טעות במינון תרופה הגורמת לנזק

טעות במינון תרופה הגורמת לנזק יכולה להתרחש מסיבות שונות ולהוביל לפגיעה ארוכת טווח במטופל. במאמר זה נבחן את ההיבטים השונים של רשלנות רפואית במתן תרופות ואת הצעדים המשפטיים שרשאי לנקוט מי שנפגע ממחדל מסוג זה.

האם טעות במינון תרופה הגורמת לנזק נחשבת כרשלנות רפואית?

מבחינה משפטית, טעות רפואית תיחשב כרשלנות רפואית, באם גורם במערכת הבריאות הסב נזק למטופל, בשל חריגה מרמת הטיפול הנאותה וחובת הזהירות כלפי מטופלים, כמקובל בתחום עיסוקו.

כאשר בהקשר של מתן תרופות, מתרחשות טעויות כמו רישום תרופה שגויה, מתן מינון שגוי או אי מעקב אחר תגובת המטופל לתרופה או למינון שנקבע עבורו – ככל והמטופל ניזוק מכך ומוכח שהטעויות אירעו בשל סטיית הרופא או הרוקח מהסטנדרט המקצועי לו הם מצופים, ניתן יהיה לטעון לרשלנות רפואית המצדיקה הגשת תביעת פיצויים.

דוגמאות נפוצות לטעויות במתן תרופות

טעויות במתן תרופות הן למרבה הצער מחדל שכיח למדי במוסדות רפואיים, ויכולות להיות להן השלכות חמורות על מטופלים. עם הדוגמאות הנפוצות ביותר לטעויות במתן תרופות ניתן למנות:

  • מתן תרופה שגויה: זה יכול להתרחש כאשר גורם רפואי לא שם לב או כאשר יש ערבוב בהזמנות התרופות.
  • מתן מינון שגוי: זה יכול להתרחש כאשר גורם רפואי מחשב את המינון באופן שגוי או כשחל בלבול לגבי המינון המתאים למטופל מסוים.
  • מתן תרופות בזמן הלא נכון: זהו מצב שעלול לקרות כשגורם רפואי לא מצליח לעקוב אחר לוח הזמנים למתן התרופות שנקבע למטופל, או כשיש בלבול לגבי העיתוי המתאים למתן תרופה מסוימת.
  • מתן תרופות בדרך שגויה: מצב זה יכול להתרחש כשגורם רפואי נותן תרופות דרך הפה למטופל במקום דרך הוריד, או להיפך.
  • אי מעקב אחר תגובת המטופל לתרופות: זה יכול להתרחש כשגורם רפואי לא מצליח לעקוב כראוי אחר מדדי המטופל או אינדיקטורים אחרים לתגובת המטופל לתרופות.
  • מתן תרופות למטופל הלא נכון: מחדל חמור זה קורה לעיתים בשל העדר תשומת לב מספקת מצד אנשי צוות רפואי או כשחל בלבול בזהותם של שני מטופלים שונים.
  • אי זיהוי אינטראקציות בין תרופתיות: הדבר קורה כשגורמים רפואיים אינם בודקים את היסטוריית התרופות המלאה של המטופל או כושלים בזיהוי סממנים לאינטראקציות פוטנציאליות בין תרופות.

ההשלכות המסוכנות של שגיאות במינוני תרופות

ההשלכות של טעויות תרופתיות אלו יכולות להיות חמורות, החל מתופעות לוואי קלות ועד לסיבוכים מסכני חיים. בנוסף לפגיעה הפיזית שטעות במינון תרופה יכולה לגרום לה, המטופלים עלולים לחוות מצוקה רגשית, אובדן הכנסה והוצאות כספיות נלוות כתוצאה מנזקיהם.

האם יש דרכים להימנע מטעות במינון תרופה?

מתן תרופות הוא תהליך מורכב הדורש תשומת לב לפרטים ומעקב קפדני אחר המטופלים. למרבה הצער, טעויות תרופתיות יכולות להתרחש ואף מתרחשות, וכתוצאה מכך נגרם לעיתים נזק חמור לחולים.

האסטרטגיות למניעת טעויות במתן תרופות כוללות שיפור התקשורת בין מוסדות רפואיים והגורמים השונים בתוך הארגון, חידוד הנהלים הנוגעים לקביעת מינוני תרופות לחולים, שימוש ברשומות רפואיות אלקטרוניות למעקב אחר מרשמי תרופות והיסטוריה רפואית של חולים, ומתן הכשרה מקצועית מתמשכת לצוותים רפואיים.

מהן האפשרויות המשפטיות הזמינות למטופלים שנפגעו מטעות במינון תרופות שגרמה להם נזק?

למטופלים שנפגעו מרישום תרופות במינונים לא מתאימים, שמורה הזכות להגשת תביעת רשלנות רפואית נגד הגורם הרפואי האחראי לטעות. לשם כך, הנפגע נדרש להוכיח בבית המשפט שהגורם הרפואי הנתבע הפר את חובת הזהירות שלו כלפיהם, הפר פרוטוקולי טיפול מקובלים או פעל באופן שאינו עומד ברמת המקצועיות המקובלת בתחומו, ושהפרה זו היא שגרמה לנפגע נזק.

לא אחת נהוג להסתייע ברופא מומחה כעד תביעה, על מנת להוכיח לבית המשפט את קיומו של קשר סיבתי מבוסס בין הטעות ברישום התרופה לבין הנזק שממנו סובל המטופל (הוכחת סיבתיות).

מה סכום הפיצוי שניתן לקבל בתביעות נזיקין המוגשות בגין טעויות במתן תרופות?

ככלל, טווח הפיצויים למקרים של נזקים רפואיים הנובעים מרשלנות וטעויות במתן תרופות יכול לנוע בין מאות אלפי שקלים למיליוני שקלים, בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה. הפיצוי הנפסק במקרים של טעויות במתן תרופות תלוי בעיקר בהיקף הנזק שנגרם למטופל עקב הרשלנות.

אילו גורמים נלקחים בחשבון בבית המשפט במסגרת הדיון בתביעות אלו?

במסגרת הדיון בתביעות רשלנות רפואית המוגשות על רקע טעות במינון תרופה שגרם לנזק, בית המשפט נוהג לשקול מגוון רחב של גורמים, בבואו לקבוע פיצוי כספי לתובעים.

בין הגורמים הנקלחים בחשבון, נכללים היקף הנזקים הפיזיים והנפשיים שנגרמו למטופל עקב הרשלנות במתן התרופה, וכן כל השפעה על יכולת ההשתכרות שלו, הצורך בסיוע יומיומי, טיפול סיעודי, שיקום, הוצאות ניידות, התאמות דיור והפסדים כספיים אחרים שנגרמו לו כתוצאה מכך.

כמו כן, ניתן לבקש מבית המשפט שיפסוק פיצויים גם בגין הכאב והסבל ועוגמת הנפש שחווה המטופל עקב הרשלנות, ובגין הקיצור בתוחלת חיי התובע בעקבות המחדל.

חשיבות הליווי המשפטי בהגשת תביעת רשלנות רפואית בגין תרופה במינון שגוי

טעויות תרופתיות עלולות לגרום לנזק פיזי ורגשי משמעותי למטופל, וכן להפסדים כספיים. אולם עורך דין מיומן יכול לסייע לנפגע להשיג פיצויים בגין הוצאותיו הרפואיות, הפסדי השכר, הכאב והסבל והנזקים הנוספים שנובעים מהמחדל הרפואי במתן התרופה, שממנה הוא ניזוק.

לא מומלץ להתמודד עם הליך הגשת התביעה באופן עצמאי, מאחר ותביעות רשלנות רפואית עקב טעויות תרופתיות יכולות להיות מורכבות ומאתגרות. זאת משום שהן דורשות הבנה מעמיקה של עקרונות רפואיים ומשפטיים כאחד. לכן חיוני לפנות לסיוע משפטי כדי לנווט את התהליך בצורה יעילה ולהבטיח שהנפגע יקבל פיצוי הוגן על נזקיו.

הפנייה לסיוע משפטי בהגשת תביעת רשלנות רפואית מסייעת גם להבטיח הגנה על זכויותיו המשפטיות של הנפגע מול המערכת הרפואית. במסגרת זו, חיוני שיהיה בתמונה עורך דין מנוסה שיוכל לחקור את המקרה לעומק ולאסוף ראיות שיתמכו היטב בטענות התובע.

טעות במינון תרופה הגורמת לנזק – סיכום

פנייה לסיוע משפטי בהגשת תביעות רשלנות רפואית עקב טעויות במינוני תרופות, היא חיונית להגנה על זכויותיו המשפטיות של הנפגע, הבטחת פיצוי הוגן בגין נזקיו ואיזון מאזן הכוחות מול מוסדות רפואיים רבי עוצמה.

אם אתם או אדם אהוב נפגעתם עקב טעות במינון תרופה שגורם רפואי רשם עבורכם, חשוב להתייעץ עם עורך דין מנוסה כדי לקבוע מהן האפשרויות המשפטיות שלכם ולהשיג את הפיצוי המגיע לכם. למידע נוסף על הגשת תביעת פיצויים בגין פגיעה מטעות במינון תרופה, פנו לעו”ד כפיר דיין דובב: 03-649-5030.

טעות במינון תרופה הגורמת לנזק
טעות במינון תרופה הגורמת לנזק
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ