רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות

רשלנות רפואית באבחון וטיפול באי ספיקת כליות, היא מצב שבו רופא אינו מצליח לאבחן כראוי מחלת כליות, או מספק טיפול לא תקני, על רקע חריגה מרמת המקצועיות והפרקטיקה הרפואית המקובלת בהתנהלות מול מטופלים. כאשר תרחיש כזה מוביל להחמרה בתסמיני המחלה או לפגיעה נוספת בבריאותו של החולה, יש מקום לבחון את ההיתכנות להגשתה של תביעות נזיקין באמצעות עו”ד רשלנות רפואית.

במה מתבטאת רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות?

לרשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות, עשויים להיות פנים רבים ובהם:

חשוב לציין שלא כל תוצאה בלתי מספקת של טיפול באי ספיקת כליות היא בהכרח תוצר של רשלנות רפואית. כדי להוכיח רשלנות, יש להוכיח כי הרופא או הגורם הרפואי שעמו בא המטופל במגע, לא עמדו בסטנדרט האבחון או הטיפול המקובל בתחומם, וכי כשל זה בהתנהלותם גרם לנזק לאותו מטופל.

מהי אי ספיקת כליות ומהם תסמיניה האופייניים?

אי ספיקת כליות היא מצב רפואי בו הכליות מאבדות את יכולתן לסנן ביעילות חומרי פסולת ועודפי נוזלים מזרם הדם. הכליות אחראיות על שמירה על מאזן האלקטרוליטים והנוזלים בגוף, ויסות לחץ הדם וייצור הורמונים השולטים בייצור תאי דם אדומים ותורמים לבריאות העצמות. כאשר הכליות אינן מסוגלות לבצע את התפקודים הללו עוד, עלולים להצטבר חומרי פסולת ועודפי נוזלים בגוף, מה שמוביל למגוון תסמינים וסיבוכים.

ישנם שני סוגים של אי ספיקת כליות: אקוטית וכרונית. התסמינים האופייניים לאי ספיקת כליות תלויים בסוג המחלה (אקוטית או כרונית) ובחומרת המצב. עם התסמינים הנפוצים נמנים: עייפות, ירידה בתפוקת השתן, נפיחות ברגליים, בקרסוליים או בשוקיים, כאבים בחזה, קוצר נשימה ובלבול. באי ספיקת כליות כרונית, הסימפטומים עשויים שלא להופיע עד שהמחלה כבר בשלביה המתקדמים.

רשלנות רפואית באבחון אי ספיקת כליות

אבחון שגוי של אי ספיקת כליות, יכול להתרחש ממגוון סיבות. בין הגורמים האפשריים לאבחון שגוי של כשל כליות, הנפוצים הם:

  1. אי הפניית החולה לבדיקות הנחוצות: ייתכן שהרופא לא יפנה מטופל לבדיקות מתאימות לאבחון או לשלילה של חשד לאי ספיקת כליות, כגון בדיקת רמת קריאטינין או בדיקת שתן, ולכן המחלה לא תתגלה בזמן.
  2. פרשנות לא נכונה של תוצאות הבדיקה: גם אם המטופל הופנה לבדיקות המתאימות, ייתכן שהרופא לא יפרש את התוצאות בצורה נכונה. לדוגמה, ייתכן שהרופא לא יזהה רמת קריאטינין חריגה כאינדיקציה לאי ספיקת כליות.
  3. חוסר זיהוי של סימפטומים: חלק מהסימפטומים של אי ספיקת כליות, כגון עייפות או נפיחות, עשויים להיעלם מעיני הרופא או להיות מיוחסים לבעיות בריאותיות אחרות.
  4. אי מעקב אחר תוצאות בדיקה חריגות: אם תוצאת הבדיקה אינה תקינה, אך הרופא המטפל אינו עוקב אחר הנושא או לא מפנה את המטופל למומחה להערכה נוספת, האבחנה עלולה להתפספס.
  5. הסתמכות יתר על בדיקות דימות: רופא עלול לשגות באבחנה כאשר הוא מסתמך על בדיקות הדמיה בלבד, כמו CT או אולטרסאונד, במקום להשתמש גם בבדיקות דם ובאמצעים נוספים לקבלת אבחנה מבדלת.
  6. אי ייחוס התסמינים למחלת הכליות: הרופא עשוי לייחס את הסימפטומים של החולה למחלות אחרות, במיוחד אם אין תסמינים קלאסיים כמו בצקת או עלייה בקריאטינין בדם.
  7. חוסר תקשורת בין גורמים שונים במערכת הבריאות: במקרים מסוימים, יתכן חוסר תקשורת בין גורמים רפואיים שונים, מוביל לכך שתוצאות הבדיקות או הסימפטומים לא יועברו הלאה לידיעת הגורמים השונים שהמטופל בא עמם במגע, או לא ילקחו בחשבון במסגרת מתן הטיפול למטופל.
  8. טעות אנוש: טעות אנוש פשוטה בפענוח תוצאות הבדיקה או בביצוע הבדיקה עלולה להוביל גם היא לאבחון שגוי או אי אבחון של כשל כליות.

מהן ההשלכות של אבחון שגוי של אי ספיקת כליות?

לאבחון שגוי של אי ספיקת כליות יכולות להיות השלכות חמורות על בריאותו של המטופל. כאשר אי ספיקת כליות אינה מאובחנת כהלכה, ייתכן שהליקוי הבריאותי הגורם לכשל לא יטופל כראוי. הדבר יכול להוביל לנזק נוסף לכליות ולאיברים אחרים ולהחמרה של התסמינים.

בנוסף, אם הכליות של החולה כבר נמצאות במצב של כשל ולא מתחילים במתן טיפול מתאים בזמן, הדבר עלול להוביל לירידה מהירה בתפקודי הכליות המובילה למחלת כליות סופנית שעלולה לחייב דיאליזה או השתלת כליה.

יתר על כן, אי אבחון של אי ספיקת כליות יכול להוביל גם להחמצת הזדמנויות למנוע או להאט את התקדמות המחלה ולחסוך מהמטופל סיבוכים משניים, כגון מחלות לב וכלי דם, השכיחות בחולי אי ספיקת כליות. לבסוף, חשוב גם לציין כי אבחון שגוי של מחלות כליה, עלול לגרום למצוקה רגשית ולסבל מיותר למטופל ולבני משפחתו.

העילות להגשת תביעת פיצויים עקב רשלנות רפואית באבחון וטיפול באי ספיקת כליות

אם אתם סבורים שאתם או אדם אהוב נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון או טיפול באי ספיקת כליות, ייתכן שתוכלו להגיש תביעת פיצויים כנגד הגורם הרפואי או הגוף הרפואי שאמור היה לטפל בכם. עם זאת, חשוב להבין כי על מנת להצליח בתביעת רשלנות רפואית יש להוכיח מרכיבים מסוימים.

כדי לקבוע כי אירעה רשלנות רפואית, יש להוכיח כי:

  • התקיים קשר בין הגורם הרפואי המדובר לבין המטופל.
  • הגורם הרפואי הנדון לא עמד בסטנדרט הטיפול המקובל בעת תהליך האבחון או הטיפול בבעיה.
  • אי עמידה בסטנדרט הטיפול הביא לפגיעה במטופל.
  • יש קשר סיבתי מובהק בין המחדל הרפואי לבין נזקי המטופל .

לעניין זה, יצוין כי המושג “סטנדרט הטיפול”, מתייחס לרמת הטיפול שכל רופא סביר אחר בתחום עיסוקו של הנתבע, מצופה לספק בנסיבות דומות לאלו הנדונות בתיק, ובהתאם לפרטי המקרה, כגון גיל המטופל, מצב בריאותו הכללית והתסמינים שהציג.

רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות – סיכום

חשוב לזכור שלא כל עיכוב או שגיאה באבחון של כשל כליות נובעת בהכרח מרשלנות רפואית. הדבר נכון גם לאי הצלחה בטיפול באי ספיקת כליות. אולם במקרים בהם נגרם נזק לאדם שבעיית הכליות שלו לא אובחנה או טופלה כהלכה, בהחלט יש מקום לשלול את האפשרות לכך שנפגע מרשלנות רפואית.

לכן אם אתם סבורים שנפגעתם מרשלנות רפואית באבחון אי ספיקת כליות או רשלנות רפואית בטיפול באי ספיקת כליות, זה הזמן ליצור קשר עם עורך דין מנוסה לענייני רשלנות רפואית ולבחון את פרטי המקרה שלכם בעין מקצועית כדי לאמוד את הרלוונטיות של הגשת תביעת פיצויים.

לפרטים נוספים על הגשת תביעת רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות – פנו למשרד עו”ד כפיר דיין דובב עוד היום, בטלפון: 03-649-5030.

רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות
רשלנות רפואית עקב אי ספיקת כליות
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ