רשלנות רפואית בניתוח ראש

רשלנות רפואית בניתוח ראש היא מחדל חמור שיכול להיות בעל השלכות משמעותיות על מטופלים הנפגעים ממנו ובני משפחותיהם. ניתוח ראש הינו הליך מורכב ועדין הדורש מיומנות ומומחיות גבוהה מצד הצוות המנתח. כשדברים משתבשים, התוצאות עלולות להיות הרסניות. בשורות הבאות עורך דין כפיר דיין דובב יסביר מה ניתן לעשות אם אתם סבורים כי אתם או מי מיקיריכם נפגע חלילה ממחדל כזה ואיך אפשר להוכיח כי אכן קיימת עילה לתביעת נזיקין.

רשלנות רפואית בניתוח ראש – מחדל עם השלכות כבדות משקל

ישנם סוגים רבים ושונים של ניתוחי ראש, כולל ניתוחי מוח, ניתוחי בסיס גולגולת וניתוחי עמוד שדרה. לכל סוג ניתוח יש סיכונים וסיבוכים משלו הכרוכים בו. באופן כללי, הסיכונים של ניתוח ראש כוללים: סכנה לזיהום, דימום, פגיעה מוחית ואף מוות. יחד עם זאת, הסיכונים הללו יכולים להיות מוגברים באופן משמעותי אם הצוות הניתוחי עושה טעות או מתרשל בצורה כלשהי בביצוע תפקידו לקראת הניתוח, במהלכו או לאחריו.

רשלנות רפואית בניתוח ראש – במה היא עשויה להתבטא?

צורה נפוצה אחת של רשלנות רפואית בניתוחי ראש היא טעות ניתוחית. זה יכול להתבטא בסוגים שונים של טעויות שיכולות להתרחש בביצוע ההליך הניתוחי עצמו, כמו ביצוע הליך כירורגי שגוי, ניתוח החלק הלא נכון בגופו של המטופל, או השארת ציוד ניתוחי או גופים זרים אחרים בראשו או באזורים אחרים בגופו של המטופל לאחר ההליך. למרבה הצער, שגיאות מסוג זה עלולות לגרום לפציעות חמורות או אפילו למותו של המנותח.

במקרים מסוימים, רשלנות רפואית בניתוחי ראש עלולה להיות גם תוצאה של תקשורת לקויה בין חברי צוות חדר הניתוח. כך למשל, אם אחים או אחיות בחדר הניתוח לא מודיעים למנתח על שינויים משמעותיים במצב המנותח בזמן הניתוח, כמו ירידה פתאומית בלחץ הדם, הדבר עלול להוביל לסיבוכים חמורים ואף למותו של המטופל.

רשלנות רפואית בניתוחי ראש המתבטאת באי הפניית המטופל לניתוח בזמן

צורה נוספת של רשלנות רפואית בניתוחי ראש, היא אי אבחון או טיפול נכון בבעיה הרפואית ממנה המטופל סובל. לדוגמה, אם גידול מוחי אינו מאובחן או מטופל בזמן, הוא עלול לגדול ולהתפשט ולגרום לנזק חמור למטופל. באופן דומה, אם פגיעה בחוט השדרה אינה מאובחנת או מטופלת כראוי, היא עלולה לגרום לשיתוק קבוע או לליקויים נוירולוגיים חמורים אחרים שמהם יסבול המטופל לשארית חייו.

הדבר עשוי לשמש כעילה להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית ניתוח ראש, במידה וניתן להוכיח כי התנהלות הגורמים הרפואיים שהמטופל בא במגע עמם, היא אכן הגורם הישיר לנזקים לבריאותו. ככל שניתן יהיה לבסס גם את הטענה לכך, שאי הפניית המטופל להליך ניתוחי לטיפול בבעיה הרפואית שסבל ממנה, התרחשה בניגוד להתנהלות התקינה המצופה מכל רופא סביר בנסיבות המקרה – סיכוייו של התובע להשיג פיצוי כספי מהנתבעים – יהיו גבוהים.

רשלנות רפואית בניתוחי ראש – באי קבלת הסכמת המטופל מדעת

ניתוח ראש הוא הליך כירורגי מורכב ועדין, אשר דורש רמה גבוהה של מיומנות ומומחיות מצד צוות חדר הניתוח. כאשר דברים משתבשים בניתוח ראש, התוצאות עלולות להיות הרסניות עבור המנותח ובני משפחתו. מכאן החשיבות הרבה של הכרת הסיכויים והסיכונים הגלומים בניתוחי ראש וכובד אחריותו של הצוות הרפואי לקבלת הסכמת המטופל מדעת לביצוע ההליך הניתוחי.

כדי שמטופלים יוכלו למסור את הסכמתם מדעת לקבלת טיפול רפואי מכל סוג שהוא, ובפרט כאשר עסקינן בטיפול ניתוחי, הרופא המנתח מחויב להביא לידיעת המועמד לניתוח, את מכלול הסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בהליך, לצד סיכויי ההצלחה הריאליים שלו והאלטרנטיבות הטיפוליות הזמינות כחלופה לניתוח.

באם הדבר לא נעשה בצורה ברורה ומפורטת דיה לפני ההליך הניתוחי, והמטופל יצא ניזוק מהניתוח, בהחלט יש מקום לדון באפשרות להגשת תביעת פיצויים כנגד הגורמים הרפואיים האחראיים. היה ואתם סבורים שלא מסרתם את הסכמתכם לביצוע ניתוח ראש או שלא הוצגו בפניכם כל הפרטים החיוניים הנוגעים להליך הניתוחי – עו”ד רשלנות רפואית יוכל לסייע לכם לבחון את פרטי המקרה כדי לעמוד על קיומה של עילה להגשת תביעה בהקשר זה.

איך ניתן להוכיח כי אכן התרחשה רשלנות רפואית בניתוח ראש?

בתביעת רשלנות רפואית בניתוחי ראש יש צורך להוכיח גם כי התנהלותם של רופאי התובע חרגה מן הפרקטיקה המקובלת בקרב גורמים רפואיים במקרים דומים. הדבר כרוך בהיכרות עם הפרקטיקות הרפואיות המקובלות בטיפול בבעיות ראש או עמוד שדרה מהסוג שבגינו פנה המטופל לייעוץ רפואי מלכתחילה.

יחד עם זאת, חשוב לדעת כי אלו הן טענות שעל מנת להוכיחן יש צורך לפנות לקבלת חוות דעת של רופא מומחה בתחום הרפואה הנוירולוגית או האורטופדית – כתלות בסוג הפגיעה ממנה המטופל סובל.

עורך דין טוב לענייני רשלנות רפואית, שיש לו ניסיון בהגשת תביעות רשלנות רפואית בניתוחי ראש, יוכל להפנות את מיוצגיו לבעלי המקצוע הרלוונטיים לשם השגת חוות דעת רפואית כזו, שתתרום לסיכוייה של התביעה להתקבל ולהניב פיצויים בסכום גבוה לתובעים.

מה ניתן לעשות אם אתם סבורים שנפגעתם מרשלנות רפואית בניתוח ראש?

אם אתם סבורים כי נפגעתם בעצמכם או שיקיריכם נפגעו בעקבות רשלנות רפואית במהלך ניתוח ראש, רשלנות רפואית באי הפניה לניתוח ראש או הפניה לניתוח ראש באיחור, רשלנות רפואית בהפניה לניתוח ראש שלא לצורך או ברשלנות רפואית באי ביצוע מעקב רפואי כנדרש בעקבות ניתוח ראש – כדאי מאוד לפנות להתייעצות עם עורך דין לתביעות רשלנות רפואית, כדי לבחון את הסיכויים לקבלת פיצוי כספי בגין הנזקים הרפואיים שנגרמו לכם, כמו גם על ההפסדים הכספיים שספגתם בשל פגיעתכם (הוצאות רפואיות מרובות, הפסד ימי עבודה, פגיעה בכושר העבודה וההשתכרות שלכם וכיוצא באלו).

כך עורך דין לענייני רשלנות רפואית יכול לסייע לכם להגיש תביעת רשלנות בניתוח ראש

עורך דין רשלנות רפואית יוכל לסייע לכם לבנות תיק הוכחות חזק, שיראה כי על המנתח או על הצוות הרפואי חלה חובת זהירות כלפיכם, וכי אירעה הפרה של חובה זו, וכתוצאה מכך נגרמו לכם נזקים. בנוסף לכך, עורך דין רשלנות רפואית מנוסה, יוכל גם להפנות אתכם לרופאים מומחים שיוכלו לספק לכם חוות דעת משפטית, לטובת מקסום הסיכויים לכך שבית המשפט יכיר בצדקת טענותיכם כלפי הנתבעים ויפסוק לטובתכם כתובעים, פיצוי כספי בסכום גבוה.

הדרך הנכונה להתמודד עם פגיעה מרשלנות רפואית בניתוח ראש – סיכום

רשלנות רפואית בניתוחי ראש עלולה להשפיע קשות על המטופל ומשפחתו ברמה היומיומית, מבחינה רפואית, תפקודית, תעסוקתית וכלכלית, לאור הפוטנציאל שלה לגרום לפציעות חמורות ואף למוות. ולהבין את התהליך של נקיטת הליכים משפטיים אם הם סבורים שנפלו קורבן לרשלנות רפואית.

אם אתם סבורים כי נפגעתם במסגרת ניתוח ראש או בעקבות אי הפנייה לניתוח ראש שהיה דרוש למניעת הידרדרות במצבכם הרפואי, זה הזמן לפנות לעורך דין לענייני נזיקין כדי לבדוק את הכדאיות לנקיטה בצעדים משפטיים כנגד הגורמים הרלוונטיים.

למימוש זכויות רפואיות בעקבות רשלנות רפואית ניתוח ראש – צרו קשר בהקדם עם משרד עו”ד כפיר דיין דובב.

 

נשמח להשיב לכל שאלה דרך טופס ההתקשרות באתר.

מעוניין להיעזר בעו”ד רשלנות רפואית בניתוח? לחץ כאן!

רשלנות רפואית בניתוח ראש
רשלנות רפואית בניתוח ראש
אם אתה זקוק לעזרתנו באחד מתחומי העיסוק המפורטים נשמח לעמוד לרשותך ולשרתך בנאמנות ובמקצועיות
לחצו למאמרים נוספים בנושא -
Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 35 ביקורות
×
js_loader

הזינו את מספר הטלפון ושלחו לנו הודעה לוואטסאפ