רשלנות רפואית בלידת ואקום

לידה בעזרת ואקום היא שיטת מיילדות נפוצה הכוללת שימוש במכשיר יניקה כדי לעזור למשוך את התינוק דרך תעלת הלידה. אמנם שיטה זו יכולה להיות יעילה ככלי מסייע בלידה, אך ישנם סיכונים הכרוכים בה, כולל הפוטנציאל לרשלנות רפואית. במאמר זה נדון ברשלנות רפואית בלידת ואקום, גורמיה, השלכותיה ודרכי ההתמודדות עם נזקיה.

מהי רשלנות רפואית בלידת ואקום?

רשלנות רפואית בלידת ואקום מתייחסת למצב שבו גורם רפואי לא מצליח לעמוד בסטנדרט הטיפול הנדרש במהלך לידה במכשיר ואקום. זה עשוי לכלול טעויות בשיקול הדעת, אי זיהוי סיבוכים בלידה או סממני אזהרה ביולדת ו/או בילוד, שימוש לא נכון במכשיר הואקום או אי קבלת הסכמה מדעת מהיולדת לשימוש בטכניקה זו.

מעוניינים להתייעץ עם עורך דין מנוסה לתביעות רשלנות רפואית ולבדוק את זכאותכם לקבלת פיצוי, עקב רשלנות רפואית בלידת ואקום? צרו קשר עם משרד עו”ד כפיר דיין דובב: 03-649-5030

הדרכים השונות בהן יכולה להתרחש רשלנות בלידת ואקום

רשלנות בלידת ואקום יכולה להתרחש בדרכים שונות, לרבות:

  • אי השגת הסכמה מדעת מהיולדת: לפני ביצוע לידת ואקום, הגורמים הרפואיים המעורבים בתהליך חייבים לקבל הסכמה מדעת מהאם. המשמעות היא שעל הרופא המיילד להסביר את ההליך, הסיכונים, היתרונות והחלופות שלו למטופלת, ולקבל את הסכמת האם לפני שימשיך. אי קבלת הסכמה מדעת יכולה להיחשב רשלנות.
  • שימוש לא נכון במכשיר הוואקום: יש להשתמש במכשיר הוואקום כראוי כדי למזער את הסיכון לפציעה של התינוק והאם. שימוש לא נכון במכשיר הוואקום עלול להוביל לפציעות, כגון שברים בגולגולת, נזק מוחי ונזק עצבי. דוגמאות לשימוש לא תקין כוללות שימוש בגודל התקן לא נכון, שימוש בשאיבה מוגזמת או הפעלת מכשיר הוואקום למשך זמן רב מדי.
  • אי מעקב אחר מצוקה עוברית: במהלך לידה בעזרת ואקום, התינוק עלול לחוות מצוקה עוברית, וזה סימן לכך שהוא אינו מקבל מספיק חמצן. אי ניטור וזיהוי של מצוקה עוברית, עלול להוביל לפציעות חמורות, כולל נזק מוחי או שיתוק מוחין בילוד. צוות מחלקת היולדות וחדר הלידה, חייב לעקוב אחר מצב העובר ולנקוט בפעולות הנדרשות למניעת פגיעה בו בלידת הואקום.
  • עיכוב בביצוע ניתוח קיסרי: במקרים מסוימים, לידה בעזרת ואקום עשויה שלא להצליח, וייתכן שיהיה צורך בניתוח קיסרי. עיכוב בביצוע ניתוח קיסרי כאשר לידה בוואקום לא מצליחה, יכול להיחשב גם הוא כמחדל רפואי שנבע מרשלנות.
  • אי זיהוי סימני אזהרה שעלולים להצביע על היווצרות סיבוכים בלידה: הגורמים הרפואיים המעורבים בלידות ואקום, חייבים להיות ערניים לסימני אזהרה שיכולים להצביע על סיבוכים במהלך הלידה, כגון דימום מוגזם או זיהום. אי זיהוי סימני אזהרה עלול לעכב את מתן הטיפול הנדרש ולהוביל לנזק חמור ליולדת ולתינוקה.
  • אי תיעוד ההליך: גורמים רפואיים חייבים לתעד את הליך הלידה במדויק, כולל השימוש במכשיר הוואקום, משך הפרוצדורה וכל סיבוך או פגיעה המתרחשים במהלכה. אי תיעוד ההליך עלול להוביל להשלכות משפטיות ולהיחשב לרשלנות.

מהם הגורמים הפוטנציאליים למקרי רשלנות רפואית בלידת ואקום?

ישנם 3 גורמים מרכזיים שיכולים לתרום לרשלנות רפואית בלידת ואקום, כולל:

  1. חוסר הכשרה וניסיון מצד הגורמים הרפואיים המעורבים בהליך: גורמים רפואיים שאינם בעלי הכשרה מספקת בתחום המיילדות, בדגש על ביצוע לידות בשימוש במכשיר הוואקום, עשויים להיות בעלי סיכוי גבוה יותר לבצע שגיאות במהלך הלידה.
  2. אי זיהוי של סימני האזהרה: גורמים רפואיים שאינם מזהים סימני אזהרה המצביעים על סיבוכים במהלך הלידה, כגון מצוקה עוברית, עלולים לדחות את ביצוע הפעולות הנדרשות או לא לנקוט בפעולה מתאימה.
  3. שימוש לא נכון במכשיר הוואקום: שימוש לא נכון במכשיר הוואקום עלול לגרום לפציעה של התינוק או האם, לרבות חתכים, שברים בגולגולת או נזק מוחי.

אודות ההשלכות הרות האסון של רשלנות רפואית בלידת ואקום

לרשלנות רפואית בלידת ואקום עלולות להיות השלכות חמורות הן לגבי האם והן לגבי התינוק, כולל:

  • פציעות לידה: פציעות לידה, כגון נזק מוחי, שברים בגולגולת ונזק עצבי, עלולות להתרחש כאשר נעשה שימוש לא נכון במכשיר הוואקום או אם יש עיכוב בזיהוי סימני האזהרה שיכולים להצביע על היווצרות סיבוכים בלידה.
  • נכויות ארוכות טווח: פציעות לידה יכולות להוביל לנכויות ארוכות טווח, כולל שיתוק מוחין, התקפים ועיכובים התפתחותיים.
  • טראומה רגשית: רשלנות רפואית במהלך הלידה עלולה לגרום לטראומה רגשית לאם, כולל הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD).

כיצד אפשר למנוע מקרי רשלנות רפואית בלידות ואקום?

ישנם מספר צעדים שגורמים רפואיים יכולים לנקוט בהם, כדי למנוע רשלנות רפואית במהלך לידות ואקום, כולל:

הקפדה על הכשרה וניסיון נאותים

גורמים רפואיים צריכים לקבל הכשרה עיונית נאותה ולצבור ניסיון מעשי רב בשימוש במכשיר הוואקום לפני ביצוע לידה בעזרת ואקום.

שימוש נכון במכשיר הוואקום

על צוות המיילדים להשתמש במכשיר הוואקום בהתאם להנחיות שנקבעו בלבד, כולל שימוש בגודל ההתקן הנכון והקפדה על מיקום ושאיבה נאותים.

זיהוי סימני האזהרה באם ו/או בעובר

על הגורמים הרפואיים המעורבים בהליך, להיות ערניים במיוחד לסימני אזהרה שיכולים להצביע על סיבוכים במהלך הלידה, לרבות מצוקה עוברית, ולנקוט בפעולות המתאימות כדי למנוע פגיעה בתינוק או האם. על ידי נקיטת משנה זהירות בלידות מסוג זה, ניתן לשפר לאין ערוך את סיכויי ההצלחה בלידות ואקום ולהגביר את בטיחותן ויעילותן.

בגין אילו נזקים ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית במקרה של לידת ואקום שהשתבשה?

כאמור, רשלנות בלידה מכשירנית עלולה לגרום לקשת רחבה של נזקים. האם עלולה לסבול מדימום וקרעים בנרתיק ובצוואר הרחם, בעוד שהתינוק עלול לסבול מפציעות קשות, כגון נזק לעצמות הפנים, שברים בגולגולת, ובמצבים קיצוניים, אפילו שיתוק מוחין.

כאשר מוגשת תביעה נזיקית בגין רשלנות בלידת ואקום, בסיוע של עורך דין מנוסה בהגשת תביעות רשלנות רפואית בלידה, השגת פיצוי על הנזקים שנגרמו לתובעים מתאפשרת בסבירות גבוהה. הפיצוי הכספי בתיקים אלו מכסה לעיתים קרובות רכיבי נזק שונים, כגון פגיעה באוטונומיה של הילוד והוריו, אובדן כושר השתכרות, עוגמת נפש, כאב וסבל.

רשלנות רפואית בלידת ואקום והדרך הנכונה להתמודד עמה – סיכום

בסקירה זו ראינו כי רשלנות בלידת ואקום יכולה להתרחש בדרכים שונות, לרבות אי קבלת הסכמה מדעת לביצועה, שימוש לא נכון במכשיר הוואקום, אי מעקב אחר מצוקה עוברית, עיכוב בביצוע ניתוח קיסרי, אי זיהוי סימני אזהרה לסיבוכים ואי תיעוד תהליך.

לרשלנות רפואית בלידת ואקום יכולות להיות השלכות חמורות הן על האם והן על התינוק, ולכן גורמים רפואיים חייבים לנקוט במירב האמצעים העומדים לרשותם כדי למנוע רשלנות במהלך לידת הוואקום כדי להבטיח את בטיחות האם והתינוק. כאשר מתעורר חשד לכך שהלידה לא טופלה באופן המקצועי והזהיר ביותר תוך עמידה בנהלים הרפואיים והבטיחותיים הנדרשים, יש מקום לפנות לעורך דין נזיקין לבחינת ההיתכנות להגשת תביעת פיצויים.

אף שפיצוי כספי אולי לא ירפא את הנזק הפיזי או הנפשי שנגרם לכם או לילדכם, הוא בהחלט יכול לספק איכות חיים טובה יותר. במידה ואתם חושדים כי התנהלות פסולה של הצוות הרפואי היא מקור הנזק, מומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתביעות מסוג זה. עורך הדין יכול להעריך את הסבירות להצלחת התביעה שלכם ולכוון אתכם בתהליך להגשתה.

למידע נוסף על הגשת תביעת רשלנות רפואית וקבלת פיצויים בגין לידת ואקום כושלת, פנו כעת למשרד עורך דין כפיר דיין דובב, באמצעות האתר או בטלפון: 03-649-5030.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית בלידה? לחץ כאן!

רשלנות רפואית בלידת ואקום
רשלנות רפואית בלידת ואקום
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ