תהליך ערעור על תביעות סיעוד שנדחו

הגשת תביעות סיעוד לגורמים ממשלתיים וחברות ביטוח בישראל, יכולה להיות תהליך מרתיע ומעורר חרדה עבור אנשים הנזקקים לטיפול ותמיכה חיוניים כדי להתמודד עם הקשיים הרפואיים והתפקודיים שלהם. מלבד הקשיים הנפשיים והפיזיים, קיימת לרוב אי ודאות משמעותית ותחושת אי צדק סביב ההחלטות המתקבלות לא אחת באופן שרירותי למראית עין, בידי הגורמים המבטחים. במצבים שכאלה, כדאי לבחון את האופציה של פתיחה בתהליך ערעור על תביעות סיעוד שנדחו, בסיוע עו”ד למימוש זכויות סיעודיות בחברות הביטוח ובביטוח לאומי.

 

מה המשמעות של תהליך ערעור על תביעות סיעוד שנדחו?

תהליך ערעור על תביעות סיעוד שנדחו, הוא הליך פורמלי שבו חולה או קשיש במצב סיעודי, או נציג מטעמו, מערערים על החלטה שניתנה על ידי ביטוח לאומי או חברת ביטוח, לגבי תביעה לקבלת קצבת סיעוד. תביעות הסיעוד מהותן קבלת סיוע במימון שירותי סיעוד או סיוע בהשגת השירותים עצמם מטעם הביטוח הלאומי או פוליסת סיעוד בחברת ביטוח. למותר לציין כי התהליך המשפטי הכרוך בערעור על דחיית תביעה סיעודית מול גופים מבטחים בסדר גודל כזה, הוא לרוב מורכב ומלווה לעתים קרובות בקושי רגשי מוגבר.

 

סיבות להגשת ערעור על תביעת סיעוד

אנשים נוהגים לפתוח בתהליך ערעור על תביעות סיעוד שנדחו, כאשר הם חושדים שחברת הביטוח או המדינה סירבו שלא בצדק לאשר את תביעתם, או הגבילו את הגישה שלהם לשירותי סיעוד חיוניים. זה יכול להתרחש מכמה סיבות, כולל תיעוד מסוים שלא הוגש במסגרת התביעה, רשומות רפואיות לא תקינות או פערים בפרשנות של צרכים רפואיים.

 

במה כרוך תהליך ערעור על תביעות סיעוד שנדחו?

הליך הערעור על תביעת סיעוד שנדחתה, כרוך בדרך כלל בהגשת בקשת ערעור רשמית, בצירוף מסמכים תומכים ותיעוד רפואי רלוונטי, שמטרתם לבסס את נחיצותם של שירותי סיעוד עבור התובע. בודק או ועדה רפואית בלתי תלויה, ייבחנו מחדש את התביעה הסיעודית של המערער לאחר מכן, תוך מתן החלטה על סמך המידע שנמסר במסגרת הערר.

 

מדוע תביעות סיעוד נדחות מלכתחילה?

הנה כמה סיבות שכיחות לדחייתן של תביעות סיעוד בישראל, שאותן כדאי להכיר:

  • חריגים בפוליסת הסיעוד הפוטרים את חברת הביטוח ממילוי חבותן הביטוחית בתנאים מסוימן.
  • צירוף חוות דעת רפואיות שאינן מצליחות לתאר באופן מקיף דיה את מצבו הסיעודי של המטופל.
  • חשדות למבוטח שהעלים מידע מחברת הביטוח, במסגרת ההצטרפות לפוליסה.
  • התיישנות עילת התביעה – המוגבלת בדרך כלל לתקופה של שלוש שנים.

הבנת הגורמים המובילים לדחיה ראשונית של תביעות סיעוד, חיונית לטיפול בבעיה בצורה יעילה, במסגרת הגשת הערעור.


 

מדוע חשוב לערער על תביעות סיעוד שנדחו?

הגשת תביעה סיעודית טומנת בחובה פוטנציאל עצום לשיפור ההתנהלות היומיומית של קשישים ואנשים בעלי קשיים תפקודיים נרחבים, הזקוקים לסיוע בביצוע פעולות היומיום ו/או השגחה רציפה. לאור זאת, למימוש הזכויות הסיעודיות, חשיבות שקשה להתעלם ממנה. לכן חשוב כל כך לעמוד על זכויותיכם הביטוחיות במידה ותביעת הסיעוד שהגשתם נדחתה ולהיעזר בשירותיו של עורך דין תביעות ביטוח מיומן הבקיא בנבכי החקיקה הרלוונטית וההתנהלות מול הגופים המבטחים. 

 

מה חשוב לדעת כאשר מגישים ערעור על תביעות סיעוד?

תחילתו של תהליך ערעור על תביעות סיעוד שנדחו, הוא בבדיקה מדוקדקת של קביעת חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי לגבי זכאות המבוטח לזכויות סיעודיות, במטרה לזהות את הבסיס לערעור שלכם. עם זאת, חשוב לדעת מראש כי התהליך להגשת ערעור בתביעות סיעוד, הוא מאמץ וטומן בחובו מורכבות שעלולה לגבות מחיר פיזי ונפשי מן המערער ובני משפחתו. במקרים רבים, אנשים נדרשים להמתנה ממושכת לכספים או השירותים הסיעודיים שהם צריכים, מה שהופך את המצב למאתגר אף יותר מכפי שהוא ממילא, עבורם.

לכן יש חשיבות מכרעת לשיתוף פעולה עם עורך דין תביעות סיעוד מיומן הבקיא בתחום זה, שיוכל להילחם על זכויות המבוטח, במקום בו למבוטח עצמו אין יכולת או כוחות לעשות כן בעצמו. בנוסף, סיוע משפטי בהגשת הערעור, תורם במקרים רבים לשינוי ההחלטה של המבטחת, על דחיית התביעה. 

 

משמעות הראיות בערעורים על תביעות סיעוד

לאחר שעמדתם על קיומה של עילה להגשת ערעור על דחיית תביעתכם, יש חשיבות עליונה לאיסוף המסמכים והראיות הרלוונטיים לתמיכה בטענותיכם. הדבר כרוך באיסוף של רשומות רפואיות, לרבות רשומות המפרטות את דרישות הטיפול היומיומיות של האדם הסיעודי ועדויות של רופאים מומחים או מטפלים שקיימו אינטראקציה עם המטופל. 

חשוב לא פחות להקפיד על מילוי קפדני והגשה בזמן של כל הטפסים והניירת, שכן הגשות מאוחרות או מידע חלקי עלולים לגרום לדחיית הערעור. בהקשר זה, עוד ראוי לציין כי ערעורים תמיד גוזלים זמן, ובמקרים רבים הזמן הופך לגורם קריטי בתהליך הערעור. 

לאור זאת, חשוב כל כך להסתייע בשירותיו של עורך דין תביעות סיעוד שיסייע לכם בהשגת האסמכתאות הנחוצות, הכנת כתב הערר, הגשתו והיערכות להליכים הכרוכים בערעור.

 

מול איזה גורם נפתח תהליך ערעור על תביעות סיעוד שנדחו?

תהליך ערעור על תביעות סיעוד שנדחו, ייפתח בהגשת ערעור לבית משפט מחוזי. לצורך הגשת הערעור, יהיה עליכם לנסח מסמך רשמי המבטא את טענותיכם ומבהיר את הטעמים שבגינם דחיית תביעתכם אינה מוצדקת בעיניכם. בנוסף, חיוני לכלול בהגשת הערר את כל המסמכים הרלוונטיים למצבו הסיעודי של המבוטח, לרבות בדיקות, אישורים והוצאות סיעודיות שהצטברו במסגרת הטיפול בו.

 

תפקידו של עורך הדין בערעור על תביעות סיעוד

לכל אורך תהליך הערעור על תביעות סיעוד שנדחו, לעורך הדין המייצג את המערער תפקיד מכריע בעמידה על זכויות מרשו ובהצגת ראיות שישפרו את הסיכויים לאישור התביעה וקבלת הסעדים הנחוצים לחולה הסיעודי. כחלק מן ההליך, עורכי דין לתביעות סיעוד, פונים למען מיוצגיהם לגורמים מקצועיים שיוכל לספק חוות דעת משפטית שתתמוך בטענות התביעה לצורך בשירותי סיעוד, לעיתים תוך שילוב עדויות של בני משפחה וגורמים מטפלים שונים, שיכולים להשלים את תמונת המצב המוצגת לבית המשפט בדבר צרכיו הסיעודיים של המטופל.

 

באילו אמצעים ניתן להגביר את הסבירות להצלחת תהליך ערעור על תביעות סיעוד שנדחו?

כדי לשפר את הסיכויים לערעור מוצלח בתביעת סיעוד, הכרחי לבחון בקפדנות את ההחלטה הראשונית של הגורם המבטח, ולהבין מדוע מלכתחילה נדחתה התביעה. לא אחת, ניתן להפוך את החלטת הדחיה, על ידי הגשת התיעוד הרלוונטי, שייתכן והיה חסר בהגשת התביעה המקורית. במקרים אחרים, עשוי עורך הדין המייצג את המערער, לצרף מסמכים רפואיים נוספים ו/או חוות דעת רפואיות שיחזקו את הטענה לנחיצותם של שירותי סיעוד למבוטח. יתר על כן, יש להעלות על הכתב את הנימוקים להגשת הערעור, תוך שיתוף פעולה עם עורך דין תביעות סיעוד מנוסה. צעדים אסטרטגיים אלה, בנוסף להצגת עדויות של עדים רלוונטיים בערכאות, תורמים ביחד לשיפור הסיכויים לתוצאה חיובית בתביעה.

 

לסיכום – זקוקים לסיוע משפטי מקצועי בתהליך ערעור על תביעות סיעוד שנדחו? אתם במקום הנכון!

למרות האתגרים במימוש זכויות סיעודיות שהוזכרו לעיל, חשוב להכיר בכך שדחייה של תביעת סיעוד, אינה סוף פסוק. הגשת ערעור מנומק בסיוע של עו”ד תביעות סיעוד מנוסה, סייעה לא אחת למבוטחים שתביעתם נדחתה בתחילה, להבטיח שיקבלו את הסיוע המגיע להם כחוק. 

משרד עורך דין כפיר דיין דובב סייע לאורך שנות פעילותו למבוטחים רבים ובני משפחתם, בתהליך להגשת ערעורים על תביעות סיעוד שנדחו ומימוש מלא והוגן של זכויותיהם הסיעודיות.

במידה וגם לכם נחוץ ליווי משפטי איכותי, סבלני ואכפתי בהגשת הערעור על תביעת הסיעוד שלכם שנדחתה – אל תהססו ליצור איתנו קשר עוד היום.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד ביטוח סיעודי? לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ