לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת

צהבת היא מחלה הנוצרת בשל בעיות שונות בתפקודי הכבד הגורמות לעלייה ברמת הבילירובין בגוף. חומר זה מכיל פיגמנט הגורם לעורו של החולה במחלה וללחמית בעיניו, להיצבע בגוון צהבהב, ולכן המחלה נקראת “צהבת”. אי טיפול בצהבת בשלביה המוקדמים מסכן באופן חמור את חיי החולים בה ולכן במקרים של רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת ישנן פעולות שניתן לנקוט במישור המשפטי להשגת פיצוי הולם.

מהי רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת?

מחדלים רפואיים באבחון מחלת צהבת עלולים להופיע בכמה תצורות ובהן איחור באבחון המחלה, אי אבחון כלל, אי הפניית המטופל לביצוע בדיקות האבחון הנדרשות ואבחון מוטעה לסוג הצהבת שהחולה לוקה בו.

מהי מחלת הצהבת ואילו תסמינים מאפיינים אותה?

צהבת זו מחלה שמקורה כאמור במגוון בעיות בתפקוד הכבד. כשתפקודי הכבד נפגעים בעקבות צהבת, לרוב הדבר בא לידי ביטוי במספר תסמינים אופייניים כמו:

  • כאב בטן
  • כאב במפרקים
  • תחושה של נפיחות
  • תשישות
  • שלשולים
  • הקאות

מדובר בסימפטומים שאותם רופאים מצופים לדעת לשייך לצהבת וכשהם מתגלים להפנות את  המטופל/ת לבדיקות האבחון המתאימות.

מדוע אבחון מוקדם למחלת הצהבת הוא כה קריטי ומהן ההשלכות של איחור באבחונה?

כדי למנוע סיבוכים שונים שעלולים לסכן את חיי החולה, קריטי לאבחן את הצהבת בשלביה המוקדמים ביותר. זאת מאחר וכאשר המחלה לא מאובחנת מוקדם, בילירובין מצטבר במוח, מה שעשווי לגרום לפגיעה חמורה בתפקוד המוחי של החולים בה – שבמקרים מסוימים עלולה להגיע גם עד לאי ספיקת כליות / אי ספיקת כבד, נכות, פיגור שכלי, צהבת כרונית ואף מוות.

מה ניתן לעשות כשהמחלה לא מאובחנת בזמן בעקבות מחדל רפואי?

כאשר מחלת הצהבת אינה מאובחנת במועד בעקבות מחדל רפואי, מן הראוי לפנות לייעוץ משפטי עם עורך דין רשלנות רפואית, כדי להעריך אם קיימת עילה להגשת תביעת פיצויים על רקע רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת.

העילות להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת

רופאים מצופים לדעת לאבחן את קיומה של צהבת ואת סוג הצהבת בו מטופלים חולים באופן ספציפי, על מנת שאפשר יהיה להתאים באופן מדויק את הטיפול הרפואי הנדרש לחולה. במקרה בו בשל אי אבחון של המחלה בשלביה המוקדמים או אבחון שגוי לסוג הצהבת של המטופל, הוא לא זוכה לקבל את סוג הטיפול הרפואי הנחוץ לו, ככל שמצבו הבריאותי מידרדר בשל כך, ישנה עילה להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בגילוי מחלת הצהבת או רשלנות רפואית באבחון סוג הצהבת.

יחד עם זאת, לא ניתן להתייחס לכל טעות בשיקול דעתו של הרופא בתור רשלנות רפואית באבחון צהבת. עילה להגשת תביעת פיצויים, תהיה קיימת רק במקרים שבהם ניתן להוכיח שהרופא שאליו פנה החולה לא העניק לו טיפול רפואי ברמה המצופה מכל רופא סביר בתחום עיסוקו. כך לדוגמה במקרים של איחור באבחון המחלה, הימנעות מהפניית החולה לביצוע הבדיקות הנחוצות ולהמשך בירור אצל רופא מומחה, טעות בפענוח ממצאי הבדיקה או בזיהוי סוג הצהבת הספציפי למטופל.

איך מוכיחים שמדובר ברשלנות רפואית המצדיקה מתן פיצוי לנפגע?

בתביעת רשלנות רפואית במחלת הצהבת, נדרש עורך הדין המייצג את הנפגע להוכיח לבית המשפט שהרופא הנתבע חרג בהתנהלותו מהנהלים הרפואיים ופרקטיקות הטיפול המקובלות, באופן שפגע בבריאותו של מרשו והקטין את סיכוייו להירפא מן המחלה. כדי להוכיח זאת נהוג להסתייע בחוות דעת מקצועית מרופא מומחה למחלות כבד.

כיצד חוות דעת מרופא מומחה מסייעת לתביעה להוכיח רשלנות רפואית?

חוות דעת מרופא מומחה, תורמת להבהרת המונחים הרפואיים העולים לדיון בתיק, להערכת מידת הנזק שנגרם לתובע, להוכחת הטענה להתנהלות קלוקלת מצד הנתבע שאינה עולה בקנה אחד עם הסטנדרט הרפואי באבחון מחלות כבד ולביסוס טענת התביעה לקשר סיבתי בין התנהלות זו לפגיעה במצב בריאותו של התובע.

חוות הדעת ניתנת על ידי רופא מומחה למחלות כבד, שיכול לחוות דעה מקצועית על סמך ניסיונו הרפואי העשיר, באשר לצדקת התביעה ואופי הפגיעה הנדונה בתיק. מן הראוי לציין כי השגת חוות דעת רפואית שתשמש את התביעה בתיק רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת, אינה זולה. יחד עם זאת, כאשר נלקחת בחשבון העובדה שמדובר בחוות דעת שיכולה לעשות את ההבדל בין ניצחון בתיק לבין הפסד ולהוביל לפסיקת פיצוי כספי בסכום גבוה יותר, יש הצדקה של ממש להשגתה.

לסיכום: במי ניתן להיוועץ בקשר לתביעות רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת? 

אם אתם שוקלים להגיש תביעת פיצויים על רקע רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת – סיוע של עורך דין טוב לענייני רשלנות רפואית הוא מחויב המציאות. לעורך דין בעל ניסיון עשיר בניהול תביעות נזיקין מסוג זה, קשר לרופאים בעלי שם ומומחיות בתחום של מחלות כבד, אשר יוכלו לגבות את התביעה בבית המשפט בעדות מקצועית שתחזק מאוד את טענותיה.

בכוחו של ייצוג משפטי איכותי מעורך דין מנוסה, לצד חוות דעת מהסוג האמור, לספק לנפגעי רשלנות רפואית בסיס ראייתי איתן להוכחת צדקתם ולהשגת פיצויים גבוהים. אף על פי שלא קיים באמת סכום כספי שיוכל לפצות נפגעי רשלנות רפואית על הסבל ועוגמת הנפש שהמחדל הרפואי גרם להם, אין ספק כי הכספים יכולים להקל מאוד בהתמודדות עם ההוצאות הרפואיות הכרוכות בטיפול בחולה לשיפור ניכר באיכות החיים של הנפגע ובני משפחתו.

עורך דין כפיר דיין דובב, מסייע מזה שנים רבות לנפגעי רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת, בהגשת תביעות פיצויים. משרדנו ישמח לסייע גם לכם לפעול בערוצים המשפטיים המקובלים ולממש את מלוא זכויותיכם במידה ונפגעתם. סבורים שנפגעתם ממחדל רפואי? רוצים לברר אם מגיע לכם פיצוי כספי? זה הזמן לפנות לייעוץ משפטי ולקדם את התהליך.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת
רשלנות רפואית באבחון מחלת צהבת
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ