רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב

אורטופדיה ומחלות נוירולוגיות הן שני תחומי רפואה שבהם תביעות רשלנות רפואית נפוצות יחסית, למרבה הצער. לכן במאמר זה נחקור את ההצטלבות בין רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב ואת הדרכים להתמודד עם הנושא במישור המשפטי, במידה וחלילה נפגעתם ממחדל רפואי מסוג זה.

 

רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב – במה היא עשויה להתבטא?

רשלנות רפואית היא מונח משפטי המתייחס להתרשלות או הפרת חובת זהירות על ידי איש מקצוע בתחום הבריאות, באופן שגורם לנזק למטופל. רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל תחום ברפואה, החל מרשלנות במתן עזרה ראשונה ועד לתחומי התמחות מיוחדים כמו נוירולוגיה ואורתופדיה.

הדוגמאות השכיחות יותר לרשלנות רפואית בתחום האורטופדי ומחלות העצב, כוללות אבחנה שגויה של בעיות שריר ושלד או בעיות עצביות, שגיאות ניתוחיות, שגיאות תרופתיות ואי מעקב נאות אחר מצבו של המטופל.

 

כנגד מי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב?

ניתן להגיש תביעות רשלנות רפואית נגד רופאים, אחיות, רוקחים ואנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות, בין אם מדובר ברופא משפחה או רופא מומחה, אחות קופת חולים או אח בחדר ניתוח או גורמים רפואיים אחרים שעמם בא המטופל במגע בהקשר לאבחון וטיפול בבעיה הרפואית האורטופדית או העצבית, שממנה הוא סובל.

להוכחת רשלנות רפואית, על התובע להראות כי איש הרפואה הנתבע, נכשל במתן טיפול העומד בסטנדרטים המקובלים במקצועו וכי מחדל זה גרם לנזקיו כמטופל. אולם במאמר מוסגר, ראוי לציין שתביעות רשלנות רפואית אף שהן עלולות להביא לפיצוי כספי משמעותי לתובע, מובילות גם לפגיעה במוניטין של הגורם הרפואי הנתבע.

לכן חשוב מאוד לוודא כי התביעה מוגשת נגד הגורם הנכון וכי קיימת עילה מוצקה ומוצדקת להגשתה, לפני שפותחים בתהליך. עורך דין רשלנות רפואית עם ניסיון רב בתביעות בגין נזקים אורטופדיים ו/או עצביים, יוכל לסייע לכם בהקשר זה.

 

על המפגש בין אורטופדיה ורשלנות רפואית

אורטופדיה היא ענף הרפואה העוסק באבחון וטיפול במצבים המשפיעים על מערכת השרירים והשלד, לרבות עצמות, מפרקים, רצועות, גידים ושרירים. תביעות רשלנות רפואית אורטופדית יכולות לנבוע ממגוון מחדלים, כולל אבחון שגוי, טעויות ניתוחיות ואי טיפול נכון בבעיה רפואית הנוגעת לנושאים שתוארו לעיל.

אחד המקרים השכיחים של רשלנות רפואית אורטופדית, הוא הניתוח החלפת מפרקים. ניתוח החלפת מפרקים הוא ניתוח גדול הכולל החלפת מפרק פגום במפרק מלאכותי. בעוד שניתוח החלפת מפרקים יכול להיות יעיל ביותר בהקלה על כאבים ושיפור הניידות של המטופל, הוא אינו חף מסיכונים.

הסיבוכים בניתוח החלפת מפרקים יכולים לכלול זיהום, נזק עצבי, קרישי דם וכשל בקליטת השתל. תביעות רשלנות רפואית אורטופדית יכולות לעמוד על הפרק כאשר מנתח לא מצליח לבצע את הניתוח כראוי, מה שמוביל לסיבוכים ולפגיעה במטופל.

ביטוי נוסף של רשלנות רפואית אורטופדית, הוא אבחון שגוי של בעיה אורטופדית או פציעה, שמוביל לטיפול לא הולם או עיכוב בטיפול. אבחון שגוי יכול להיות בעייתי במיוחד באורתופדיה, שבה טיפול בזמן הוא לרוב קריטי להשגת תוצאה חיובית ואפקטיבית עבור המטופל.

 

מה בין מחלות נוירולוגיות ורשלנות רפואית?

מחלות נוירולוגיות הן מצבים רפואיים המשפיעים על מערכת העצבים, כולל המוח, חוט השדרה והעצבים עצמם. הדוגמאות למחלות נוירולוגיות כוללות את מחלת הפרקינסון, טרשת נפוצה ומחלת האלצהיימר. עילה להגשת תביעות רשלנות רפואית יכולה לקום בעקבות כשלים באבחון וטיפול במחלות נוירולוגיות וכן במתן תרופות שגוי.

אחד הביטויים השכיחים של רשלנות רפואית נוירולוגית הוא אבחון שגוי. אבחון שגוי של מחלות נוירולוגיות יכול להתרחש כאשר איש מקצוע בתחום הבריאות לא מצליח לזהות את הסימפטומים של בעיה עצבית או לא מפנה את המטופל/ת לבדיקות אבחון מתאימות. אבחון שגוי במקרים אלו, עלול להוביל לעיכוב בטיפול שמוליד פגיעה נרחבת וחמורה ביותר במטופל.

ביטוי נוסף של רשלנות רפואית נוירולוגית הוא טעויות תרופתיות. שגיאות בטיפול תרופתי בהקשר העצבי, יכולות להתרחש כאשר רופא רושם למטופל את התרופה הלא נכונה, נותן מינון שגוי או לא מצליח לזהות אינטראקציות אפשריות עם תרופות אחרות. טעויות תרופתיות מסוג זה, עלולות לגרום לנזק חמור למטופל, עד כדי נזק מוחי, שיתוק ואף מוות.

 

אודות ההשלכות הכאובות של מקרי רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב

רשלנות רפואית באורטופדיה ובמחלות עצב עלולה להוביל למגוון בעיות וסיבוכים, בהתאם לאופי וחומרת הרשלנות.

ההשלכות של רשלנות אורטופדית, עשויות להתבטא במגוון אופנים, לרבות:

  • זיהומים
  • מפרקים לא מיושרים לאחר הניתוח
  • נזק לעצבים
  • דחיית השתל
  • כאב כרוני
  • אובדן ניידות
  • פגיעה בתפקוד
  • סיכון מוגבר לניתוחים עתידיים
  • ועוד

עם ההשלכות הפוטנציאליות של אבחון שגוי או אבחון מאוחר של מחלה נוירולוגית, נמנים:

  • נזק מוחי
  • פגיעה בחוט השדרה
  • שבץ
  • שיתוק
  • עיוורון
  • כאב כרוני
  • מצוקה רגשית
  • מוות

חשוב לציין כי לרשלנות רפואית יכולות להיות השלכות משמעותיות וארוכות טווח לא רק על המטופלים עצמם אלא גם על בני משפחותיהם. לכן אם אתם סבורים שנפגעתם מרשלנות רפואית בהקשרים הללו, חשוב לפנות לייעוץ משפטי מעורך דין מוסמך עם רקע במקרים של רשלנות רפואית. עורך דין נזיקין מנוסה יכול לעזור לכם להבין את הסעדים המשפטיים הזמינים עבורכם, ולעבוד עמכם על בניית תיק תביעה עם פוטנציאל להשגת פיצוי גבוה.

 

האם לגורמים רפואיים יש דרך למנוע מקרי רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב? 

לגורמים רפואיים העוסקים בתחום האורתופדיה או מחלות העצב, ישנה אפשרות לנקוט בכמה צעדים חשובים למניעת מקרי רשלנות רפואית. הצעד הראשון וההכרחי הוא להקפיד להישאר מעודכנים בידע הרפואי העדכני ביותר ובשיטות העבודה הטובות ביותר המקובלות בתחומם.

בנוסף לכך, חשוב להקפיד תמיד על תקשורת יעילה עם המטופל ועם הגורמים המקצועיים האחרים בתחום הרפואה שעשויים לבוא במגע עם המטופל. לבסוף, אין להתפשר על נושא אכיפת פרוטוקולי הטיפול והנהלים אשר נקבעו עבור ממשק עם מטופלים.

 

הדרך של עו”ד נזיקין לעזור לנפגעי רשלנות רפואית אורטופדיה או מחלות עצב

עורכי דין רשלנות רפואית ממלאים תפקיד מהותי בסיוע לנפגעי רשלנות רפואית, לרבות אלו שנפגעו בתחומי האורטופדיה והמחלות הנוירולוגיות. להלן מספר דרכים שעורך דין רשלנות רפואית יכול לעזור בהן:

  • חקירת המקרה: עו”ד רשלנות רפואית יבצע חקירה יסודית לנסיבות התיק, יסייע באיסוף ראיות, יעיין בתיעוד הרפואי ומסמכים נוספים שמציגים לקוחותיו ויקשר אותם עם רופאים מומחים בתחום הרלוונטי, לקבלת חוות דעת רפואית מקצועית, שתעזור לקבוע אם אמנם התרחשה רשלנות רפואית ומי היה אחראי לה.
  • הערכת נזקים: עורכי דין רשלנות רפואית יעבדו עם מומחים רפואיים על מנת להעריך את היקף הנזק שנגרם למיוצגיהם, תוך התייחסות להיקף ההשפעה הפיזית, הרגשית והכלכלית של הרשלנות, על הנפגע ומשפחתו.
  • ניהול משא ומתן עם חברות הביטוח: עורכי דין רשלנות רפואית ינהלו משא ומתן עם חברות הביטוח וגורמים נוספים המעורבים בתיק על מנת להבטיח שהנפגעים יקבלו פיצוי הוגן על הפסדיהם. זה עשוי לכלול גם משא ומתן להסדר או העברת התיק למשפט.
  • ייצוג הנפגע בבית המשפט: אם התיק יגיע למשפט, עורך הדין ייצג את הנפגע בבית המשפט, יציג ראיות התומכות בגרסתו ויטען בשמו. במסגרת זו עשוי עורך הדין גם לחקור עדים לטובת הוכחת הטענה לרשלנות רפואית מצד הנתבעים.
  • מתן תמיכה רגשית: עורכי דין רשלנות רפואית מבינים כי נפגעי רשלנות רפואית עלולים להתמודד עם טראומה רגשית משמעותית וכן עם פציעות פיזיות. לכן הם דואגים לספק תמיכה והכוונה לאורך כל התהליך המשפטי, ומסייעים לנפגעים ולמשפחותיהם לנווט בתקופה קשה זו.

בקצרה, עו”ד לענייני רשלנות רפואית ממלא תפקיד קריטי בסיוע לנפגעי רשלנות רפואית  אורתופדיה ומחלות עצב ופועל להבטיח שנפגעיה יקבלו פיצוי הוגן על הנזקים וההפסדים שלהם.

 

לסיכום – חשים כי נפגעתם בעקבות רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב? יש מה לעשות!

רשלנות רפואית אורטופדיה ומחלות נוירולוגיות, הן כולן נושאים מורכבים הדורשים התייחסות ותשומת לב מדוקדקת של גורמים רפואיים ומשפטיים כאחד. כאשר ניכר כי גורם רפואי שאליו מטופל פנה בהקשר הנוירולוגי או האורטופדי, לא ביצע את עבודתו נאמנה, כדי להבטיח שהמטופל יקבלו את הטיפול האיכותי ביותר – אם בשל כך נגרם נזק לאותו מטופל, יש מקום לבחון את ההיתכנות להגיש תביעת פיצויים כנגד אותו גורם.

אם אתם מאמינים כי נגרמו לכם פגיעה עצבית ו/או נזק אורטופדי בעקבות מחדל רפואי כזה או אחר, אל תהססו לבחון את העניין מול עו”ד נזיקין מנוסה, שיבדוק למענכם כמה פיצויים תוכלו להשיג במידה ויוחלט להגיש תביעת רשלנות רפואית בעקבות המקרה.

רוצים שעורך דין רשלנות רפואית יבדוק אם אתם זכאים לפיצויים בגין רשלנות רפואית אורתופדיה ומחלות עצב? עורך דין כפיר דיין דובב כאן לשירותכם. חייגו כעת: 077-9976601

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ