לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

ייפוי כח סיעודי: יתרונותיו בתביעות סיעוד

כשאדם מגיע לגיל זקנה, הסיכויים, שיהפוך לסיעודי ותלוי בבני משפחתו גדלים משמעותית. ייפוי כוח מתמשך (יכול להיקרא גם ייפוי כח סיעודי) נותן פתרון למשפחה כולה, מאפשר תכנון עתידי של המצב, ומבטיח ניהול פיננסי רפואי ואישי לפי רצונו של ההורה המזדקן, במיוחד עם הוא יזדקק לטיפול סיעודי בעתיד.

ייפוי כוח מתמשך – מהו ומהי מטרתו העיקרית?

על מנת להסביר את הנושא בצורה הפשוטה ביותר, נשתמש בדוגמה קלאסית של אב ובן, אך חשוב לציין כי אין חובה למנות אדם עם קרבה משפחתית כמיופה כוח. ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי הנותן סמכות לבן לקבל החלטות במקום אביו, אם יגיע חס וחלילה למצב סיעודי, או במקרה ואינו מסוגל להפעיל שיקול דעת נכון כתוצאה ממצבו הנפשי.

מטרתו העיקרית של ייפוי הכוח המתמשך הוא להגדיר – בזמן שהאב הינו צלול נפשית וכשיר משפטית לחתום על ייפוי הכוח – מה יהיו סמכויותיו העתידיות של הבן ובאילו תחומים (כלכליים, אישיים או רפואיים) הוא רשאי להפעיל אותן.

באופן זה, יכול האב לקבוע איך הוא מעוניין שבנו יפעל במקרה שהוא יהפוך לסיעודי, כך שייפוי הכוח מבטיח לו התנהלות נכונה לפי ראות עיניו, בין אם מדובר על מכירת נכסים, ניהול הכספים בחשבון הבנק או החלטה על אופן הטיפול הסיעודי אותו הוא מעוניין לקבל.

מדוע ומתי כדאי למנות מיופה כוח?

אין ספק שהמחשבה על גיל הזקנה והצורך להיות נזקק ותלוי באדם אחר היא קשה מאוד מבחינה נפשית, ורבים נוטים לדחות זאת.

עם זאת, הזמן הנכון למנות מיופה כוח מתמשך הוא כשההורה, במקרה שלנו – האב, נמצא עדיין בשלב בו הוא בריא מבחינה קוגניטיבית, ומסוגל להבין את הסמכויות הניתנות לבנו ולאשר אותן.

באופן כללי, מומלץ לקבוע מראש מי מבין הילדים ייבחר למיופה כוח, על מנת למנוע סכסוכים ביניהם אם צריך למנות אפוטרופוס, הליך שהינו מורכב יותר ועלול לגזול זמן רב במועד הקריטי שהאב כבר סיעודי, שבמקרה זה גם מאבד את יכולתו להשפיע על עתידו.

ייפוי כח סיעודי – יתרונות בתביעות הביטוח הסיעודי

ייפוי הכוח המתמשך קשור גם לנושא של הביטוח הסיעודי, מכיוון שהוא מאפשר לאב לקבוע באיזה אופן ירצה לנהל את חייו במקרה שיהפוך לסיעודי, ומכאן חשיבותו הרבה לא רק לאב אלא למשפחה כולה, ומאפשר ניהול נכון מהרגע הראשון. לדוגמה, האב יכול לבקש להתגורר בביתו עם מטפל סיעודי, ולקבוע מי ינהל את ענייניו המשפטיים מול הביטוח הסיעודי, שכן יש לקחת בחשבון תביעה במקרה של סירוב פיצויים מטעמם. 

איך ניתן לבצע ייפויי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתבצע מול עורך דין מוסמך לכך בלבד. מעבר לעריכת המסמך, עורך הדין ינחה, ימליץ ויסביר לשני הצדדים את ההשלכות, החובות את והזכויות של ההסכם ביניהם על מנת שיבינו לעומק את ההסדר. לאחר מכן יופקד המסמך אצל האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים ויוצא לפועל במקרה שהאב הופך לסיעודי וללא כשיר מבחינה משפטית.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות סיעוד

למאמר: זכויות חולה סיעודי

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

תשובות לשאלות נפוצות בתביעות סיעוד

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ