התיישנות בתביעת ביטוח סיעוד – מתי מתיישנות תביעות סיעוד?

אחת הפוליסות החשובות ביותר שאנחנו מחזיקים בידנו היא פוליסת ביטוח סיעודי. חלקנו נהנים מפוליסה זו דרך קופת חולים, יש מי שמקבל פוליסה של ביטוח סיעודי ממקום העבודה, ורבים אחרים מחזיקים בפוליסה שהם עצמם עשו ישירות מול חברת הביטוח. מאמר זה יסביר את כללי התיישנות תביעות סיעוד.

פוליסת ביטוח סיעודי מאפשרת לנו לקבל תגמולים במקרה ואנחנו נדרשים לקבל טיפול והשגחה עקב מצב סיעודי. מדובר על מצב בו אנחנו לא יכולים להתנהל באופן עצמאי, וזקוקים לתמיכה ועזרה בכל הקשור לפעולות היומיום כמו ניידות, הלבשה, רחצה, קימה ושכיבה, שתיה ואכילה, שליטה על סוגרים, או במצבים של אלצהיימר ודמנציה. בעזרת הקצבה מחברת הביטוח יכול החולה הסיעודי לממן מטפל סיעודי או מוסד סיעודי.

בשונה מתביעות אזרחיות המתיישנות בחלוף 7 שנים, על פי חוק חוזה הביטוח תביעות סיעוד מתיישנות בחלוף 3 שנים.

הסיבה שהמחוקק קבע תקופת התיישנות מקוצרת היא כדי לאפשר לחברות הביטוח לבדוק את החולה הסיעודי בזמן אמת, כולל באמצעות רופא מטעמן, ויש בכך היגיון.

במקרים רבים, נוכחנו לראות כי גם כאשר התביעה הוגשה במועד לחברת הביטוח, החלה משיכת זמן בהו טוענת חברת הביטוח כי המבוטח אינו זכאי לקצבת הסיעוד ובזמן זה התביעה הולכת ומתיישנת. כלומר, רק הגשת תביעה לבית משפט ולא לחברת הביטוח עוצרת את מירוץ ההתיישנות.

כאשר קיים חשש להתיישנות תביעת סיעוד, יש לפנות לעו”ד ביטוח סיעודי הבקיא ומנוסה בתחום אשר יפנה מיידית לחברת הביטוח לשם הקפאת התיישנות. פירוש הדבר הוא כי בהסמכה בין הצדדים, ההתיישנות בתיק נעצרת ומוקפאת כל עוד מתקיים מו”מ ובירור התביעה מול חברת הביטוח, וכך אין לחץ זמן להגשת תביעה לבית המשפט.

במקרה של תביעת ביטוח סיעודי נושא ההתיישנות מהותי ביותר משום שלא פעם מדובר על אנשים קשישים וחולים מאוד, אשר לא תמיד מסוגלים לטפל בענייניהם, כולל בהגשת תביעת סיעוד, וכך השנים חולפות בלי שהם ממשים את זכויותיהם.

אולם, חשוב מאוד להדגיש, כי גם אם חלפו 3 שנים אין זה אומר כי חלה התיישנות תביעות סיעוד או כי התביעה כולה התיישנה ומדובר ב”מקרה אבוד”, אלא המשמעות היא שלא ניתן יהיה לקבל קצבת סיעוד יותר מאשר 3 שנים רטרואקטיבית ממועד הגשת התביעה, וכן כמובן את קצבאות הסיעוד קדימה.

במקרה שבו נדרשת תביעת סיעוד ויש חשש להתיישנות יש לפנות לעורך דין ביטוח סיעודי הבקיא בתחום אשר יוכל למנוע את ההתיישנות או לכל הפחות לצמצמה.

למאמר: 10 שאלות ותשובות בתביעות סיעוד

למאמר: זכויות חולה סיעודי

למאמר: מה זה מבחן מיני מנטל (MMSE)?

למאמר: מה זה ADL?

עו”ד כפיר דיין דובב משוחח על תביעות סיעוד

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ