רשלנות רפואית – מצוקה עוברית

לידה היא תהליך טבעי ומרגש עבור כל אישה ובני משפחתה. אולם לא אחת, מלבד ההתרגשות הנלווית ללידת התינוק, מעוררת חוויית הלידה גם חששות וחרדות רבים. אף שרוב הלידות מתנהלות בצורה תקינה ומסתיימות בלידת תינוק בריא, לעיתים מתרחשים מקרי רשלנות רפואית בלידה העלולים להסב נזקים כבדים לעובר ו / או לאימו.

כאשר במהלך הלידה מתעוררת מצוקה עוברית שאינה מתגלה על ידי הצוות הרפואי או אינה זוכה לטיפול הולם, הדבר עלול להציב את חיי התינוק ואימו בסכנה של ממשי. היה ואתם סבורים כי נפגעתם מרשלנות רפואית – מצוקה עוברית, מומלץ להיוועץ בעורך דין רשלנות רפואית עם ניסיון בתיקים מסוג זה, כדי להעריך את ההיתכנות לקבלת פיצוי כספי ראוי במסגרת תביעת נזיקין.

ההגדרה של מצוקה עוברית

מצוקה עוברית היא מצב שעשוי להתרחש במהלך הלידה או בסמיכות לה. המצוקה העוברית באה לרוב לידי ביטוי בירידה בכמות החמצן המגיעה לעובר. במצב זה, עלולים להיגרם לילוד נזקים חמורים ובלתי הפיכים, שלרוב אין אפשרות לתקנם בדיעבד. מכאן חשיבות המניעה של מצוקה עוברית, ובמקרים בהם הדבר אינו מתאפשר – גילוי של מצוקת העובר בשלב מוקדם ככל הניתן וטיפול יעיל בה.

הגורמים האפשריים למצוקה עוברית

ישנם מספר גורמים נפוצים למצוקה עוברית, שהמוכרים בהם הם כליאת כתפיים, או התלפפות של חבל הטבור סביב צוואר העובר המובילה למצוקה נשימתית. אולם הדבר עלול להתרחש בעקבות ליקויים פחות נפוצים בגוף האם ההרה, ובכללם: קרע ברחם, היפרדות שליה,זיהומים, מיעוט מי שפיר בהריון, וסיבוכים נוספים. למצוקה עוברית, עשויים כמובן להיות גורמים נוספים, אך בכל מקרה – ישנה חשיבות מכרעת לאבחונה בהקדם האפשרי.

חשיבות האבחון המהיר של מצוקה עוברית

על מנת למנוע נזקים בלתי הפיכים עד כדי סכנת חיים ממשית לעובר ולאמו, המצוקה העוברית צריכה, כאמור, להתגלות בשלב מוקדם ככל הניתן להופעתה. אבחון מהיר של מצוקה עוברית, מתאפשר כיום באמצעות מגוון סוגי בדיקות – החל מבדיקת אולטרסאונד ועד בחינת תנועות העובר. ככל שהבעיה מתגלה בשלב מוקדם יותר, כך ניתן להעניק לעובר טיפול מיידי ויעיל יותר, שעשוי להציל את חייו ובריאותו.

מאמר: רשלנות רפואית בלידה

מאמר: רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית – מצוקה עוברית: התסמינים שהרופאים מצופים לזהות

ישנם מספר סימפטומים אופייניים למקרי מצוקה עוברית, שאותם מצופים צוותי הרפואה בחדר היולדות לזהות עם הופעתם. השכיחים בין התסמינים הללו הם הפחתה בתנועות העובר ברחם או שינויי דופק בעובר.

האם יש דרך למנוע מקרי רשלנות רפואית הקשורים במצוקה עוברית?

במרבית המקרים ניתן לאבחן ולמנוע מראש את מצוקת העובר בקלות יחסית וללא צורך בבדיקות פולשניות. זאת באמצעות ביצוע מעקב סטנדרטי אחר מהלך ההריון והלידה.

בכל לידה, הצוות הרפואי המלווה את היולדת מצופה לבצע ניטור צמוד ורציף אחר מצב הצירים, התקדמות הלידה ומצבו של העובר, על מנת שניתן יהיה לזהות מצוקה עוברית במידה והיא מתרחשת ולטפל בה באופן מיידי. מטבע הדברים, מצוקה עוברית אינה ניתנת למניעה מוחלטת, אך לא בכך עוסק מאמרנו.

המקרים בהם ניתן לטעון לרשלנות רפואית בהקשר למצוקה עוברית, הם אלו שבהם ניכר כי ניתן היה למנוע את הפגיעה בבריאותם של היילוד או אימו, ככל וגורמי הרפואה המעורבים היו מתנהלים תוך שימת לב רבה יותר לפרטים ובהתאם לרמת הטיפול המצופה מאנשי מקצוע בתחומם.

מה הרופאים מצופים לעשות כאשר מתגלה מצוקה עוברית?

כאשר מצוקה עוברית מתגלה, הרופאים המטפלים באם מצופים ליילד אותה בהקדם האפשרי, או להעניק לה ולעובר טיפול שמרני יותר, במידה וישנה דרך חלופית בה ניתן לטפל במצוקת היילוד.

כך או כך, חשוב לפעול ללא דיחוי ולהקפיד על נהלי הטיפול המקובלים במקרים אלו על מנת להבטיח את שלום העובר ואמו. לשם כך, נדרשת נוכחות של רופא ילדים בחדרי לידה  ובחדרי ניתוח (עבור המקרים שבהם הלידה מתבצעת כניתוח קיסרי).

בסופו של דבר, בחירת סוג הטיפול הרלוונטי, היא תלויית נסיבות ונתונה לשיקול דעתו של הרופא המטפל. יחד עם זאת, קבלת ההחלטה הנכונה, תלויה במידה רבה בניסיון המקצועי של הרופא ומחויבותו לפעול בהתאם לנהלים ולסטנדרטים המקצועיים המקובלים בתחום הגניקולוגיה והמיילדות.

מניעת רשלנות רפואית ומצוקה עוברית לאחר הלידה

גם אחרי הלידה, רופא הילדים נדרש לבצע בדיקה מקיפה ומדוקדקת של התינוק, על מנת לשלול תסמיני מצוקה עוברית ולהבטיח שהתינוק בריא. היות ותינוקות שאך נולדו הם פגיעים וחשופים למגוון סיכונים, על הרופאים לגלות זהירות יתרה כדי להבטיח שתסמינים העשויים להעיד על מצוקה עוברית אינם מתפספסים בבדיקת היילוד.

ההשלכות של רשלנות רפואית – מצוקה עוברית

רשלנות רפואית בהקשר לאבחון או לטיפול במצוקה עוברית עלולה להוביל לפגיעה חמורה ביותר ביילוד, שבמקרים מסוימים גורמת למוות ובמקרים אחרים, לחיים שלמים של סבל לו ולהוריו.

אילו פיצויים מגיעים לנפגעי מחדלים רפואיים הנוגעים למצוקה עוברית?

נפגעי רשלנות רפואית במקרי מצוקה עוברית ובני משפחתם, עשויים להיות זכאים לקבלת פיצוי כספי בסכום משמעותי מאוד, במידה ויבחרו להגיש תביעת נזיקין בליווי עו”ד רשלנות רפואית מנוסה.

הדרך להגשת תביעת פיצוים בגין רשלנות רפואית – מצוקה עוברית

ראשיתה של כל תביעת פיצויים המוגשת במקרי רשלנות רפואית ומצוקה עוברית, הינה בהתייעצות עם עורך דין העוסק בתיקי רשלנות רפואית בלידה. במסגרת הייעוץ מול עו”ד כאמור לעיל, מתבצעת בדיקה של נסיבות המקרה והנזקים שנגרמו לפונה, ובהתאם לאלו – הערכת היתכנות לקבלת פיצוי כספי בשיעור שמצדיק הגשת תביעת נזיקין.

מאמר: כלים להגשת תביעת רשלנות רפואית

הבסיס להצלחה בתביעת רשלנות רפואית – מצוקה עוברית

על מנת לשפר את הסיכויים לקבלת פיצוי כספי הולם בתביעת רשלנות רפואית – מצוקה עוברית, יש לבנות תיק הוכחות חזק המציג קשר ברור בין התנהלותם של גורמי הרפואה הנתבעים לבין הפגיעה בעובר ואמו. במסגרת תפקידו, אמון עורך דין רשלנות רפואית, על איסוף החומרים והראיות הנוגעים לאירוע המדובר.

ראיות אלו מגובות בחוות דעת רפואית מרופא מומחה, המעיד בבית המשפט לטובת התובעים. ככל שעורך הדין המייצג את התביעה, יצליח להוכיח לבית המשפט כי התנהלות גורמי הרפואה שאמונים היו על הטיפול באם ובעובר, לא עמדה בסטנדרט המקצועי המקובל בתחום עיסוקם – כך גדל הסיכוי להשגת הפיצוי המיוחל.

רשלנות רפואית – מצוקה עוברית במבחן הרופא הסביר

הבסיס להכרעת הדין לטובת התובעים בתביעות רשלנות רפואית – מצוקה עוברית, הוא כאמור הוכחת קיומו של קשר סיבתי מובהק, בין הנזק שנגרם לעובר ולאמו לבין התרשלותם לכאורה של אנשי המקצוע שטיפלו באם סביב הלידה.

הוכחת קשר סיבתי כזה אינה עניין של מה בכך, היות והיא מחייבת היכרות עם הטרמינולוגיה של עולם הרפואה באופן כללי ושל תחום רפואת הנשים והמיילדות באופן ספציפי. מסיבה זו, מסתייע עורך הדין המלווה תביעות מסוג זה, בחוות דעתו של רופא מומחה מהתחום האמור.

הרופא המומחה הוא בעל הידע והכישורים הדרושים כדי להוכיח האם הנתבעים פעלו כמצופה מהם במקרה המדובר, או כשם שהיה פועל “הרופא הסביר” באותן נסיבות. סוגיה זו, ידועה בעגה משפטית כ”מבחן הרופא הסביר” והיא משמשת כאבן בוחן לצדקתם של התובעים בתביעות רשלנות רפואית מסוגים שונים.

למי נפגעי רשלנות רפואית – מצוקה עוברית יכולים לפנות למיצוי זכויותיהם?

נפגעי רשלנות רפואית ובני משפחתם, מתמודדים בשגרה עם אינספור קשיים. לכן את המאבק על מיצוי זכויותיכם, מן הראוי להשאיר לאנשי מקצוע מנוסים מתחום הנזיקין. במידה ונפגעתם מרשלנות רפואית – מצוקה עוברית, ייתכן כי תוכלו לקבל פיצוי כספי בסכום משמעותי. אנו במשרד עו”ד כפיר דיין דובב, נשמח לעמוד לרשותכם ולהמליץ לכם כיצד כדאי לפעול על מנת לממש את מלוא זכויותיכם.

 

זקוקים לסיוע משפטי מקצועי של עורך דין רשלנות רפואית – מצוקה עוברית? לחצו כאן!

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית בהריון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית - מצוקה עוברית
רשלנות רפואית – מצוקה עוברית

שאלות ותשובות - רשלנות רפואית - מצוקה עוברית

מצוקה עוברית מתרחשת בסמוך ללידה או במהלכה, והיא מתבטאת לרוב בכך שיש ירידה בכמות החמצן שמגיעה אל העובר. מצוקה עוברית עלולה לגרום לעובר לנזקים בלתי הפיכים, ולכן על הצוות הרפואי לזהות במהירות מצב של מצוקה עוברית ולטפל בכך באופן מיידי. במידה ולא עושים זאת, הדבר עלול לעלות כדי רשלנות רפואית.

כאשר הרופאים לא מזהים תסמינים של מצוקה עוברית או מזהים אותם באיחור, לא מבצעים את הבדיקות הנדרשות במהירות הנדרשת או מעניקים טיפול לקוי או שגוי למצב.

ניתן לפנות לעורך דין ולהגיש תביעת רשלנות רפואית, כאשר ישנה תשתית ראייתית מספקת להוכיח שהרופא התרשל בתפקידו, ושהתרשלות זו גרמה לנזק לעובר.

עורך הדין יבסס את התשתית הראייתית הנדרשת לשם הגשת התביעה, לרבות קבלת חוות דעת מומחה, ויזכה בפיצויים עבורכם.

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ