מות יולדת ותינוקה

מוות של אמהות ותינוקות עקב רשלנות רפואית הוא נושא טרגי ורגיש במדינות רבות בעולם, וביניהן גם ישראל. במאמר זה נבחן את הגורמים לתמותת יולדות ותינוקות בלידה, אחריותם של הגורמים הרפואיים הבאים במגע עם היולדת, למניעת סיבוכים בלידה והסעדים המשפטיים הזמינים לבני המשפחה שנפגעה ממות יולדת ותינוקה בעקבות רשלנות רפואית.

 

מות יולדת ותינוקה – טרגדיה בלתי נתפסת

אין מילים שיוכלו לתאר את הסבל והטלטלה האדירה שעוברת משפחה שציפתה ללידת תינוק חדש, והתבשרה על מות האם והתינוק בלידה. לאובדן של אם או תינוק ולבטח כשמדובר באובדן כפול שמתרחש בעקבות סיבוכים בלידה, נוטות להיות השפעות רגשיות וכלכליות ארוכות טווח על כל התא המשפחתי, וכאשר הדבר מתרחש על רקע רשלנות רפואית בהריון או בלידה, הדבר יכול גם להוביל לאובדן אמון מוחלט במערכת הבריאות ורצון למצות את הדין עם הגורמים הרפואיים שהיו מעורבים בסיפור.

 

הגורמים התורמים לתמותת יולדות ותינוקות בלידה ונקודת המפגש שלהם עם רשלנות רפואית

ישנם גורמים רבים שיכולים לתרום למוות של אמהות ותינוקות בלידה, עקב רשלנות רפואית. אלו כוללים:

  1. אבחון שגוי או אבחון מושהה: כאשר גורמים רפואיים אינם מצליחים לאבחן כראוי או לאבחן סיבוכים רפואיים בזמן, זה יכול להוביל לנזק חמור או למות האם ההרה ו/או התינוק שברחמה.
  2. טיפול טרום לידתי לא הולם: כאשר גורמים רפואיים אינם מספקים טיפול טרום לידתי הולם לנשים הרות, זה יכול להוביל לסיבוכים במהלך הלידה שעלולים לגרום למות היולדת ו/או התינוק.
  3. טעויות בטיפול תרופתי: כאשר גורמים רפואיים נותנים תרופות שגויות או לא מתאימות למטופלת הרה, זה יכול להוביל לנזק חמור או לפטירת היולדת והתינוק.
  4. טעויות ניתוחיות: כאשר מתבצעות טעויות במהלך ניתוחים, הדבר יכול להוביל לנזק חמור ואף למוות של האם ו/או התינוק.

לרופאים יש תפקיד קריטי במניעה ובטיפול בסיבוכי לידה הן באם והן בעובר. כגורמים רפואיים, מוטלת עליהם אחריות להבטיח שאמהות ועוברים יקבלו טיפול מתאים לאורך כל תקופת ההיריון, הלידה וכן אחרי הלידה.

 

על אחריותם של רופאים למניעה וטיפול בסיבוכים הלידה

מניעת סיבוכי לידה היא חלק מהותי וחשוב מאוד בתפקידם של רופאים בתחום הגניקולוגיה והמיילדות. במסגרת תפקידם הם אמונים על הנושאים הבאים:

  1. טיפול טרום לידתי יסודי: על הרופאים לספק טיפול טרום לידתי הולם כדי להבטיח שהאמהות והעוברים יהיו בריאים לאורך כל ההיריון. זה כולל הפניית האם לעתיד לבדיקות סדירות, פענוח זהיר לממצאי בדיקות סקר ומעקב אחר סיבוכים אפשריים בהריון.
  2. התייחסות לכל בעיה רפואית של היולדת ו/או העובר: רופאים צריכים להתייחס לכל סממן אפשרי לבעיה רפואית שיכולה להיות ליולדת, כגון סוכרת או לחץ דם גבוה, כדי למנוע סיבוכים במהלך הלידה.
  3. מתן הנחיות רלוונטיות למטופלת ההרה: רופאים צריכים ללמד אמהות כיצד לשמור על הריון בריא, כולל תזונה נכונה, פעילות גופנית והפחתת לחצים.
  4. הימנעות מהתערבויות מיותרות: על הרופאים להימנע מהתערבויות מיותרות במהלך הלידה, כגון מתן זירוזים או לידה קיסרית שאינה הכרחית, שעלולים להגביר את הסיכון לסיבוכים.

האחריות לטיפול בסיבוכי לידה

אם אכן מתרחש סיבוך במהלך הלידה, על הרופאים חלה האחריות לספק טיפול מתאים לאם ולעובר, מה שמצריך הקפדה על:

  1. זיהוי סיבוכים: רופאים צריכים להיות מסוגלים לזהות סיבוכים פוטנציאליים במהלך הלידה, כגון מצוקה עוברית או דימום מופרז.
  2. תגובה מהירה: על רופאים להגיב במהירות לכל סיבוך שיתעורר בלידה, תוך שימוש בהתערבויות מתאימות כדי למנוע נזק נוסף וסכנה לחיי היולדת ותינוקה.
  3. תקשורת עם המטופלת: על הרופאים לתקשר עם המטופלת ומשפחתה לגבי כל סיבוך שמתעורר והצעדים הננקטים לטיפול בו ולקבל את הסכמתה מדעת לכך.
  4. ביצוע מעקב מדוקדק: על הרופאים לבצע מעקב זהיר אחר מדדי האם והעובר כדי להבטיח שהם יציבים מתאוששים היטב מסיבוכים.

בקיצור, לרופאים יש תפקיד קריטי במניעה ובטיפול בסיבוכים בלידה. על ידי מתן טיפול טרום לידתי הולם, התייחסות לתסמינים מחשידים, תגובה מהירה לסיבוכים ותמיכה בבריאותם ורווחתם של אמהות ותינוקות, הרופאים יכולים לעזור להבטיח הריונות ולידות בטוחים ובריאים.

 

במה כרוכה הגשת תביעת רשלנות רפואית בגין מות יולדת ותינוקה?

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית שגרמה למוות של אם ותינוקה, עשויה להיות תהליך מורכב ומאתגר מבחינה רגשית. עם זאת, היא יכולה להיות גם צעד חשוב וחיוני לטובת עשיית צדק עם משפחת הנפגעת והבטחת נקיטת הפעולות הנדרשות לאכיפת אמצעי זהירות שימנעו הישנות של מקרים מסוג זה.

הגשת תביעה מוצלחת בגין רשלנות רפואית בלידה, עוברת דרך כמה שלבים עיקריים ובהם:

בדיקה מקדימה של האפשרות להוכחת הטענה לרשלנות רפואית בלידה או בהריון

על מנת להוכיח שהתרחשה רשלנות רפואית בתיק הנדון, יש לעמוד על היסודות הבאים:

  • חובת הזהירות: על הגורם הרפואי חלה החובה לספק סטנדרט מסוים של טיפול למטופלת.
  • הפרת החובה: הגורם הרפואי לא עמד בסטנדרט טיפול זה, בין אם זה ניכר בפעולה שביצע בניגוד לפרקטיקה המקובלת בתחומו או הימנעות מביצוע פעולות נחוצות.
  • נזקים: הוכחת הטענה לכך שפטירת היולדת והתינוק נגרמו כתוצאה מפעולותיו של הגורם הרפואי הנתבע.
  • סיבתיות: הוכחת הטענה לכך שסטייה מהסטנדרטים המקצועיים ו/או הבטיחותיים מצד הגורם הרפואי, היא שגרמה למות היולדת ותינוקה.

איסוף ראיות

כדי לבנות תיק חזק בתביעת רשלנות רפואית, חשוב לאסוף כמה שיותר ראיות, כולל:

  • רשומות רפואיות: השיגו עותקים מהתיעוד הרפואי של המטופלת, לרבות כל תוצאות הבדיקות, הסקירות וסיכומי הביקורים, האשפוזים והטיפולים שעברה.
  • חוות דעת מומחים: התייעצו עם רופאים מומחים בתחום המיילדות והגניקולוגיה שיוכלו לתת חוות דעת האם פעולותיו של הגורם הרפואי העומד לדין, היוו רשלנות רפואית.

בחירת עורך דין

בחירת עורך הדין המתאים לייצג את משפחת המטופלת בתביעה היא קריטית. להלן מספר טיפים למציאת עורך דין רלוונטי:

  • תחום עיסוק ספציפי: חפשו עורך דין העוסק ספציפית בתיקי רשלנות רפואית בלידה.
  • ניסיון: בחרו עורך דין בעל ניסיון רב בטיפול במקרים של רשלנות רפואית שהובילה לפטירת יולדת ויילוד.
  • מוניטין: בדקו את המוניטין והרקורד של עורך הדין, לרבות שיעור ההצלחה שלו בתיקים דומים לשלכם והישגים משמעתיים שצבר משרדו.

הגשת תביעה

לאחר שנבחר עורך דין רשלנות רפואית טוב, השלב הבא הוא הגשת תביעה. זה יכלול:

  • ניסוח כתב תביעה: עורך הדין יערוך כתב תביעה המתאר ​​את הטענות לרשלנות רפואית ואת הפיצויים המבוקשים מצד התובעים.
  • הגשת התביעה: יש להגיש את התביעה לבית המשפט בצירוף כל התיעוד הרלוונטי ובתשלום האגרה כנדרש.
  • מסירת כתב התביעה לנתבע: יש להגיש לנאשם את התלונה ולתת לו הזדמנות להגיב.

גילוי מסמכים

גילוי מסמכים הוא התהליך שבו הצדדים לתביעה מציגים זה לזה את הראיות שברשותם ובכוונתם להציג בבית המשפט במסגרת הדיון בתביעה.

פשרה או משפט

לאחר השלמת שלב הגילוי, הצדדים יכולים לבחור ליישב את התיק מחוץ לבית המשפט או להמשיך למשפט. המשא ומתן להסדר פשרה עשוי להתבצע במסגרת הליך גישור או בוררות. מנגד, אם התיק יעבור למשפט, עורך הדין יציג בבית המשפט ראיות וטיעונים מטעם התובעים, כדי לשכנע את בית המשפט שהתרחשה רשלנות רפואית במקרה הנדון ושנגרמו נזקים למשפחת המטופלת בעקבותיה.

בקצרה, הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית שגרמה למוות של אם ותינוקה יכולה להיות תהליך מאתגר וטעון מאוד רגשית, אך היא חשובה אם חשוב לכם שהגורמים הרלוונטיים ייקחו אחריות על מעשיהם והשלכותיהם.

באמצעות הבנת מרכיבי הרשלנות הרפואית, איסוף ראיות, בחירת עורך הדין המתאים וניווט זהיר בהליך המשפטי, ניתן להגיש תביעה מוצלחת ולהשיג בסבירות גבוהה פיצוי כספי על הנזקים שנגרמו למשפחתכם בעקבות האירוע המצער והטרגי שהתרחש בלידה.

 

לסיכום

למשפחות שחוו אובדן טראגי של אם ותינוק עקב רשלנות רפואית, חשוב לפנות בהקדם לייעוץ משפטי. עבודה עם עורך דין מנוסה יכולה לעזור להבטיח שהצדק יצא לאור, ושהצדדים האחראים למחדל, יישא באחריות למעשיהם.

יחד עם זאת, יש לזכור שהוכחת רשלנות רפואית שהובילה למוות של אם ועובר בלידה, עשויה להיות תהליך מאתגר, הדורש ראיות משמעותיות לביסוס היסודות הדרושים בתביעת רשלנות רפואית. לכן ייצוג משפטי איכותי חיוני בהליך הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית שגרמה למות יולדת ותינוקה.

עורך דין רשלנות רפואית מנוסה יכול לסייע לכם להתנהל בצורה נבונה ומחושבת בהליך המשפטי המורכב, לאסוף ראיות הכרחיות ולוודא שהצד שלכם כתובעים יוצג כראוי בבית המשפט, כך שההליך יניב את הפיצוי המרבי עבורכם.

לסיכום, אם אתם או מישהו שאתם מכירים חוויתם אובדן של אם ותינוק עקב רשלנות רפואית במהלך הלידה, יש חשיבות מכרעת לפנות לייעוץ משפטי מעורך דין רשלנות רפואית מנוסה ובעל מוניטין.

לתיאום שיחת התייעצות ללא התחייבות – צלצלו: 077-9976601.

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית בלידה? לחץ כאן!

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ