רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי

אם נפגעתם מניתוח בקע מפשעתי שעברתם, שגרם לכם לחלות או גרם לפציעה באיברים פנימיים, ואתם סבורים כי מדובר בתוצאה של מחדל רפואי שלא אמור היה להתרחש – דעו כי יש מה לעשות בנושא. בסקירה הבאה נסביר על הנסיבות שבהן ישנה עילה להגשת תביעת פיצויים בעקבות רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי והדרך הנכונה לעשות זאת.

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי – עד כמה זה באמת שכיח?

ניתוחים לתיקון בקע מפשעתי אינם עניין חריג. אלפי ילדים ומבוגרים עוברים הליך כירורגי מסוג זה מדי שנה בשנה. יחד עם זאת בחלק מן המקרים, ניתוח הבקע עלול להצריך טיפול המשך ואף ניתוח נוסף, כאשר לעיתים הדבר נובע מסיבוכים שניתן היה למנוע בעזרת הקפדה יתרה על נהלי הזהירות והפרקטיקה הרפואית המקובלת.

בנוסף לכך, גם מצב בו אדם הזקוק לניתוח לתיקון בקע מפשעתי לא אובחן במועד ולא הופנה לניתוח – מה שהוביל לפגיעה בבריאותו, עלול להוות עילה קבילה להגשת תביעת פיצויים. כך גם במקרה של בחירה בסוג ניתוח שאינו מתאים למטופל, כפי שנסביר בהמשך המאמר.

רשלנות רפואית באי הפנייה של מטופל לניתוח בקע מפשעתי

בקע באופן כללי, הידוע גם כ”קילה” או “הרניה”, הוא מצב שבו רקמה המהווה חלק מאיבר פנימי יוצרת לחץ על נקודה חלשה בשרירים של דופן הבטן ונדחפת החוצה דרכם – מה שמייצר בליטה. בקע מפשעתי (Inguinal hernia) הוא השכיח מבין סוגי הבקעים, ולרוב הוא ממוקם בתעלת המפשעה כאשר בחלק ניכר מהמקרים, קשורים שלפוחית השתן או המעיים וחלקיהם, להיווצרותם של בקעים מפשעתיים, כאשר הגורם השכיח לכך הוא חולשה של דופן הבטן או נטייה תורשתית (אנשים רבים נולדים עם בקע כמצב מולד). עם זאת, בקע מפשעתי עלול להיווצר גם בנסיבות אחרות ובהן השמנת יתר, פציעות, פציעה בניתוח קודם, וכן הלאה.

בליטה נראית לעין ו/או הניתנת לזיהוי במישוש, וכאבים מהווים סממן בולט להיווצרות בקע. מפשעתי ובמרבית המקרים, ניתוח לתיקון הבקע הוא אכן הפתרון הרפואי המקובל לבעיה. כאשר רופא המשפחה או רופא מומחה שאליהם פונה מטופל בתלונות על כאב אגני או מפשעתי, אינם מפנים אותו להמשך בירור באמצעות בדיקות דימות כנדרש, מה שמוביל לעיכוב באבחון הבקע ובהפניית המטופל לניתוח – אם הדבר הוביל להרעה במצבו הרפואי – ישנו מקום לדון באפשרות של הגשת תביעת פיצויים כנגד אותם רופאים.

על ניתוחי בקע מפשעתי והסיכונים הגלומים בהם

במסגרת ניתוח זה מתבצע תיקון של הבקע באמצעות רשת רפואית ומיקום מחודש ותקין של האיברים שיצאו מדופן הבטן. הניתוח עשוי להתבצע כניתוח בקע פתוח (השיטה המסורתית הכוללת ביצוע חתך בבטן לטובת הפעולה הניתוחית) או ניתוח בקע לפרוסקופי (זעיר פולשני). בניתוחי בקטע מפשעתי, בדומה לכל סוג של ניתוח, גלומים סיכונים שונים ופוטנציאל להיווצרות סיבוכים כדוגמת:

  • סיכונים הקשורים בהרדמה הכללית
  • הסיכון לחזרת הבקע
  • סיכון לדימום מוגבר בזמן הניתוח או אחריו
  • סיכון להתפתחות זיהומים

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי והנסיבות שבהן יש עילה לתביעת פיצויים

ישנן ארבע עילות שכיחות להגשת תביעות נזיקין על רקע ניתוחי ברקע מפשעתי, והן:

  • פגם בעיצוב של הרשת שהושתלה לתיקון הבקע.
  • פגם בייצור המיכשור ששימש לביצוע ההליך הניתוחי.
  • מתן מינון גבוה מדי או מינון נמוך מדי של חומרי הרדמה לקראת הניתוח.
  • רשלנות מצד הרופא המנתח בביצוע הפעולה הניתוחית עצמה.

סוגי הטעויות שמנתחים מבצעים ועלולות לעלות למנותחים בבריאות

אף שניתוחים לתיקון בקע מפשעתי נחשבים בטוחים יחסית, מעת לעת אנו שומעים על טעויות שמנתחים ביצעו בניתוחים אלו ופגעו אנושות במנותחים. בין השגיאות הנפוצות המובילות להגשת תביעות רשלנות רפואית כנגד רופאים בהקשר זה, ישנן:

  • אי התייחסות לתסמינים אופייניים לבקע מפשעתי
  • ייחוס התסמינים לבעיה אחרת במקום לבקע המפשעתי
  • אי אבחון של הבקע במועד שהוביל להיחלשות השרירים באזור הבקע או לפציעות  נוספות בעקבותיו
  • אי הבאת הסיכונים הכרוכים בניתוח לידיעת המטופל
  • ביצוע ניתוח בקע מפשעתי שאינו נחוץ
  • בחירת טכניקה ניתוחית שאינה מתאימה למטופל
  • הותרת עצם זר (כדוגמת כלי ניתוחי) בגוף המנותח
  • ביצוע ההליך הניתוחי באזור שגוי בגוף
  • פגיעה עצבית או פציעת איברים פנימיים בשל ביצוע לקוי של הניתוח
  • התנהלות רשלנית של המנתח ו/או צוות חדר הניתוח

 

רשלנות רפואית בניתוחי בקע מפשעתי, כפי שניתן להבין, עלולה לגרום לנפגע לסיבוכים רפואיים קשים ואף בלתי הפיכים ואף לסכן את חייו. משמעות הדבר הינה כי אם אתם מאמינים שנפגעתם מניתוח בקע שבוצע בידי מנתח שלא פעל בהתאם לסטנדרטים הרפואיים המקובלים בניתוחים מסוג זה, יש בהחלט מקום לשקול פנייה לערכאות משפטיות.

עורך דין לענייני רשלנות רפואית בניתוחי בטן, יוכל לסייע לכם בבדיקת התנהלות הרופא דנן ולאמוד את ההיתכנות לקבלת פיצויים בגין נזקיכם.

איך יודעים אם התרחשה רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי?

ניתוח לתיקון בקע מפשעתי, הוא כאמור לעיל, הליך כירורגי שכיח למדי. מסיבה זו, במקרה בו ניתוח כזה הוביל לסיבוכים או פגיעה קשה במנותח, במרבית המקרים מתגלה שאלו נוצרו על רקע רשלנות רפואית מצד המנתח ו/או הצוות הרפואי שהיה מעורב בתהליך. בין הסיבוכים החמורים יותר שעלולים להיווצר בניתוח לתיקון בקע שמבוצע באופן רשלני ישנם

נזק לשלפוחית השתן או פגיעה בכלי דם. בכל מקרה, מומלץ לפנות לעורך דין בעל ניסיון בליווי תיקים דומים, שיוכל להפנות אתכם לקבלת חוות דעת מרופא מומחה כדי להעריך אם אכן מדובר במקרה ברור של רשלנות רפואית שתזכה אתכם בפיצויים אם תבחרו לתבוע.

מי אמור לתת את הדין במקרה של רשלנות רפואית בניתוחי בקע מפשעתי?

היות וניתן לבצע ניתוחי בקע מפשעתי בטכניקות שונות, על מנת לדעת מי הגורם האחראי למחדל הרפואי שאותו צריך להעמיד לדין, יש בראש ובראשונה לבדוק איזה סוג של ניתוח בוצע בדיוק. אף במקרים מסוימים מתברר מבדיקת הדוח הרפואי מהניתוח כי האחריות למחדל היא של הרופא המנתח, המרדים או צוות חדר הניתוח שחרגו מהסטנדרטים הטיפוליים המקובלים או מחובת הזהירות כלפי המטופל, לעיתים כשמנותח סובל מסיבוכים בלתי צפויים בעקבות ניתוח בקע מפשעתי, הדבר עלול להיות תוצר של בעיה במכשור או בציוד שבאמצעותם תיקון הבקע בוצע. במקרה כזה, מי שאמור לעמוד לדין יהיה היצרן של אותו ציוד רפואי.

למאמר: 10 שאלות ותשובות ברשלנות רפואית

למאמר: 5 טיפים להצלחה בתביעת רשלנות רפואית

הדרך הנכונה להגשת תביעת פיצויים על רקע רשלנות בניתוח בקע

על מנת שהגשת תביעת רשלנות בניתוח לתיקון בקע מפשעתי תוליד פיצוי כספי ראוי לתובע, חשוב להקפיד ולקבל אבחנה רפואית מפורטת ומדויקת של מכלול הבעיות הבריאותיות שמהן התובע סובל בעקבות הניתוח הכושל. בנוסף לכך חשוב ביותר לבצע איסוף של ראיות שיתמכו בטענה לכשלים בביצוע הניתוח, לרבות תיעוד רפואי מההליך הניתוחי, צילומים, ממצאים מבדיקות הדמיה וכל מסמך אחר שניתן להציג לעורך הדין המלווה את התיק ולרופא המומחה שישמש כעד תביעה.

לסיכום

משרד עו”ד כפיר דיין דובב, סייע זה מכבר לנפגעי רשלנות רבים באמצעות הכוונה משפטית מקצועית וליווי מלא בהגשת תביעות רשלנות רפואית בניתוחי בקע מפשעתי ובכלל. נשמח לעמוד גם לרשותכם ולסייע לכם בהשגת מלוא הפיצויים להם אתם זכאים כחוק בגין פגיעתכם.

נפגעתם מרשלנות רפואית בניתוח בקע ורוצים לברר האם אתם זכאים לפיצויים? פנו אלינו עכשיו לסיוע משפטי!

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית בניתוח? לחץ כאן!

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי

אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ