רשלנות רפואית בניתוח מעקפים

רשלנות רפואית בניתוח מעקפים יכולה להתרחש כאשר גורם רפואי כמו רופא מומחה לקרדיולוגיה, צוות חדר הניתוח, אחים ואחיות בבית החולים ואף רופא משפחה, חורגים מסטנדרט הטיפול המקובל וגורמים בכך נזק למטופל. במאמר זה, עורך דין כפיר דיין דובב יסביר במה רשלנות רפואית ניתוח מעקפים עשויה להתבטא, באילו צמתים היא עלולה להתרחש ומה ניתן לעשות אם אתם סבורים כי נפגעתם ממחדל כזה.

מהי רשלנות רפואית בניתוח מעקפים?

רשלנות רפואית בניתוח מעקפים היא שם כולל למגוון סוגי מחדלים רפואיים אשר עלולים להיות מיוחסים לגורמים רפואיים המעורבים בטיפול בחולי לב הנזקקים לניתוח מעקפים. רופאי משפחה, רופאים מומחים לקרדיולוגיה, מנתחי לב, אחים ואחיות בחדר הניתוח, כמו גם טכנאי מעבדה או אחים ואחיות במחלקה בבית החולים, חשופים כולם לתביעות רשלנות רפואית בניתוחי מעקפים, ככל שבמסגרת האינטרקציה שלהם עם מטופל שנזקק לניתוח מסוג זה או עבר אותו, פעלו באופן שאינו תואם את הרמה המקצועית המצופה מהם, ובכך העמידו את בריאותו של החולה בסכנה.

מתי ניתוח מעקפים אמור להתבצע ובאיזה אופן?

ניתוח מעקפים אמור להתבצע בעקבות היווצרות חסימה או היצרות של העורקים הכליליים שאחראיים לספק דם ללב. לרוב הליך זה מבוצע על ידי יצירת מעקף של כלי הדם החסומים בעזרת שתלים אשר נלקחים מגופו של המנותח, כמו עורקים הנלקחים מהיד או מבית החזה שלו, או לחילופין ורידים שנלקחים מרגלו של המנותח. כלומר, כך ניתן לעקוף את העורקים שנחסמו או הוצרו וליצור נתיב חלופי ותקין לזרימת דם עם אספקת חמצן תקינה לשריר הלב של המטופל/ת.

ניתוח מעקפים כולל לרוב שימוש במכונת לב-ריאה שהיא מכשור שנועד למלא את מקומם של הלב והריאות ולדמות תפקודיהם בזמן הניתוח. השימוש במכשיר זה הוא מה שמאפשר למנתח הלב לנתח את לבו של המטופל מבלי להפריע לזרימת הדם ואספקת החמצן התקינה בגופו.

כאשר איש מקצוע במערכת הבריאות חורג מסטנדרט הטיפול המקובל מול מטופליו ובשל כך ניתוח המעקפים או פרוצדורות הקשורות בו, לא מתנהלים במועד ו/או באופן שבו הם אמורים להתבצע – ככל שבשל כך נגרם נזק למטופל, יש מקום להתייעץ עם עורך דין לענייני רשלנות רפואית על האפשרות להגיש תביעת פיצויים.

באילו צמתים רשלנות רפואית בניתוח מעקפים עלולה להתרחש?

רשלנות רפואית בניתוחי מעקפים יכולה להתרחש בשלבים שונים של האינטראקציה בין גורמים במערכת הבריאות לבין המטופל. בין היתר, הדבר עלול לקרות בהקשר להחלטה להפנות אדם לניתוח מעקפים והמועד שבו היא מתקבלת, בזמן ההליך הניתוחי עצמו או במסגרת המעקב אחר מצבו של המטופל אחרי הניתוח. בשורות הבאות נדון בכמה מביטוייה הספציפיים של רשלנות רפואית בניתוחי מעקפים ובאמות המידה שעל פיהן יש לבחון מחדלים רפואיים, במישור המשפטי.

במה רשלנות רפואית ניתוח מעקפים עשויה להתבטא?

רשלנות רפואית בניתוח מעקפים עשויה לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים, אולם השכיחים שבהם הם אלו:

  • אי מעקב נאות אחר מטופל חולה לב שבעקבותיו לא זוהה הצורך בניתוח מעקפים בזמן.
  • אי הפניית חולה הלב לניתוח מעקפים על רקע כשל באבחון התסמינים המצביעים על הצורך בהליך
  • בחירה בהליך ניתוחי שגוי לטיפול בחולה לב שזקוק לניתוח מעקפים
  • ביצוע ניתוח מעקפים שלא לצורך או כאשר קיימת חלופה טובה יותר עבור המטופל
  • אי קבלת הסכמת המנותח מדעת לביצוע ההליך הניתוחי
  • אי הכנת המטופל כראוי לניתוח
  • מתן חומרי הרדמה במינונים בלתי תקינים
  • אי מעקב נאות אחר המנותח המורדם והמונשם
  • הזנחת הטיפול בדרכי הנשימה של המנותח במהלך הפרוצדורה
  • הפעלה בלתי תקינה של מכונת מעקף לב-ריאה בזמן הניתוח
  • מחדלים רפואיים במהלך הניתוח עצמו כמו שימוש לא תקין בציוד הניתוחי
  • אי טיפול בסיבוכים בעקבות ניתוח מעקפים בזמן
  • מתן נוגדי קרישה למטופל במינונים בלתי תקינים
  • ועוד

אם מטופל נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית במהלך ניתוח מעקפים, הוא עשוי להיות זכאי לפיצוי כספי במידה ויבחר להגיש תביעת רשלנות רפואית באמצעות עורך דין טוב לענייני נזיקין.

על אמות המידה שעל פיהן יש לבחון מחדלים רפואיים בתחום הקרדיולוגיה

ככלל, הגשת תביעת רשלנות רפואית תיחשב כמוצדקת כאשר ניתן יהיה להוכיח באופן מובהק כי חריגה של גורם רפואי מסטנדרט הטיפול המקובל, היא שגרמה נזק למטופל.

על מנת להוכיח כי התרחשה רשלנות רפואית בניתוח מעקפים, צריכים להתקיים המרכיבים הבאים:

  • הוכחה לכך שבין הגורם המקצועי העומד לדין לבין המטופל התקיימו יחסי רופא ומטופל.
  • הוכחה לכך שאותו גורם רפואי הפר את חובת הזהירות שלו כלפי התובע/ת, על ידי חריגה מסטנדרט הטיפול המקובל בהקשר לניתוחי מעקפים. משמעות הדבר היא כי איש המקצוע העומד לדין לא הצליח לספק את רמת הטיפול שכל בעל מקצוע סביר, מיומן ואחראי בתחומו, היה מספק למטופליו בנסיבות דומות.
  • הוכחה לכך שישנם נזקים שנגרמו למטופל התובע, כגון הוצאות רפואיות, אובדן שכר ו/או כאב וסבל.
  • הוכחה לכך שהפרת חובת הזהירות או החריגה מהרמה המקצועית המצופה מהנתבע, היא אשר גרמה לנזקי המטופל הנ”ל. הכוונה לכך שיש צורך להוכיח כי המטופל סבל מפגיעה בבריאותו ונזקים נלווים כתוצאה ישירה מפעולות בלתי תקינות או מחדל של איש המקצוע הנתבע.

האם כל שיבוש בניתוח מעקפים הוא בהכרח תוצר של רשלנות רפואית?

למרות האמור לעיל, חשוב גם לסייג ולומר כי עצם העובדה שמשהו השתבש לכאורה במהלך הניתוח, לא תמיד אומרת בהכרח, כי הדבר נבע מרשלנות. חלק ניכר מן הניתוחים וההליכים הרפואיים הקשורים בתחום הקרדיולוגיה וכלי הדם, הם מטבעם מורכבים מאוד ויש בהם סיכונים מובנים. כמו כן, לא כל התוצאות הבלתי רצויות בניתוחי לב, ניתנות תמיד למניעה.

בהתאם לכך, לפני שנוקטים בכל פעולה משפטית שהיא, מומלץ ביותר להתייעץ עם עורך דין מנוסה בתיקי רשלנות רפואית בניתוחי לב, אשר יוכל להעריך את המצב ולקבוע האם אכן התרחשה רשלנות רפואית, והאם בהתחשב בנסיבות המקרה הספציפי, בהכרח מוצדק להגיש תביעה משפטית.

הערך המוסף של סיוע משפטי איכותי בתיקי רשלנות רפואית בניתוח מעקפים

במידה ומסתמן כי אכן יש מקום להגשת תביעת פיצויים בעקבות חשד לרשלנות בניתוח מעקפים, עו”ד לענייני רשלנות רפואית יוכל ללוות את התובעים ולנווט אותם לאורך ההליך המשפטי, תוך מתן מענה על כל שאלה שעשויה להתעורר והשגת חוות דעת מקצועית מרופאים מומחים, על מנת לשפר את סיכויי ההצלחה בתיק.

משרד עו”ד כפיר דיין דובב סייע ללקוחות רבים לגבש את תיק התביעה שלהם ולממש את זכויותיהם הרפואיות באופן מיטבי. פנו אלינו גם אתם לשם בדיקת זכאותכם לפיצויים.

למידע נוסף על הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח מעקפים – צלצלו כבר כעת: 03-649-5030

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית בניתוח? לחץ כאן!

רשלנות רפואית בניתוח מעקפים
רשלנות רפואית בניתוח מעקפים
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ