ייצוג מעסיקים בפני הממונה על עבודת נשים במשרד התמ”ת

חשיבות ייצוג מעסיקים במשרד התמ”ת על ידי עורך דין דיני עבודה העוסק בתחום יכולה לעשות את כל ההבדל

הממונה על עבודת נשים במשרד התמ”ת כפופה למשרד הכלכלה בארץ, ותחומי אחריותה נוגעים לחוקי העסקת נשים או פיטוריהן. בין היתר, התפקיד של הממונה כולל בחינת בקשות מעסיקים שמעוניינים לפטר נשים שהחוק מגן עליהן, ובמיוחד נשים הרות, במהלך טיפולי פוריות או לפני יציאתן לחופשת לידה.

החוק גורס שמעביד חייב לקבל מהממונה היתר לפטר את עובדת בהיריון או בטיפולי פוריות שמועסקת מעל 6 חודשים, ואם לא קיבל היתר כזה, הרי שהפיטורין אינם חוקיים. בשל מורכבות הנושא והצורך בהבנה מעמיקה של התחום המיוחד (והרגיש) הזה, נכון יהיה למעסיקים להתייעץ עם עורך דין שעוסק בדיני עבודה ולקבל ייצוג הולם במשרד התמ”ת.

החוק מפרט את המקרים בהם ניתן לבקש היתר

לדוגמא, עובדת שעבדה אצל מעסיק אחד במשך חצי שנה לפחות, זכאית להגנת החוק. בנוסף, גם עובדת שיצאה לחופשת לידה ללא תשלום, לתקופה שעומדת על רבע מזמן העסקתה טרם הלידה, מוגנת על פי חוק.

אלא שהממונה אינה יכולה להעניק היתר למעסיק לפטר אישה שנעדרת מהעבודה בעקבות מצב רפואי שהתרחש לאחר הלידה, ולא במהלך חופשת הלידה שלה, לפרק זמן שעומד על חצי שנה מתום המועד הרשמי של חופשת הלידה.

איך מגישים בקשה להיתר לפיטורי עובדת בהיריון או לאחר חופשת לידה?

מעסיקים מתבקשים להגיש את בקשתם בכתב, להעביר אישור למשלוח המסמכים לעובדת בדואר, או להחתים אותה על אישור שקיבלה העתק מהבקשה. בשלב הבא, העובדת מתבקשת להגיש בכתב את תגובתה לעילת הפיטורין או הטענות המועלות נגדה, ובתום התהליך, המעסיק והעובדת מתבקשים להציג בעל פה את טענותיהם בפני הממונה במשרד התמ”ת.

בנוסף, וללא קשר להליך המתקיים בפני הממונה, מעסיקים שמעוניינים לפטר עובדת בהריון או לאחר חופשת לידה, עדיין חייבים לנהל הליך שימוע לפי החוק, לפני שהם פונים למשרד התמ”ת.

למאמר: שימוע לפני פיטורין – 5 כללי הליך שימוע תקין

למאמר: פיטורים שלא כדין ללא הליך שימוע

עורך דין דיני עבודה מייצג אתכם בפני משרד התמ”ת

לפני שתגישו לעובדת בהריון או בחופשת לידה את הודעת הפיטורין, ולפני שתגישו לממונה במשרד התמ”ת את המסמכים, חשוב להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה על מנת לוודא שהמסמכים שלכם שלמים, שלא דילגתם על פרטים חשובים ושהמצאתם את ההוכחות האמינות התומכות בעילת הפיטורין, כך שבשלב בו העובדת תתבקש לשטוח את תגובתה, לא יתגלו סתירות מביכות שעלולות לפסול את בקשתכם.

עו”ד דיני עבודה וזכויות נשים מדריך אתכם בתהליך ומסייע לכם להתנהל נכון במעמד ההתייצבות מול הוועדה, ונערך ביחד אתכם בשלב מספיק מוקדם לאיסוף כל המסמכים והראיות הנספחים לבקשתכם.

בשורה התחתונה: הדיון מתנהל בלי הפתעות

עורך הדין לא יישא דברים במקומכם במהלך הדיון בפני הממונה, אבל הליווי הכרחי כדי שתוכלו לשטוח טענות נכונות ועמוקות, וכדי להיות מוכנים עם תשובות ענייניות לכל טענה שתועלה מצד העובדת.

עורך הדין עוזר לכם לוודא, למשל, שבמהלך הדיון העובדת לא מעלה כל טענות חדשות שלא צוינו בכתב התגובה שהגישה.

רוצים לדעת עוד בנושא ייצוג מעסיקים במשרד התמ”ת? צרו איתנו קשר בטלפון – 03-6495030

מעוניין להיעזר בעו”ד דיני עבודה? לחץ כאן

יצוג מעסיקים במשרד התמ"ת

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ