כיצד להוכיח רשלנות רפואית: יסודות של תביעה מוצלחת

רשלנות רפואית היא מושג שהפך להיות שגור, בעיקר בעשורים האחרונים. אם לפני כמה עשורים נחשבו הרופאים לסוג של גיבורי על שאינם טועים, הרי שעם הזמן מתברר שגם הרופא הטוב ביותר עלול לטעות או להתרשל, באופן שעלול לפגוע במטופל. יחד עם זאת בכל תביעה, לרבות תביעת רשלנות רפואית, קיימת גם האפשרות שהתביעה תידחה.

יש לא מעט מקרים, שבהם הוכחת רשלנות רפואית היא פשוטה יחסית, אם מי שביצע את ההליך הרפואי פעל מפורשות כנגד הנחיות רפואיות ברורות. אולם במרבית המקרים הוכחת הרשלנות איננה פשוטה. בשורות הבאות נפרט כיצד להוכיח רשלנות רפואית: יסודות של תביעה מוצלחת ואודות חשיבות הליווי המשפטי בתהליך ייחודי ומורכב זה, להצלחת התיק.

 

כיצד להוכיח רשלנות רפואית: יסודות של תביעה מוצלחת שתניב את מירב הפיצויים

בכל התדיינות משפטית, יש צורך ועניין בהצגת כל המסמכים וכל העדויות הנוגעות לעוולה שנגרמה לתובע. אולם כאשר מדובר בתביעת רשלנות רפואית, הדבר נכון על אחת כמה וכמה. מצד אחד, אין עוררין על כך שהכוונה של הרופאים המטפלים או המוסד הרפואי שבו בוצע ההליך הרפואי היתה טובה.

מצד שני, גם הכוונות הטובות ביותר אינן יכולות לכפר על העובדה שלמטופל נגרם נזק כתוצאה מהרשלנות הרפואית. הכוונות הטובות אינן חלופה לעוגמת הנפש, או להוצאות הרפואיות והאחרות שעלולות להיגרם כתוצאה מהנזק שנגרם.

מה חשוב להבין לקראת הגשת תביעת רשלנות רפואית?

לפני שמגישים תביעת רשלנות רפואית, חשוב לקחת בחשבון את הפרטים כדלקמן:

  • עורך דין: ללא סיוע של עו”ד לענייני רשלנות רפואית גם התביעה המבוססת ביותר עלולה להידחות, הן מטעמי פרוצדורה והן משום שהצגת המקרה היתה שגויה.
  • עלויות: חשוב לקחת בחשבון עלויות נוספות, מעבר לעלות של עורך הדין.
  • סבלנות: לעיתים קרובות קורה כי תביעות רשלנות רפואית אורכות זמן, ודורשות אורך נשימה מהתובע ומבני המשפחה שלו.

למותר לציין כי על מנת להוכיח בצורה ברורה ונחרצת את הנזק שנגרם, חשוב לפעול בצורה מסודרת. זהו המקום בו נכנס לתמונה עורך דין רשלנות רפואית מנוסה אשר מטפל בתביעה כזאת, ומכוון את התובעים להצלחה.

 

מהם השלבים בדרך להגשת תביעת רשלנות רפואית?

כאשר מתעוררת השאלה כיצד להוכיח רשלנות רפואית: יסודות של תביעה מוצלחת, מונחים באמצעות עורך הדין המייצג את התובעים, על גבי התשתית שלהלן:

  1. הבנת השתלשלות האירועים בתיק: בראש וראשונה, עורך הדין ישמע את כל מה שיש למטופל, ובמקרים מסוימים לבני המשפחה שלו, לומר בנושא. הוא יברר פרטים רבים ככל שניתן, עוד בטרם הוחל בשלב של איסוף מסמכים וראיות.
  2. איסוף מסמכים: בשלב הבא, עורך הדין יפעל ככל שניתן לאיסוף מסמכים רפואיים. המסמכים הרפואיים יכולים להיות כאלה שקיימים אצל המטופל, ואז קל מאד להגיע אליהם. בשלב הבא, עורך הדין יפנה לרופא שביצע את הפעולה הרפואית, או למוסד הרפואי שבו היא התבצעה, על מנת לקבל מסמכים ופרטים רפואיים רבים ככל שניתן.
    חשוב להדגיש שככל שהדברים נודעים למסירת מידה, המוסד הרפואי חייב למסור את הפרטים והמסמכים הקיימים אצלו במלואם. זאת, בכפוף לאישור שהמטופל העניק לעורך הדין. אם המטופל פונה בעצמו, המסמכים חייבים להימסר לו במלואם.
  3. חוות דעת רפואית של רופא מומחה: לעיתים מזומנות קורה שהמסמכים שנאספו כשלעצמם, אינם מהווים ואינם יכולים להוות הוכחה מוצקה לקיומה של עוולת הרשלנות הרפואית. במקרים כאלה, חשוב וצריך לקבל חוות דעת נוספת של מומחה בתחום, שיבחן את התיק הרפואי ויכיר בעובדה שנגרמה רשלנות רפואית בטיפול הרפואי.
    מצד אחד, חוות דעת מומחה מבססת את התביעה. מצד שני, חשוב לקחת בחשבון שהרופא או המוסד הרפואי שנתבע עלולים להביא מומחה מטעמם, שיאשש את הגרסה שלהם.
  4. בחינת הממצאים: בשלב הבא, אחרי השגת כלל המסמכים ואחרי השגה של חוות דעת רפואית נוספת של מומחה, עו”ד לענייני רשלנות רפואית צריך לבחון את כלל המסמכים המצויים בפניו. בשלב הזה עורך הדין צריך לקבל החלטה האם להגיש את התביעה, או האם לגנוז אותר עקב העובדה שהסיכויים שהיא תתקבל הם קטנים.
  5. חיבור כתב תביעה: אם עורך הדין ביחד עם התובע, מחליט שאכן קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית, בשלב הבא עורך הדין צריך לנסח כתב תביעה. כתב התביעה צריך להיות ברור, ולהציג בצורה מושכלת ומסודרת את התביעה. זאת, בהסתמך על כלל המסמכים וחוות הדעת הרפואית.

 

בדיקת דרכי ההגנה האפשריות של הנתבע וניהול המשפט

אחרי ניסוח והגשת כתב התביעה, עו”ד לענייני רשלנות רפואית גם צריך להבין את ההתמודדות הצפויה עם עורכי הדין של הנאשם לכאורה. ככל שעורך הדין יצפה בצורה טובה יותר את אופי ההגנה ואת קו ההגנה, כך יהיה לו קל יותר לפעול בצורה שתסתור את ההגנה ותאשש את התביעה לפיצויים בגין רשלנות רפואית.

בשלב הזה בערך, עורך הדין גם יקבע את אופי ואת גובה הפיצויים הנדרשים בעקבות הרשלנות. בשלב הבא ינהל עורך הדין את המשפט, ככל שיידרש על מנת למצות את הדין ולהוכיח שבמקרה דנן קיימת עילה לתביעת פיצויים.

 

למה חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית על מנת להוכיח את עילת התביעה?

בדרך כלל, רופאים או מוסדות רפואיים אשר נתבעים בגין רשלנות רפואית, מעמידים במקרים כאלה סוללת עורכי דין מהמיומנים והטובים ביותר בישראל. ההבדל בין מוסד רפואי לבין מטופל פרטי, טמון בעובדה שאותו מוסד רפואי מעסיק את עורכי הדין שלו כעניין שבשגרה. מנגד, עבור מי שנפגע בעקבות הרשלנות מדובר בתביעה חד פעמים, שההוצאות בגינה מרובות.

לרוב, ההוצאות בגין חוות דעת מומחה, או הוצאות חריגות באופן כללי, חלות על התובע ולא על עורכי הדין שלו. לפיכך, במרבית המקרים קיים סוג של אי שוויון, משום שהיכולת של המטופל לעמוד בהוצאות כספיות גבוהות היא מוגבלת. מצד שני, עורך דין רשלנות רפואית שפועל בצורה מסודרת מגדיל את סיכויי הזכייה, והופך את ההוצאות הנוספות שהצטברו למשתלמות.

 

לסיכום – כיצד להוכיח רשלנות רפואית: יסודות של תביעה מוצלחת

במדריך זה הסברנו כיצד להוכיח רשלנות רפואית: יסודות של תביעה מוצלחת ואת חשיבות הפנייה לעורך דין לענייני רשלנות רפואית וקבלת חוות דעת של רופא מומחה רלוונטי, למיקסום סיכויי התביעה להניב פיצוי בהיקף משמעותי לתובע.

במידה ואתם מעוניינים לבדוק את ההיתכנות להגשת תביעת פיצויים עקב נזק רפואי שנגרם לכם ואתם סבורים כי מקורו במחדל רפואי או זקוקים לייצוג משפטי איכותי בתיק רשלנות רפואית – משרד עורך דין כפיר דיין דובב כאן למענכם. פנו למשרדנו כעת לתיאום התייעצות אישית ודיסקרטית והניחו את היסודות להצלחת התיק שלכם.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ