוא האפשרות להשיג חוות דעת מקצועית. חוות דעת רפואיות מקצועיות לא באות בקלות, והן גם אינן זולות, מפני שרופאים לא ממהרים לכתוב חוות דעת נגד קולגות, וגם לא רוצים לפגוע בשמם הטוב. עם עורך דין איכותי, אפשר להשיג חוות דעת רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה אשר תשפר פלאים את הסיכוי של התובע לזכות במשפט ולהשיג פיצויים משמעותיים.

מה יכול להטות את הכף לטובת התובע בתיקי רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה?

משפט של רשלנות רפואית הוא כזה שיכול להיערך שנים, ומעבר לכך, יכול להיות מורכב מאוד רגשית. יש הרבה אנשים שנפגעו בגלל בדיקת קולונוסקופיה בצורה כזו או אחרת, ומבינים את הסבל בצורה שאף אחד אחר לא מבין. הדבר החשוב ביותר הוא לתעד את התהליך הרפואי, לשמור מסמכים ולעבוד בצורה מסודרת.

מעבר לכך, חשוב לנסות ולהשיג את חוות הדעת הרפואית שתטה את הסיכוי להצליח במשפט, ולבסוף, לשמור על קור רוח במהלך המשפט, ולעשות כל מה שעורך הדין המנוסה שלכם אומר לכם לעשות.

איך מגדילים את הסיכויים לזכות בתביעת רשלנות רפואית בקולונוסקופיה?

בדיקת קולונוסקופיה צריכה להיעשות אצל כל אחד מאיתנו בהגיענו לגיל מבוגר. בנוסף, כל אינדיקציה אשר מראה על בעיה בעיכול או ביציאות, צריכה להביא אנשים לעשות את הבדיקה גם כן. חשוב לעקוב אחר התהליך, לשאול את השאלות הנכונות, ולוודא שעושים את התהליך במקום הנכון ביותר. הסיכוי לרשלנות רפואית הוא לא גבוה, אך כאשר מכירים את הנושא ויודעים מה צריך לקרות, יש יותר סיכוי למנוע את הרשלנות, או לזכות לפיצויים בגינה בהמשך.

זקוקים לסיוע משפטי איכותי מעורך דין בהגשת תביעת פיצויים בשל רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה? לחצו כאן לעורך דין רשלנות רפואית כפיר דיין דובב!

רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה
רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית בביצוע קולונוסקופיה

בדיקת קולונוסקופיה היא בדיקה פולשנית, המשמשת כאמצעי זיהוי מוקדם למחלות הקשורות למעי, לרקטום ולחלחולת. לבדיקה יש חשיבות רבה לאבחון מוקדם של מחלות וטיפול בהן, וכאשר היא לא מבוצעת כהלכה הדבר יכול לעלות כדי רשלנות רפואית.

למשל כאשר הרופא מבצע את הבדיקה בצורה לקויה כך שנגרם נזק לאיברי גוף, כאשר הפענוח של תוצאות הבדיקה שגוי או חלקי, כאשר לא ניתנת הפנייה נכונה לבדיקה או הבדיקה נערכת ללא הסכמת המטופל.

ההשלכות לרשלנות הרפואית עלולות להיות רבות – אי זיהוי מוקדם של מחלות בעקבות בדיקה לקויה או פענוח לקוי, באופן שמביא להחמרת הנזק ולירידה בסיכויי ההחלמה מהמחלות, וכן נזקים לאיברים בגוף בעקבות ביצוע הבדיקה הפולשנית בצורה לא ראויה.

ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בליווי עורך דין העוסק בתחום, וכך ניתן לקבל פיצויים בגין הנזק.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ