לוגו משרד עורך דין כפיר דיין ושות

רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם

הרחם בגוף האישה מתחבר לאנשים בדרך כלל עם קונוטציה חיובית – לידה, הריון וחיים חדשים. עם זאת, כמו כל איבר אחר בגוף, הוא חשוף למחלות ובעיות שונות, לרבות סרטן הרחם. הרחם הוא איבר שרירי דמוי אגס שנמצא בגוף האישה, בקצה העליון של הנרתיק והוא כמובן האיבר בו נמצא העובר במהלך ההיריון.

כמעט כל פגם במערכת הרבייה הנשית מביא איתו תסמינים של דימום מהנרתיק, דבר שמחייב את האישה להיבדק אצל רופא מורשה. רופא צריך לדעת לאבחן את הבעיה ולשלוח את המטופלת לטיפול מתאים. רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם יכולה להסתיים באסון גדול לא רק לאישה עצמה אלא לכל בני משפחתה ומכאן חומרתה הרבה.

מה הסימפטומים של סרטן צוואר הרחם?

אבחון של סרטן הרחם צריך להיעשות בצורה חכמה ועל פי כל הפרוטוקולים המקובלים. הרופא צריך להסתכל על התסמינים, שיכולים לכלול דימום מהנרתיק, או דימום מוגבר בזמן הווסת, כאבים באזור האגן, הפרשות חריגות מן הנרתיק וירידה בלתי מוסברת במשקל.

במקרים כאלו, צריך להבין אם האישה נמצאת בקבוצת סיכון, ומה ההסתברות שתחלה בסרטן הרחם. אל קבוצות הסיכון נכנסות נשים בגילאים מבוגרים, נשים במשקל יתר, אי פריון והיעדר ילודה, וגורמים הורמונליים שונים. במקרים כאלו, הרופא הסביר יפנה לבדיקות הרלוונטיות.

איך אמור להתבצע אבחון של סרטן צוואר הרחם?

האבחון של סרטן הרחם מתבצע עם בדיקת השחלות והנרתיק כדי למצוא ממצאים חריגים כמו גושים והפרשות. לאחר מכן, תופנה האישה לבדיקת אולטרסאונד של החלק הפנימי של הרחם, אשר בודקת את מצב הרירית בעזרת תמונה. בנוסף, לוקחים הרופאים דגימה לביופסיה כדי לבדוק באופן רשמי את האבנורמליות.

בנוסף, אם וכאשר התגלה סרטן הרחם אצל המטופלת, יש לבצע בדיקות נוספות כדי לראות אם המחלה התפשטה אל מחוץ לרחם, כדי להבין את הטיפול. כמו בכל גילויי הסרטן, יש חשיבות קריטית לגילוי וטיפול מהיר, ולכן, מקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם יכולים לגרום למוות שיכול היה להימנע.

מה צריך לעשות לאחר אבחון סרטן צוואר הרחם?

לאחר האבחון של הסרטן, קובעים את שלב ודירוג המחלה ומתחילים בטיפול בהתאם למצב. כמובן, ככל שהעיכוב באבחון היה גדול יותר, המצב יהיה קשה יותר, והטיפול יהיה אגרסיבי יותר, וייתכן שהרבה פחות אפקטיבי. האבחון הוא אינו דבר פשוט, ולכן יש קושי אצל רופאים.

עם זאת, אבחון שגוי הוא אינו עילה לרשלנות רפואית, בהתאם לסיטואציה. רופא חייב לפעול כמו הרופא הסביר, ובהתאם למצב של המטופל, לשלוח אותו לבדיקות ואבחונים נוספים. הבעיה מתחילה כאשר הוא מזלזל בבדיקות, או במצב הרופא, וקובע החלטות גורליות לפה או לפה, מבלי שיש לו את כל המידע.

מהן ההשלכות של רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם?

סרטן הרחם יכול להסתיים עם ניתוח, טיפול כימותרפי, כריתת רחם ועוד. מדובר באסון עבור נשים צעירות שברוב הסיכויים, לא יוכלו עוד להיכנס להריון, ואף צריכות להתמודד עם טיפול משנה חיים בגיל צעיר. גם בגיל מבוגר מדובר בסיפור לא פשוט, וגם אם אותן נשים בגיל שכבר אי אפשר ללדת, יש משהו ברחם שהוא מאוד נשי בהגדרתו ופוגע בהרגשת ה”אני”.

לכן, חשוב מאוד, בראש ובראשונה, להיות עם מודעות ולגשת להיבדק כאשר אתן מרגישות שמשהו לא בסדר. לאחר מכן, שימו לב לכל שלב בתהליך הטיפולי, ותעדו עד כמה שאתן יכולות. לבסוף, נסו לבדוק לגבי עורכי דין מתאימים, אשר מגיעים עם הידע וסט הכלים המתאים להתמודד עם רופאים ומוסדות רפואיים בבית המשפט.

למאמר: רשלנות רפואית סרטן ואונקולוגיה

איך ניתן לדעת אם התרחשה רשלנות?

מבחן הרופא הסביר צריך לראות לנו מה היה צריך להיעשות ועד כמה הפגיעה במטופל הייתה יכולה להימנע. רופא שזיהה משהו ולא שלח לטיפול לאור השערה שזה יעלם או לא רלוונטי, הוא רופא שחוטא לעבודה שלו.

מנגד, גם רופא ששולח לטיפול אגרסיבי מאוד בלי חוות דעת נוספת או אבחנה קונקרטית וחד משמעית, גם הוא גורם נזק, ופתוח לתביעה של רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם של המטופלות שלו. לכן, כאשר אתם הולכים להיבדק, מכל סיבה שהיא, חשוב מאוד לעקוב אחרי מעשיו של הרופא, לנסות לתעד הכל ולבקש את כל המידע, בצורה מונגשת ומוסברת.

מה ניתן לעשות במקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם?

הרבה אנשים לא יודעים כלל כיצד לפעול כאשר הם נתקלים בנושא של רשלנות רפואית באבחון סרטן ברחם או בכל אזור אחר בגוף. הדבר הראשון שצריך לעשות זה לאסוף את כל המידע, להבין את הסיטואציה העכשווית, ולפגוש עורך דין ששוחה בחומר של רשלנות רפואית באופן כללי, ושל רשלנות רפואית בגילוי סרטן הרחם באופן ספציפי.

ככל שתחום ההבנה של עורכי הדין יהיה ספציפי יותר, כך הוא יגדיל את סיכוייו לזכות במשפט ולהשיג פיצויים הוגנים עבור הלקוחות שלו.

מהי עבודתו של עורך דין לענייני רשלנות רפואית בתביעות אלו?

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית בתחום של רשלנות רפואית באבחון גידול סרטני ברחם הוא בראש ובראשונה לסדר את כל החומרים. לאדם שעוברים טיפולים סרטניים יש הרבה מאוד ניירת ותיעוד רפואי, ויש לנסות להבין את תמונת המצב במלואה. לאחר מכן, לעבור על היתכנות הזכייה, וגם כאן, יש לשמוע כמה שיותר עדויות ולהבין האם הרופאים היו רשלניים בטיפול שלהם במטופלת.

אם עורך הדין מבין שיש היתכנות לפיצויים משמעותיים, הוא יעדכן את הלקוחה ויהיה לצידה מתחילת התהליך ועד סופו, כולל הדיונים בבית המשפט. אם לדעתו אין היתכנות לניצחון בתביעה, עליו גם כן לעדכן את המטופלת בכך. יציאה לקרב מול גופים גדולים כמו רופאים השייכים לבתי חולים או קופות החולים אינה עניין של מה בכך. הם מגיעים עם הרבה מאוד עורכי דין והרבה מאוד כוח.

עם זאת, הם גם מאוד חוששים לפגיעה בשמם הטוב, ובלא מעט מקרים, ישנה התפשרות רווחית מאוד אל מחוץ לכותלי בית המשפט. ברוב המקרים, מי שעומד מאחורי התובעים אלו עורכי דין עם רקע והבנה ספציפית ברשלנות רפואית, שיודעים כיצד לנצל את הנתונים שעומדים לפניהם, ולהפעיל את הלחץ היכן שצריך בדיונים בביהמ”ש. לכן חשוב לאדם מן היישוב ובני משפחתו שנפגעו מרשלנות רפואית מכל סוג שהוא, שיהיה מי שיילחם את מלחמתם וייצג את הצד שלהם בסיפור בצורה הטובה ביותר.

למאמר: 10 שאלות ותשובות ברשלנות רפואית

חשיבות הבחירה בעורך הדין הנכון בהגשת תביעת רשלנות רפואית בסרטן הרחם

חשוב לזכור שסרטן הרחם הוא סרטן קשה ואלים. ברוב המקרים, גם אם המטופלות מחלימות ממנו, הן לא מצליחות להיכנס להריון, וזה משהו שיכול לפגוע בהן מאוד מבחינה מנטלית, ואף לפגוע גם בזוגיות שלהן, או בסיכוי להשיג זוגיות בעתיד.

עורך דין טוב הוא עורך דין שמתנהל ברגישות מול הלקוחה שלו, ושיודע שהיא עברה אירוע שטילטל את חייה. יש לקחת זאת בחשבון ולכן, הבחירה בעורך הדין חייבת להיות מדויקת. מעבר למקצועיות, הוא צריך להיות אנושי ולהבין את הסיטואציה אליה הוא נכנס מבחירה.

לסיכום

רשלנות רפואית בגילוי סרטן הרחם מביאה עמה השלכות קשות ומרחיקות לכת עבור הנפגעת ובני משפחתה. לכן במקרים אלו יש לגשת לעורך דין איכותי ללא דיחוי ולהתחיל להילחם על מה שמגיע לכן. במשרד עו”ד כפיר דיין דובב נשמח לסייע לכן בהערכת סיכויי ההצלחה בתביעה והדרך למימוש מלא של זכויותיכן מול הגורמים האחראיים למחדל החמור.

נפגעתם ממקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם? דברו איתו לסיוע משפטי!

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית באבחון? לחץ כאן!

רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ